in

COLOR THERAPY – BOJA JE MAGIJA

PIŠE: DAJANA VUJČIĆ

@dvstylepills

„Boja je magija! Bez obzira kakvu odeću volite da nosite, prave boje mogu napraviti razliku između tužnog i blistavog izgleda!”- Karol Džekson

Zašto su boje toliko važne?

To je jedna od važnih tema koju objašnjavam tokom radionica terapije stila. Analiza boja je ulaganje u vaš budući ormar i ulaganje u vas, jer ako izgledate dobro, osećaćete se dobro i pro­jektovaćete pozitivnu sliku o sebi.

Mnoge discipline proučavaju boje, u rasponu od fizike, psihologije, simbolike, mode, kolorimetri­je, prolazeći kroz matematiku i filozofiju.

Boje imaju vibracije koje utiču na nas, imaju moćne aspekte koje naučnici neprestano traže, kao što su njihov jezik i odnos sa kognitivnim pro­cesima, emocijama, motivacionim i energetskim aspektom.

Jer boja je psihofizička karakteristika, odnosno postoji samo u očima i mozgu ljudskog posma­trača.

Boja ima moćnu vibraciju koja može uticati na vaš život na energetski način.

Jungova psihoanaliza tvrdi da su boje maternji jezik nesvesnog i da svako od nas reaguje na nji­hove stimuluse i podleže njihovom upravljanju.

Ovaj koncept, tipičan za kolorimetriju, deo psi­hofizike, sugeriše da je razlog zašto biramo jed­nu boju a ne drugu, emocija, osećaj koji ona u nama budi.

Istraživanja proizvođača i prodavaca tkanina, prediva i odevnih predmeta, pokazuju da je prva stvar na koju kupac reaguje boja, zatim sledi in­teresovanje za model i taktilna senzacija, a tek na kraju procena cene.

Izbor boja je prva odluka koju treba doneti prili­kom dizajniranja kolekcije.

Prve studije ARMOCROMIA (HARMONIJA + BOJA) datiraju s početka prošlog veka, pošto je Johannes Itten proučavao odnos hromatskih karakteristika subjekta i njegove percepcije har­monije.

Čak i poznati kostimograf Robert Door, u zlat­nim godinama Hollywooda, shvata koliko je bila važna upotreba boja za stvaranje privlačnih slika i koristi „prijateljske boje“ da poboljša i dovede do maksimalne lepote glumce, a „neprijateljske boje“ da ih podrži u scenama u kojima su morali izgledati tužno ili bolesno. To je radio tako što je napravio velike krugove raznih boja sa rupom u sredini gde su glumci stavljali glavu i gde je mogao da vidi efekat tih boja na njihovom licu.

Tokom 1970-ih, Karol Džekson, autorka knjige ‘Color me Beautiful’, osetila je da odgovarajuća i svesna upotreba boja nije neophodna samo za bioskop i glumce, već za svakoga; pa je preradila i strukturirala metod koji je sada svima dostupan i nazvan teorija „Četiri godišnja doba“.

Pronalaženje boja koje poboljšavaju vaš ten, otkrivaju vašu prirodnu lepotu i daju vam au­tomatski usklađenu garderobu je čudo za mnoge od nas. To je dokazano jer je zasnovano na nau­ci o harmoniji boja – a ne na modi.

Tako se osobe po karakteristikama boje ili bolje tona kože, prirodne boje kose i boje očiju dele u četiri grupe, tj. četiri godišnja doba koja imaju još tri podgrupe.

Referenca na godišnja doba proizilazi iz čin­jenice da se sunčeva svetlost menja tokom go­dine, a sa njom se menja i naša percepcija boja prirode.

Boje imaju „temperaturu“ i dele se na tople, hladne i neutralne, prema različitim senzacijama koje prenose, na slike i situacije kojih se sećaju.

Crvena, žuta i narandžasta su blistave i povezu­ju se sa sunčevom svetlošću i njenom toplotom, dok plava, ljubičasta i zelena evociraju sneg, led, more i nebo.

Ali šta sve ovo konkretno znači?

Prave boje ujednačavaju ten, čine da oči sijaju, čine nas mlađim i svežijim i ne kradu spektakl sa lica. Pogrešne boje stvaraju efekat raspadanja kože, koji otkriva vaš umor, naglašava podočn­jake i defekte i čine da se vidi vaša haljina, a ne vi. I to nije samo estetski efekat, već i blagostan­je, što je moguće jer je boja energija.

Svaka filmska zvezda, muškarac ili žena iz zabave ili politike, savršeno zna koje su njihove “prijateljske boje” i koristi ih kako bi njihov imidž uvek bio besprekoran.

Uticaj boja ima mnogo fascinantnih aspekata i u pogledu našeg fizičkog, emocionalnog i duhov­nog zdravlja. Boja haljine, u stvari, proširuje svoj uticaj ne samo na osobu koja je nosi, već i na percepciju koju drugi imaju o njoj.

Ali ono što je najvažnije jeste da kroz magiju boje, pored našeg lica, možemo da izgledamo mlađe, svežije i lepše.

Hajde sada da vidimo boje ovog proleća/leta 2022.

More, bazeni, šetnje na otvorenom. Leto je ra­dost i sreća i odevanje je takođe pod uticajem ovog talasa optimizma uvođenjem veselih boja.

Za boju godine, Pantone je izabrao boju ‘Very Peri’ koja se intenzivno koristila u kolekcijama dizajnera među kojima su Versace, Lanvin, Ab­erta Ferretti, Tod’s i mnogi drugi.

