ISTAKNI SVOJU ŽENSTVENOST

PIŠE: ANIMA MUNDI
INTERVJU: DANIJELA BOŽIĆ

FOTOGRAFIJE: IZ PRIVATNE ARHIVE

DANIJELA BOŽIĆ, MODNA KREATORKA, ZAVRŠILA JE PRESTIŽNU AKADEMIJU ZA STILIZO­VANJE I DIZAJN ACCADEMIA DEL LUSSO. VRLO JASNA U SVOJIM MODNIM IDEJAMA, ŽENS­TVENA I SOFISTICIRANA, DANIJELA ISPOLJAVA SVOJ UNUTRAŠNJI SVET KROZ KREACIJU. U SRBIJI I INOSTRANSTVU IZLAGALA JE SVOJE KOLEKCIJE, KOJE SU PUBLIKOVANE U NEKIM OD INOSTRANIH MAGAZINA, KAO I NA KANALU FASHION ONE TV, KOJI JE GLEDAN ŠIROM SVETA.

DOBITNICA JE NAGRADE “EXCELLENCE IN FASHION”, U ČIJEM SU ŽIRIJU BILI PREDSTAVNI­CI VISOKE MODE IZ PARIZA (DONALD POTARD KAO GLAVNI IZVRŠNI DIREKTOR KUĆE JEAN PAUL GAULTIER I PREDSEDNIK KATEDRE ZA MODU NA PARIS COLLEGE OF ART, DIZAJNER VISOKE MODE EYMERIC FRANCOIS I DRUGI), U APRILU 2018. GODINE.

KAKO IZGLEDA HALJINA ZA ŽENU NOVOG DOBA?

Danas postoje razni stilovi koji krase žene. Modni trendovi diktiraju većini populacije kako i šta no­siti, kako stilizovati odevne komade, kako uopšte živeti, diktira način življenja koji mahom žene sle­po prate, a malo koja se uklapa u određeni stil i tako gube svoj lični identitet, ono što je najbitnije.

Nikad mi nije bio jasan taj fenomen da se ljudi trude da se uklope u masu istih, a svako je indivi­dua za sebe i to treba negovati.

Žena novog doba je svesna sebe, ima svoj identitet, stav, stil koji ne može poljuljati ni jedan modni trend, odnosno trend može biti “poljuljan” načinom na koji će ga ona izneti. Da pomera granice u svakom segmentu života, daje origi­nalnost i energiju haljini, jer haljina nije ništa bez žene koja je nosi. Haljina za ženu novog doba tre­ba da bude nesvakidašnja, originalna, bilo da je u pitanju materijal, forma, kolorit, jer će svojom individuom, entuzijazmom, integritetom, preds­taviti sebe kao umetninu, unikat.

TVOJE HALJINE SU ŽENSTVENE, SKLADNE, PRATE LINIJU TELA. KOM TIPU ŽENA SU NAMENJENE?

Uvek inspirisana proporcijom i emocijom žene, volim to i da istaknem. Sve ono što nas čini žen­stvenom, elegantnom, sofisticiranom, ekstrava­gantnom. Haljina mora da prati liniju tela, a ne da se telo prilagođava kroju haljine – rekao je Hubert de Givenchy, a ja se potpuno slažem sa tim, jer je to momenat kad može da se desi ozbiljan neukus da se uvučete u nešto što apsolutno nije za vas i to se dešava baš sa trendovima. Iz tih razloga, žena treba da spozna sebe i da sa zadovoljstvom i stilom samouvereno korača u odeći koju nosi.

Moje kolekcije namenjene su ženama sa stavom, koje će upravo svoj lični pečat dati finalnom iz­gledu, bilo da je u pitanju haljina, odelo, kaput. Za hrabre, nežne, snažne, smerne, za one sa karak­terom, za sve koje svojom energijom mogu da iznesu svaki komad.

KOJE BOJE ĆE BITI AKTUELNE OVE SEZONE?

Svaka godina obeležena je nekom bojom, tako je i 2019. već u atraktivnim nijansama koralne, koja je i proglašena za boju godine. Provlači se kroz sve sezone – proleće/leto i jesen/zima, ali bih dodala i sve nijanse plave, od najsvetlijih do ele­gantnih najtamnijih, boja dubine, stabilnosti, mu­drosti, finoće. Tu su i žuta, zelena i narandžasta, koje su uveliko ušle u 2019. i neizostavni crno-be­li tonovi. Kombinovanje ovih boja je u igri i tu igru treba prepustiti trendseterima, dok sa ozbiljni­jim komadima, izrađenih od kvalitetnih vunenih štofova, tvida, pliša, kombinacija sa ovim bojama može delovati veoma moćno i to ćemo prepustiti damama novog doba.

UČESTVOVALA SI NA OVOGODIŠNJOJ NEDELJI MODE – KAKO SI ZADOVOLJNA I ČIME SI SE PREDSTAVILA?

