in

INVESTICIJA KOJA SE PAMTI I VOLI

PIŠE: MIA MEDAKOVIĆ
FOTOGRAFIJE: MIA MEDAKOVIĆ

IVANA STEVANOVIĆ, DIPLOMIRALA NA EKONOMSKOM FAKUL­TETU UNIVERZITETA U BEOGRADU, SMER MEĐUNARODNE FI­NANSIJE. JEDAN PERIOD ŽIVOTA BILA JE DIREKTOR U KOMPA­NIJI KOJA SE BAVILA UVOZOM ZA VIDEO NADZOR, A OD 2014. GODINE POČINJE DA RADI KAO DIREKTOR PRODAJE U PORO­DIČNOJ FIRMI SVOG SUPRUGA DAVIDA STEVANOVIĆA „KRZNO STEVANOVIĆ“.

NJIH DVOJE KAO TIM, UZ MNOGO LJUBAVI, RADA I MEĐUSOB­NE PODRŠKE, OD MALE ZANATSKE RADNJE GRADE EKSKLUZIV­NI SALON SA NAJFINIJIM KRZNIMA U HYATT REGENCY HOTELU U BEOGRADU.

„Kupovina bunde je investicija u dobar ose­ćaj koji će vas pratiti svake godine od jeseni do kraja zime“ – izjavili ste jednom.

Da, to je moja definicija. Definicija žene koja je diplomirani ekonomista i koja već celu deceni­ju radi direktno sa klijentima, sa ciljem da svaka dama koja dođe u naš prodajni salon pronađe bundu koja će za nju biti savršena.

Vrhunska bunda je bezvremeni komad koji ćete nositi godinama i svaki put kada je obučete, u njoj ćete se osećati posebno, pa ćete nošenje, a samim tim i kupovinu drugih jakni/kaputa svesti na minimum.

Ekonomista u meni se vodi onom čuvenom re­čenicom: „Nisam dovoljno bogat da bih kupovao jeftine stvari.“

Uzeću primer žene koja je pre 10 godina kupila bundu od najfinijeg nerca i platila je 5000 evra. Pored toga što ta žena već 10 godina ne raz­mišlja šta obući preko jer ima vrhunsku bundu, ekonomski presek kaže da je ta bunda do sada koštala samo 42 evra mesečno. Podrazumeva se da takva bunda i danas izgleda kao nova, da će je ona nositi narednih godina, pa i da će je nositi njena ćerka.

Da bismo govorili o investiciji, a ne o trošku, osnovni uslov je kvalitet. Samo kvalitetna bunda je poput dijamanata, dragocenost koja se voli, nosi i ostavlja u nasleđe.

U čemu je tajna dobre kupovine, tj. kako oda­brati pravo krzno koje pristaje određenoj ženi?

Bunda se ne kupuje na brzinu. Moj savet je da žena proba što više gotovih modela, jer će tako sa sigurnošću utvrditi koja vrsta krzna joj najbolje pristaje, koja boja čini da njeno lice blista i koji model laska njenoj figuri. Zbog toga uvek nasto­jimo da imamo oko 50 gotovih, potpuno različitih, dizajniranih bundi. Na taj način, korak po korak, dolazimo do savršene bunde za određenu ženu. Da bi bunda bila savršena, ona mora biti udob­na, perfektno ukrojena i izrađena prema njenim merama. Svaka žena je jedinstvena i često se ne uklapamo u konfekcijske brojeve. Na primer, žena koja je visoka i vitka ne treba da kupuje dva broja veću bundu kako bi joj samo rukavi bili odgovarajuće dužine, a celokupna bunda da je vizuelno proširi i sakrije njenu vitku liniju. Savr­šena bunda je ona koja će istaći ono najlepše i sakriti ono što ne želimo da se vidi.

Bunde porodične firme „Krzno Stevanović“ su ručni rad. Koliko dugo se radi na jednoj bundi i koje sve kombinacije krzna dolaze u obzir?

Svaka bunda u našem ateljeu se izrađuje ruč­no. Nemamo serijsku proizvodnju, svaka bunda je jedinstvena. Vreme potrebno za izradu jedne bunde zavisi od vrste krzna, dužine bunde i od modela. Najčešće je to od pet do deset dana.

Nerc je najbolja osnova za kombinavanje sa dru­gim vrstama krzna. Sam nerc je pogodan za sofi­sticirane modele, a ukoliko nerc kombinujemo sa polarnom lisicom ili rakunom, dolazimo do vrlo raskošnih kreacija. Crni nerc u kombinaciji sa „black velvet“ činčilom pretvara se u čist glamur.

