PIŠE: MIA MEDAKOVIĆ-TOPALOVIĆ
FOTOGRAFIJE: DAVID MAGAZIN I PRIVATNE ARHIVE
DEJAN DAVID KEMPERL, VLASNIK I OSNIVAČ, DIREKTOR, GLAVNI I ODGOVORNI UREDNIK SLOVENAČKOG MAGAZINA „DAVID“. ŽIVI I RADI U LJUBLJANI. USPEŠNO VODI MAGAZIN KOJI JE SAM KREIRAO I IMA ČITALAČKU PUBLIKU U SLOVENIJI I HRVATSKOJ, GDE ODNEDAVNO TAKOĐE POSTOJI IZDANJE. TRŽIŠTE U SRBIJI SE JOŠ ISPITUJE ZA OVAKAV MUŠKI ČASOPIS SA STILOM.
KAKO SI DOŠAO NA IDEJU DA POKRENEŠ MUŠKI LUX ČASOPIS?
Godina 2012. kod nas je bila godina velike recesije. Pošto smo već godinama izdavali druge magazine, imali smo iskustva kako se radi dobar magazin. I poznavali smo strategije, zamke u tom segmentu. Neki od licenciranih magazina za muškarce su kod nas, nažalost, propali i kroz analize videli smo da tržište dopušta opciju magazina kakav je DAVID za muškarce sa STILOM.
KOJA JE BILA IDEJA ZA „DAVID“ MAGAZIN?
Veliki umetnik Michelangelo napravio je „Davida“ kao sinonim idealnog muškarca njegovog veka. Danas imamo prilike da ga vidimo u Firenci i često sam tamo, ne samo zbog modnih događaja, nego i zbog mesta koja odišu umetnošću na svakom koraku. U ovom pravcu smo i mi razmišljali. Neka David bude muškarac koji skreće pažnju, koji zna gde mu je mesto u društvu. Koji se trudi da raste na ličnoj osnovi, koji prati i kreira globalne i lokalne trendove.
IZ KOG UGLA POSMATRAŠ MUŠKI LIFESTYLE?
Iz svih mogućih uglova, ali je u našem regionu to zaista teško. Ponekad se razveseliš da je bolje, da se razvijamo, ali s druge strane, kad vidiš kako rade neki uvoznici brendova ili njihovi predstavnici, onda se i ne čudim da smo tu gde jesmo i da još dugo ne možemo pokrenuti Balkan prema Evropi. Kada shvate koliko su moda i lifestyle bitni, muškarci će tek onda obratiti pažnju na njih.
KAKAV JE MUŠKARAC 21. VEKA? PO ČEMU SE PREPOZNAJE?
Muškarac nije više kao što je nekad bio. Zamislite samo kako su se razvijale snikers patike i koliko različitih ih ima u muškoj garderobi danas. Dati 1000 evra za patike? Muškarac, pored vežbanja, sad prati sve ostalo. Moderna tehnologija je sigurno puno toga napravila, ali ne samo to. Iz analiza vidimo da muškarce zanimaju mnoge stvari. Ranije su to bile umetnost, kvalitetna kozmetika, ali za više od ovoga muškarci nisu imali interes. No, sada je sve drugačije. Možda postičemo i emancipaciju muškaraca. 😉 Pomislite samo koliko su danas muškarci uključeni u kuvanje, u odgajanje dece. To je nekad bio samo ženski posao.
MAGAZIN „DAVID“ JE ODNEDAVNO DOSTUPAN I NA HRVATSKOM TRŽIŠTU. SA KAKVIM IZAZOVIMA SE SUSREĆETE?
