SVE BOJE PROLEĆA

PIŠE: OLIVERA ROSIĆ
PHOTO: IZ PRIVATNE ARHIVE OLIVERE ROSIĆ

U proleće, predlažem vam da osvežite svoje obroke raznovrsnim samoniklom biljem. Kao i uvek, svi moji predlozi za pripremu hrane i recepti podrazumevano su isključivo od biljnih namirnica, pretežno bez termičke obrade, ali se trudim da budu inspirativni i, naravno, ukusni.

Probajte salatu sa svežim mladim listovima radiča, mladog maslačka, vrhova koprive – kopriva i listovi maslačka biće divan dodatak salatama. Najsočniji su ako ih berete oko punog meseca. U svoju salatu dodajte i cvetove i listove ljubičica, i uživajte u bojama. Hladnoceđeni sok od raznovrsnog zelenog lišća koje ste ubrali šetajući po šumi možete iscediti ako imate sokovnik za hladno ceđenje – slow juicer. Prikupite, dakle, mlade vrhove kopriva, list divlje kupine, nanu, listove maslačka, lišće lipe… Operite ubrano bilje i naizmenično stavljajte u svoj sokovnik. Ovakav sok veoma je jak, pomalo oporog ukusa – ukus možete popraviti dodavanjem malo čiste, destilovane vode ili soka od limuna. Ispijajte male količine zelenog soka od divljeg zeleniša. Prava superhrana, dostupna svima i nadohvat ruke.

Osim listova maslačka, možete koristiti i koren: izvadite celu biljku iz zemlje, sa korenom – isecite koren, operite ga od zemlje i nasecite nožem. Komadiće korena maslačka stavite u posudu i propecite na suvo, mešajući stalno, dok ne porumene, onda dodajte dve kašičice smeđeg šećera od šećerne trske ili šećera od cveta kokosa i kada se šećer istopi i karamelizuje, dodajte čistu vodu, sačekajte da provri. Kuvajte pola minuta i čaj/kafa od maslačka je spreman. Ako ne konzumirate nikakvu vrstu šećera, jednostavno izostavite ovaj korak u pripremi. Poslužite u lepim šoljicama umesto kafe.

Probajte veganske, bezglutenske pahuljice od amaranta. Amarant je prirodno bez glutena i ako ga koristite u formi pahuljica, možete lako pripremiti poslasticu – ovoga puta, odlučila sam da napravim presno mleko od oraha zaslađeno suvim smokvama. Za pripremu mleka od oraha, šolju oraha potopite preko noći u čistoj vodi. Ujutru procedite i isperite u cediljci. Prebacite orahe u blender i dodajte tri šolje čiste, filtrirane vode. Uključite blender na najjaču brzinu i obradite da emulzija bude kremasta. Zatim sve procedite kroz vrećicu za mleko ili gazu, tako da dobijete mleko nežne strukture. Vratite mleko u posudu blendera, dodajte dva zrna morske soli, suve smokve po ukusu ili drugo slatko voće kao zaslađivač, a može i jedna bananblea, za ekstra kremasto mleko. Pahulje amaranta prelijte mlekom, promešajte i dekorišite svežim slatkim jagodama i komadićima sirovog kakaoa.

Na isti način možete napraviti i puding od chia semenki – tri supene kašike chia semenki prelijte mlekom i ostavite da odstoje i želiraju. Chia puding izuzetna je poslastica, zdrava i nutritivno vredna. Chia puding možete dekorisati i presnim sladoledom sa jagodama koji se pravi tako što u multipraktiku obradite smrznute banane i jagode, a možete dodati i pulpu od ceđenja orahovog mleka koja je zaostala u vrećici za filtriranje i jednu kašičicu kokosovog ulja. Kuglu sladoleda spustite preko pudinga od chia semenki.

Za kraj, predlažem vam da osvežite svoju kuhinju i nabavite ekskluzivno kuhinjsko izdanje zbirke recepata „Presno gurmanski“ u tvrdom povezu i sa rustičnom spiralom – odlično će se uklopiti sa zdavim namirnicama i začinima na kuhinjskoj ploči.

Knjigu možete nabaviti putem portala www. sirovahrana.rs, a ako u napomeni prilikom porudžbine upišete i „RYL Magazin“ na poklon ćete dobiti i vrećicu za filtriranje mleka.

Uživajte u proleću i kreativnom spremanju hrane.