Najponosniji smo na dve kombinacije krzna koje su delo našeg dizajnera i kao takve nisu viđe­ne ni na jednom internacionalnom sajmu koje redovno posećujemo. Prva kombinacija je nerc u boji kapućina i bež činčila, druga kombinaci­ja je tamno braon nerc i bež činčila. Bež činčila je izuzetno retka vrsta činčile. Za ljubitelje „quiet luxury” koncepta su pogodne bunde od nerca u kombinaciji sa ruskim cobelom.

Na srpskoj modnoj sceni se izdvajate unikat­nim dizajnom. Koliko je to umešnost proizvo­đača/dizajnera, a koliko samo krzno dozvo­ljava da se igramo sa njim?

Beskonačna mašta našeg dizajnera i njegovo izuzetno zanatsko umeće su magični spoj. David Stevanović je rođen u krznarskoj porodici i već 22 godine aktivno radi sa krznom. Dizajnirao je i izradio preko 1000 različitih bundi. On u svakom momentu ima bar 20 novih modela u glavi. To su uvek zanimljivi, ekstravagantni komadi, jer to je ono što on istinski voli da radi.

Priznajem da sam ja odgovorna za to što mnogi od tih ekstravagantnih komada još nisu realizo­vani, jer kao ekonomista i neko ko je stalno u kontaktu sa klijentima utičem na proizvodnju, in­sistirajući da u svakom momentu u salonu mora­mo imati određene bazne modele. To su bunde klasičnije forme i modeli koji se lako prodaju.

Zanimljive krznene kreacije imaju svoje kupce i to su najčešće stranci. Oni vrlo otvoreno izraža­vaju svoje oduševljenje modelima koje nisu imali prilike da vide ni na jednom drugom mestu.

Koje je najfinije krzno koje biste nam pred­stavili i zašto?

Mi radimo samo sa luksuznim krznima: nerc, čin­čila i ruski cobel. Od svake vrste krzna uzima­mo samo najvišu klasu, odnosno najfinija krzna. Ono što ljudi najčešće ne znaju je da se trgovina krznom obavlja u aukcijskim kućama, tu se krzno ocenjuje na osnovu nekoliko faktora (tekstura, pokrivenost, gustina, boja, elastičnost). Na osno­vu dobijene ocene se vrši klasifikacija. Na primer, najfiniji nerc je pet i više puta skuplji od nerca lo­šije klase. Otuda i tolika razlika u cenama bundi, ali svako ko je jednom video i dodirnuo bundu od najfinijeg nerca znaće da prepozna razliku i sa velike udaljenosti.

Najluksuznije krzno je ruski cobel, kroz istoriju je bilo rezervisano samo za kraljevske porodi­ce i danas predstavlja izuzetan statusni simbol. Kada nosite bundu od cobela, imate osećaj kao da nosite svileni ogrtač. Ta bunda je izuzetno la­gana, a topla.

Odakle uvozite najkvalitetnija krzna?

Nerc je poreklom iz Kanade, ruski cobel iz Ru­sije.

Kakva je vaša estetika i koliko je ona u skladu sa zahtevima kupca?

Naša porodična firma postoji već 35 godina, a svojim radom smo privlačili i zadržali klijente koji imaju istu estetiku. Uvek naglašavamo da izra­đujemo bunde i po želji klijenta, ali je osnovni uslov da se ta želja ne kosi sa našom estetikom. Tehnički mi možemo da izradimo sve modele, ali iza svake izrađene bunde stojimo mi kao poro­dica. Na etiketi je naše prezime. To je više od pisane garancije koju i dobijate.

Pored bundi, izrađujete i mnogobrojne mod­ne detalje koji su nosivi i predivni su dodatak svakog autfita.

Bunda je naš ključni proizvod, nešto što najviše volimo, ali rad sa krznom je toliko inspirativan da pored njih izrađujemo rajfove, gumice za kosu, broševe, manžetne, kragne, ogrtače, papuče sa krznom. Po porudžbini, izrađujemo i dekoraciju za kuću: krznene jastuke i prekrivače. Nedavno smo pokrenuli posebnu liniju garderobe sa kr­znom „Furconelli“ koju pripremamo za izlazak na internacionalno tržište.

Kada ste kupili svoju prvu bundu i koji je ona osećaj izazvala u vama?

Prvu bundu mi je izradio suprug za venčanje, on je izabrao krzno i model. Nismo imali probu, niti mi je uzimao mere, jer je to bilo iznenađenje. Osećala sam se veličanstveno, a i danas se u njoj tako osećam. Njena emotivna vrednost je za mene neprocenjiva.

Tema decembarskog izdanja RYL magazina nosi naziv „100 puteva, jedan cilj“.

Naš cilj je da svaka dama koja izađe iz našeg salona ponese širok osmeh i vrhunsku bundu.

ŠTA MISLITE?

102 Poena
Upvote Downvote

DETE U NAMA ZNA SVE NAŠE PUTEVE

PHOTOGRAPHY IS A MATCH MADE IN HEAVEN