Mogao bih reći da je priližno isto kao kod nas. Ljudi koji odlučuju o marketingu i PR budžetima, više ili manje, smatraju kao da je to njihov keš, a ne keš brenda koji ih plaća, da bi radili za njegovu dobrobit. Što je, kako vidimo, daleko od realnosti. Zbog toga puno više treba da radimo internacionalno i borimo se za svaki dogovor. Ponekad se pitam da li je to smisao ovog rada ili nešto drugo. Razočaranje je kako neki ne vide koliko truda je uloženo u slikanje, pripreme i izbor tematike. Jako je teško dobiti ekskluzivne intervjue i koliko je truda potrebno za to, koliko sati istraživanja… Na kraju, to sve vide oni koji imaju znanje. Lepo mi je kad me nazovu ljudi i kažu: hvala, lepo je, ili te pozovu na druženje, razgovor. To je ono zbog čega radiš i želiš razvoj ekipi i svima oko sebe.
KADA ĆEMO MOĆI DA VAS ČITAMO I U SRBIJI?
Mogu priznati da već godinama radimo istraživanja u regiji, pošto nas internacionalne firme žele videti na drugim većim tržištima. Ali nije lako. S našim partnerima najviše razgovaramo o Srbiji i Austriji. Mogu samo reći, za sada, da zaista puno radimo na tome. Nadam se da Donald Trump neće iznenaditi svet s vojnim silama, onda možemo biti korak bliže i vašem tržištu. Inače, mogu da pozovem Melaniju da ga malo usmeri na pravi put. 😉
KOJA JE TAJNA VAŠEG USPEHA?
Ponekad, kad nešto kažem, ljudi ne mogu verovati da sam u mogućnosti da budem tako direktan. Uspeh ne dolazi od jedne objave na Instagramu. Znam da puno radim, da se trudim da budem vrlo disciplinovan, što je teško i drugima. To je tajna, da zaista živim non-stop za to što radim. Ali većina ljudi to ne razume. I ja bih želeo da putujem, ali ne ide. Prošle godine imao sam više od 130 letova, što je teško za telo, a s druge strane, pruža više mogućnosti saradnje i umrežavanja sa ljudima koji te razumeju i s kojima imaš mogućnost da pokrećeš nove projekte i nove ideje. Evo, baš sam na putu, u Madridu i Barseloni, gde smo dogovorili nove licencirane projekte i ja uživam u tome.
MUŠKI MODNI TREND ZA ZIMU 2018. ŠTA SVAKI MUŠKARAC MORA DA IMA U SVOM ORMANU?
Svi «modni gurui» u regionu pričajo o H&M kolekciji MOSCHINO, koja više-manje podseća na Versaće iz ranijih godina i na neki loš pokušaj uticaja na mlade, da plate 200 evra za nešto što im onda stoji u garderoberu. Meni je moda u prvom redu moda koja se nosi, a ne stoji u ormanu. Što znači da treba nositi udobnu i kvalitetnu odeću, koju je moguće kombinovati kasnije i da zaista dobro funkcioniše. Meni su od svetskih marki dobre Ermenegildo Zegna i Trussardi. Sve su to kuće s više od 100 godina tradicije, koje svoje modele izrađuju od kvalitetnih tkanina. A uvek sam za podršku lokalnih domaćih dizjanera, koji se trude i znaju da je izrada vrlo interesantan deo mode, a ne samo neki show program.
O ČEMU SANJAŠ?
Sanjam da moj dan ima više od 24 sata. Da mogu udobno sesti s prijateljima za koje, nažalost, nemam vremena koliko bih želeo. Želim da ljudima bude bolje, da se ne plaše onoga što u životu ne znaju i žive s totalno pogrešnim predstavama o tome. Maštam da umesto puno rada, imam 14 dana da mogu da odem na pusto ostrvo. To bi mi značilo najviše na svetu. Osim toga, da imam još jedan mesec sa mojom starom majkom, koja mi vrlo nedostaje. Neću reći da mi se ponekad na prezentacijama obrva ne diže od luksuznih satova ili dijamanata, ali znam gde je granica moje realnosti. Sanjam Rolls Royce Dawn ili Wraith, i vožnju uz obalu Portoroža, Lošinja, do meni sanjanog Beograda. Nadam se nekad, ili bar samo u snovima!