in

VINARIJA 100 ŽENA

PIŠE: MIA MEDAKOVIĆ
INTERVJU: ANKICA RISTIĆ
FOTOGRAFIJE: IZ PRIVATNE ARHIVE

VINARIJA 100 ŽENA JE JEDINSTVENI PROJEKAT U KOJEM SE VELIKI BROJ ŽENA OKUPIO U KLASTER OKO ZAJEDNIČKOG CILJA – STVARANJE KVALITETNOG VINA SA NEKIH 30 HEKTARA NA POZICIJI VELE POLJE, NADOMAK NIŠA, UŠUŠKANIH IS­POD OZRENA, KOJI PRIPADAJU ČEGARSKOM VINOGORJU. PRIČA ZAPOČINJE JED­NIM VINOM, JEDNOM SORTOM (MERLO), UZ USLOV DA SVAKA ŽENA MORA IMATI MAKAR MALI KOMADIĆ ZEMLJE KOJI ĆE UNETI U OVO ZAJEDNIŠTVO. PRVI VINO­GRADI ZASAĐENI SU 2019, A OSTATAK NAREDNE GODINE, ŠTO JE REZULTIRALO PRVOM BERBOM 2021.

U IME VINARIJE 100 ŽENA, ODGOVARA ANKICA RISTIĆ, KOJA U OVOJ VINARIJI OSNOVANOJ 2019. RADI POSLEDNJIH GODINU DANA KAO DIREKTOR PRODAJE.

Kako nastala ideja da se 100 žena organizuje u Vinariju 100 žena?

Iako sam u Vinariji 100 žena poslednjih godinu dana i zadužena sam za prodaju i organizaciju sajamskog prezentovanja naših vina, priču o udruživanju 100 žena iznova i iznova slušam i o njoj uvek nešto novo naučim. Lepota cele priče je upravo ta što sva­ka žena ima svoje viđenje nastanka ove, na svetu jedinstvene, organizacije. Recimo da ja to vidim ovako – grupa različitih žena udružila se sa željom da napravi sjajno vino i oživi niški region kada je vinogradarstvo i vinarstvo u pitanju, kao i da primerom pokaže da su ovakvi poduhvati mogući. Ova vinska avantura tra­jaće i živeti kroz generacije žena koje dolaze. Žene u vinariji su iz Srbije, ali i celog sveta, one su sjajne, jake, vredne i prelepe – spolja i iznutra. Veoma sam ponosna što su mene izabrale da njihova vina predstavljam pred kupacima – a danas imamo čak devet etiketa!

Dobre ideje uvek pobeđuju. U šta su žene verovale?

Ideje su važne, ali je još važnije držati se plana. Žene su vero­vale u učenje i eksperte koji su nam pomagali i koji nam i dalje pomažu, i u to da je važno da svaka pomogne tamo gde najbol­je može. Verujemo i u naše sjajne ljude na terenu koji brinu o vinogradima i vinu i kojima nije teško da po najvećoj hladnoći ili u najtoplijim danima rade u vinogradima kako bismo dobile naj­bolje grožđe za naša vina. Verujemo da ako smo svi uvek na liniji zadatka, rezultat neće izostati. Ne plašimo se posla!

Kako birate imena za nova vina?

To je kompleksno pitanje, jer nemamo jasan proces donošenja ovakve odluke. Svako je dobrodošao da se ‘pita’ kada su imena u pitanju. Neka vina su prirodno dobila imena kakva imaju, npr. Mlad momak za naše mlado vino, ili jedno od naših najprodava­nijih vina, Veliki dečko, za vino koje je veliko, a tako dostupno. Verovatno najviše pažnje izaziva naziv Shao Linda za naš prvi orange, ali smo od prvog dana prepoznatljive po našem naj­nagrađivanijem vinu Rose 100 žena. Kad smo kod nagrada, ne treba zaboraviti ni intrigantni merlo Monsieur Merlot, koji je dobio zlato na prestižnom ocenjivanju u Beču prošle godine.

Imena su važna, a ona su za nas, kao i cela ova avantura, igra, ponekad čak i provokacija.

Vaša formula uspeha?

Na tržištu vina kao što je srpsko, gde ima sjajnih vina, sa mnogo potencijala, teško je govoriti o svom uspehu. Ali ono što sigurno znamo jeste da se osećamo uspešno kada čujemo ko sve pije vino i u kakvim prilikama. Na primer, često će neko želeti Velikog dečka kao vino na rođenju svog sina ili Rose 100 žena za kršten­je svoje ćerke. Kada neki restoran proglasi naše etikete za vina kuće ili nas samo ulista u svoju vinsku kartu, to je zaista sreća i uspeh i zahvalne smo na tome. Nećete verovati da su naša vina bila čak vina festivala klasične muzike u Bordou! Tih dana smo bile posebno radosne i svesne da smo na dobrom putu.

Što više ljudi proba naša vina, to ćemo uspešnije biti. Radujemo se svakom komentaru i sa radoznalošću primamo sugestije.

Učestvujete na sajmovima vina, održavate i vinska preds­tavljanja, u kontaktu ste sa svojim klijentima. U čemu je le­pota i snaga ovoga vinskog posla?

Lepota je što učestvujemo u istorijskom momentu kreiranja mo­derne vinske scene u Srbiji. Tržište je otvoreno, ljudi putuju i edu­kuju se, te je vinska publika zaista iskusna i daje sjajnu povratnu informaciju o tome šta želi da proba kroz sledeće berbe. Ovo je uticalo na kreiranje različitih etiketa u Vinariji 100 žena.

Kada biste uparivali vaša vina sa hranom, šta biste nam rekli da jedemo dok pijemo Mladog momka ili Velikog dečka ili Rose 100 žena?

Mladi momak, kao i Veliki dečko, vina su koja mogu da se kom­binuju uz najrazličitiju hranu. Kada smo ga pravile, ali i kada sam formirala cenu ovog vina, vodile smo se upravo tim da ovo vino možete koristiti za najrazličitije prilike. Naravno, crvena vina idu uz crvena mesa, pa tako nikad nećete pogrešiti kad ovo vino uparite sa gastronomskim specijalitetima koji sadrže meso.

Rose 100 žena je kreirano da u njemu može da se uživa uz spe­cijalitete od predjela do dezerta. Napravljeno je za celodnevni užitak, a naša jedina sugestija je da ga pre konzumacije doooob­ro ohladite.

Šta nam spremate u ovoj 2024. godini?

Pored sada već dobro poznatih etiketa bele Tamjanike 100 žena, roze Rose 100 žena i RozaLije, crvenih Mlad momak, Veliki deč­ko, Monsieur Merlot i Crna ovca, dolazi nam i najkompleksnije vino koje smo do sada napravile, pravo iz Seguin Moreau burića, crvena Madame Merlett. Ovo je vino koje će dugo moći da saz­reva i u boci, moćno, a opet milo i pitko.

Tema martovskog izdanja RYL magazina nosi naziv „Out of the box“. Da li ste vi primer nekog drugačijeg rada na putu ka uspehu?

Čini mi se da osnivačice Vinarije 100 žena nisu ništa uradile tradicionalnim putem. To ne znači da je taj put loš, čak izvesno nije, ali smo želele da se poigramo na putu kreiranja svoje priče. Ovo nam pruža mnogo zabave, ali i zadovoljstva. Još na početku ovog intervjua pomenula sam koliko (mi) je to inspirativno!

ŠTA MISLITE?

103 Poena
Upvote Downvote

ŽIVOT IZVAN POSTAVLJENIH OKVIRA

HOROSKOP ZA MART