COOL MAJICE

PIŠE: TIM RYL MAGAZINA
FOTOGRAFIJE: ANIMA MUND

DEJAN IGLENDŽA, STILISTA IZ BEOGRADA, U MODI JE OD POČETKA SVOJE KARIJERE. RA­DIO JE NA FILMU, U TIMU KOSTIMOGRAFA, REKLAMAMA, STILIZOVAO JE PRVU SEZONU X FAKTORA, A U ISTO VREME BIO JE I ME­NADŽER SUPERMARKET CONCEPT STORE. DANAS SE BAVI STAJLINGOM I DIZAJNOM MAJICA.

Kako ste počeli da se bavite ovim poslom?

Sasvim slučajno i neočekivano, iako me je moda uvek interesovala, i bavio sam se dugo poslom u modi, trgovinom doduše. Radeći na mestu menadžera u Supermarkt concept store. Na inicijativu tadašnje klijentkinje i saradnice, koja me pozvala da s njom radim stajlinge za prvu sezonu emisije X factor. To je bilo zanimljivo i stresno iskustvo, a to volim!

Sa kim ste radili?

Radim još uvek i najviše sa gospodinom Željkom Joksimovićem, već nekoliko godina.

Sa kim trenutno radite?

Trenutno sa Željkom Joksimovićem, radio sam par stajlinga za Gift, Sedativ band, a sad sam u razgovorima i dogovorima sa još nekim potencijalnim klijentima.

Da li Srbi imaju stila?

Definitivno ne! Jako sam kritičan po tom pitanju, i po drugim pitanjima, kako prema sebi, tako i prema drugima. Mislim da je stil ovde nestao i što se tiče odevanja i što se tiče života uopšte. Stil je nešto sa čime se rađate i vremenom se to može samo razvijati. Mislim da se to ne uči. To je talenat, ili ga imate ili ne. Zavladali su uniformisanost, nemanje mašte, smelost za eksperimentisanjem. Ponekad mi se čini da se ljudi oblače tek da ne idu goli.

Ne radi se tu o novcu samo, svi manje-više teško živimo.

Muškarci nemaju interesovanje za to. Ali nemaju ni izbora ovde, ponuda je jako loša. Sve se kreće u smeru komercijalnog i da svi izgledamo isto. To je nametnuto od strane samih proizvođača, a proizvođači valjda proizvode ono što će brzo da prodaju… začarani krug!

A Srpkinje?

Srpkinje… one se još koliko toliko drže, mada je tu slična situacija. Moj odgovor na ovo pitanje sadrži se u prethodnom odgovoru, uglavnom ne bih to delio na polove.

Kako izgleda modna scena u Srbiji? Jedna vaša prijateljica je naziva ’’barom punom krokodila’’.

Hahahaha… da, složio bih se s njom, ona je neko ko zaista dobro poznaje modu i čije mišljenje cenim, jer znam da je iskreno i bez pardona… a iskrenost danas nije na ceni.

Pre bih rekao gušteri, koji misle da su krokodili, da se niko ne naljuti, i ne uvredi, ali mi to zaista jesmo u poređenju sa svetom… gušteri.

Mada mi imamo zaista mnogo talentovanih ljudi, koji se ne predaju, i uporno rade i guraju svoj dizajn i posao, uspešno ili ne, ali bitno je da čovek veruje u ono što radi i da voli ono što radi. Tad je uspeh zagarantovan.

Bavite se i dizajnom.

Pa da kažemo… radim majice koje sam oslikavam i svaka je unikatna i drugačija.

Time sam sasvim slučajno počeo da se bavim, kad nisam imao odgovarajuću majicu za svog klijenta za jedan stajling… uzeo sam i iscrtao jednu majicu… reakcije su bile odlične, više nego što sam očekivao, a i pomislio sam da mogu i da budu…

Ljudi su me pitali koja je to majica i tako je to krenulo…

Slike na majicama su uglavnom apstraktne, i nikad ne znam šta će se naći na nekoj, dok je ne uzmem u ruke… kako majicu, tako i boju.

Šta je za tebe majica kao odevni predmet? Uglavnom njih oslikavaš. Za sad samo njih, planiram još nešto. Majica je popularan komad odeće, majice su tako cool. A, moje su najcoolije :-)))

Ko je tvoj kupac? Kako izgleda muškarac koji preferira tvoj dizajn?

Ima stila, originalan je, poseban.

Kakv je tvoj odnos komercijalnim modnim trendovima?

Nemam ništa protiv, nešto mi se sviđa, nešto mi se ne sviđa. Ima mesta za sve!

Da li imate omiljenog dizajnera?

Da. Rik Ovens, Yamamoto, Damir Doma, Julius, i još neke alternativne brandove… zatim, Saint lauren, Jean Paul Gaultier, Balenciaga…

Volim sve.