Nova kolekcija Ready-to-Wear za predstojeću sezonu jesen/zima 2019/2020, premijerno je predstavljena na Nedelji mode u Srbiji i inspirisa­na je ženom modernog doba – uz različit tip žene i određeno stilizovanje komada iz nove kolekcije, može se doći do savršene šik kombinacije. Može da je ponese snažna ili pak nežna, a i hrabra, pa i smerna žena. Kvalitet materijala i dizajn modela u kolekciji je tu da upotpuni ženu. Kolekcija koja se nosi od jutra do mraka, kaputi i odela mogu biti u odličnom skladu sa ravnom obućom, ili za otmene žene na visokim potpeticama koje mame uzdahe. Zastupljena je asimetrija koja se vidi na haljinama i košuljama, te sa kojim god stavom da ih nosite, daće vam poseban pečat.

TVOJE KOLEKCIJE SU INSPIRISANE ’80-IM. ŠTA TRENUTNO RADIŠ, KOJE IDEJE BRANIŠ?

Reper mog stvaranja jesu ’80 godine – veoma in­spirativne po pitanju forme, kolorita, životnog sti­la mnogih kreativaca tog vremena, filmskih diva i muzike generalno. Kada kažem inspirativno, mislim na svu lepotu, ali i one manje lepe stvari, jer sve u životu budi neku emociju, sreća, tuga, od emocije sve kreće, inspiracija, rad, stvaranje. Kreativnost navire u dodiru sa inspiracijom, a nju podstiče emocija. Svako emotivno stanje pret­varam u nove kreacije i moram reći da nekad na­jbolji komadi stižu iz uma emotivne skrhanosti.

Ljubav je pokretač svega. Volim posao kojim se bavim i ne smatram ga nekom vrstom obaveze, nego upravo sloboda i širina posmatranja živo­ta daje mi druge dimenzije za stvaranje. U mo­joj glavi se uvek dešava neki proces, volim da eksperimentišem, pa tako i mimo kolekcija koje predstavim na nedeljama mode, realizujem još mnogo kreacija.

Jako mi je bitno da stvaram, da li na zadatu temu ili po svom nahođenju, to me ispunjava i tada se oslobađam određenih emocija, ideja, ostavljam ih iza sebe i idem dalje, stalno su nove vizije na pomolu.

SA SVOJIM KOLEKCIJAMA PREDSTAVLJALA SI SE I U INOSTRANSTVU. PRED ČIJOM PUBLIKOM IMAŠ MANJU TREMU?

Svoje kolekcije predstavljala sam na nedeljama mode u našoj zemlji i inostranstvu. Pored Srbije, tu je i Rusija St. Peterburg FW, Belorusija Minsk FW, Malta FW, Budimpesta FW, Dubai FW, ostva­rila saradnju sa Švajcarskom – prodajno mesto u Cirihu, Crnom Gorom, a na pomolu je još inostra­nih zemalja, kako sa predstavljanjem, tako i sa prodajom.

Na modnoj sceni sam već osam godina, ali uz porodični biznis i mnogo više, preko dve deceni­je, i uvek je manja trema bila u inostranstvu. Više mi je značilo da budem prvo prihvaćena od stra­ne naše publike, ali sada stvari stoje drugačije. Radom na sebi i u svom poslu čovek se menja i to je normalno, neophodno čak, ne smemo biti isti u stvaralaštvu bilo koje vrste ceo život. Moje ambicije su više usmerene prema inostranom tržištu i danas svako moje predstavljanje van naše zemlje znači samo veće uzbuđenje i izazov za nove poslovne poduhvate. Treme nema, samo radost u susretu s novim kontaktima, projektima i poslovanjem.

ŠTA BI PREPORUČILA SVAKOJ ŽENI DA NOSI OVOG PROLEĆA I LETA?

Moje odevne kombinacije su uglavnom vezane za pantalone, kombinezone, sakoe, košulje, ele­gantno, ali udobno, na ravnu obuću ili visoke pot­petice, zavisi od prilike. Volim haljine, ali retko ih nosim i stoga bih preporučila ženama da ovog leta blistaju i budu lepršave kao svila, da budu elegantne, a u isto vreme komotne – neka ispolje svoju ženstvenost, seksipil, energiju koju samo mi možemo da izrazimo kroz haljinu i da se os­ećamo fenomenalno!

TEMA JUNSKOG IZDANJA MAGAZINA RYL NOSI NAZIV “OD LJUBAVI SVE RASTE”. ŠTA JE KOD TEBE U LJUBAVI I FOKUSU?

Logično je da ono čemu dajemo značaj raste. Upravo kod mene posao je uvek u fokusu i ono što volim i mogu potvrditi da raste. Uvek ljubavi dajem značaj kao pokretaču svega u životu. Lju­bav je fokus, posao, porodica, partner, poslovni saradnici, prijatelji, pa i oni manje prijateljski nas­trojeni i baš njima treba pokazati ljubav, jer im je preko potrebna.

Lepe i pozitivne stvari su kod mene uvek u foku­su, a i u modi!