Nijansa “Very Peri” ima kvalitete plave, ali se is­tovremeno ističe ljubičasto-crvenim podtonom: nijansa je originalna alhemijska mešavina inten­zivnih plavih pigmenata sa dodatkom gustih lju­bičastih (ljubičasto-crvenih) odsjaja, a simbolizu­je hrabrost i kreativnost!

Leatrice Eiseman, izvršni direktor Pantone insti­tuta za boje, objasnila je: „Kako bismo jednom nijansom mogli da uhvatimo svet koji se brzo menja? Kako da izmislimo nešto što simbolizuje globalni duh vremena i tranziciju kroz koju svet prolazi? Plava je bila polazna tačka. To je dobro poznata boja, koja odgovara poznatosti, udob­nosti. Uključuje faktor ‘sigurnosti’ i poštovanje koje mnogi ljudi imaju za plavu. Takođe su želeli da prenesu osećaj svežine, guranje ka budućno­sti, koja je uključivala i digitalizovani svet. Ovde je došao do izražaja ljubičasto-crveni podton.“

Kraljevska ljubičasta sugeriše klasu, moć, strast, senzualnost i luksuz, ali je takođe religiozna boja svetosti i trezvenosti.

Posle dugog perioda, koji nas je sve naveo da razmišljamo o tome kako će se moda promeni­ti u vreme pandemije, došli smo do novog min­imalizma ili povratka basic odevnim predmetima, neutralnih boja i nude paleta. Od Fendija do Bar­berija, modne piste za proleće/leto 2022. ponovo lansiraju ‘nude color” – neutralan, jasan i svetao, savršen za prolećni i letnji izgled, koji u zavisno­sti od kombinacije može postati veoma seksi ili veoma šik.

Ali posle dve teške godine, pojavila se i velika želja i velika potraga za srećom kroz upotrebu jakih, živih i ‘vitaminskih boja’:

Kao intenzivna narandžasta sa snažnom pozi­tivnom vibracijom. Narandžasta je stimulativna i energična boja, neformalna, opuštena, vesela i avanturistička.

Jarko narandžasta ima visoku vidljivost, pa je po­godna za privlačenje pažnje. Ko je nosi izražava radost i potvrđuje svoje dobro raspoloženje i al­truizam.

‘Virtuelna’ zelena i zelena boje trave koji izgleda­ju kao iz filma ‘Matriks’. Živo zelena boja podseća na proleće, prirodu, život i energiju mladosti.

Acid Yellow koja je takođe pomalo sajber boja i podseća na lajm. Žuta je povezana sa suncem i njegovom životnom snagom, sugeriše svetlost, toplotu i bujnost. Psihološki gledano, žuta je na­jveselija boja u spektru, a povezuje se sa ide­jom topline, optimizma, radosti, kreativne snage i intelektualnog kapaciteta. Asocijacija na sunce žutoj daje osvetljenu auru koja predstavlja mud­rost, inteligenciju i maštu. Oni koji nose žuto (Karim Rašid) osećaju se dobro u sebi; to je boja povezana sa osećajem identiteta, egom, ekstro­vertnošću; uvek označava snažnu ličnost.

Tonaliteti senzualne i vatrene crvene boje su ak­tuelni posebno za veče, ali može biti korisna boja ako želite više od neznatnog povećanja plate. Nosite crvenu odeću nekoliko puta u nedelji pre ‘skupštine’ na kraju godine. Crvena je boja koja se najlakše pamti i koja najviše od svega privlači pažnju, to će vam pomoći da budete primećeni i imaćete veće šanse da se vaš šef seti ! Kada žena nosi crvenu haljinu, ova boja povećava salivaciju i otkucaje srca njenog partnera.

Rosa Candy za najmlađe ili za one koji žele da se osećaju mlado ili kao pomoć, u manje srećnim vremenima, da zasladi dan. Rosa Shocking sa­drži veću koncentraciju crvene i iz tog razloga deluje energično, veselo i trendi. Kažu da op­timisti gledaju na svet kroz ‘ružičasta sočiva’. Svetlije nijanse roze koriste se za ublažavanje agresivnosti. U knjizi “Moć boja” objašnjavaju da ako osoba pokuša da se naljuti ili bude agresiv­na u prisustvu svetloroze boje neće uspeti jer srčani mišići ne rade dovoljno brzo. To je umiru­juća boja koja crpi energiju. Ćelija Al Kaponea bila je ružičasta.

Plava je boja neba i mora, evocira prirodu. Leto je u našim glavama uvek povezano sa nizom mes­ta, događaja, slobode, prirode i emocija. Prvo što mi pada na pamet je plaža sa mirisom mora, sunca, zatim voća, sladoleda, boja zalazaka sunca, plavetnila neba koje se stapa sa morem. Plava boja je je simbol duhovnosti, univerzal­nosti. kreativnosti, transcendencija, smirenosti, stabilnosti i idealizma. Daje spokoj i mir čulima, deluje umirujuće i opuštajuće. Podstiče razmišl­janje, ali i planiranje.

Boja može da načini magiju na čovekovom licu i može postati važna tačka u stvaranju vašeg ličnog stila. Boje su energija koja zaista može da utiče na vaše raspoloženje, pa čak i zdravlje. Praktičari hromoterapije veruju da boje mogu uti­cati na funkcije organizma, utičući na metabolič­ki, nervni i imuni sistem.

So color your life!

ŠTA MISLITE?

100 Poena
Upvote Downvote

LA MIA BELLA VENEZIA

“IN BLOOM”