in

PUT NOVIH MOGUĆNOSTI I USPEHA

PIŠE: MIA MEDAKOVIĆ
INTERVJU: MARKO ISAKOVIĆ
FOTOGRAFIJE: IZ PRIVATNE ARHIVE

MARKO ISAKOVIĆ, GENERALNI DIREKTOR HOTELA RADISSON COLLECTION HOTEL, OLD MILL U BEOGRADU, NA OVOJ POZICIJI JE OD DECEMBRA 2023. GODINE. DO TADA JE OBAVLJAO RAZNE MENADŽERSKE POSLOVE U OKVIRU RADISSON GRUPACIJE, KAO I U OSTALIM PRESTIŽNIM HOTELSKIM LANCIMA U BEOGRADU.

DANAS JE RADISSON COLLECTION HOTEL, OLD MILL MODERAN HOTEL KOJI ODGOVARA SVIM ZAHTEVIMA SVOJIH GOSTIJU. SMEŠTEN U SRCU BEOGRADA, NA RASKRŠĆU PUTEVA, IZBOR JE GOSTIJU KOJI CENE KVALITET.

S obzirom na to da imaš bogato iskustvo u hotelijerstvu na različitim pozicijama, kako vidiš sebe na poziciji prvog čoveka Radisson Collection Hotela?

Ova pozicija je nekako došla prirodnim putem. Svoju karijeru gradio sam godinama kroz sektor hrane i pića, počevši kao pomoćni konobar, a danas sam na poziciji generalnog direktora. Imponuje mi, ali i nosi odgovornost koju do sada nisam imao u ovom obimu. To me ne plaši niti sputava, već mi daje dodatni vetar u leđa da se dokažem i na ovoj poziciji u jednom od najboljih hotela u Srbiji.

U čemu vidiš najviše izazova kao prvi čovek jednog hotela sa internacionalnim značajem?

Izazov je svakako da privučete gosta. Uvek se postavlja pitanje zašto da izabere baš nas pored svih ostalih hotela u gradu. Mi se trudimo da naš hotel predstavimo kao jedinstven hotel ne samo u gradu, već u celoj državi. Nije dovoljno da imate samo unikatan objekat, nego morate i da imate izvanrednu uslugu koja vas odvaja od drugih. Upravu tu uslugu sa našim vrednim kolegama gradimo skoro celu deceniju i to je nešto čime se jako ponosimo. Danas smo prepoznati kao hotel sa najboljom uslugom u gradu i to je definitivno srce našeg Radissona.

Koje korake nameravaš da preduzmeš kako bi ovakav priznati lanac hotela i u svetu pozicionirao kao jedan od vodećih hotela u Srbiji?

Moram da priznam da mi u startu odskačemo od ostalih hotela u Srbiji kada pričamo o objektu. Naš hotel je kombinacija tradicije i modernog, a upravo tu tradiciju predstavlja zgrada Starog mlina, koja datira iz 1901. godine. Zgrada koja je pod zaštitom države, a uklopljena u moderan hotelski lanac. Pored izuzetnog dizajna hotela, najlepših i najvećih soba u gradu, ono na čemu svakodnevno radimo jeste naša usluga. Trudimo se da budemo pravi domaćini i da se brinemo o našem proizvodu kako bi gosti uživali tokom svog boravka. Ključ uspeha su ljudi i tim koji nas okružuje. Ulaganje u kvalitetne kadrove je primarno, jer upravo oni donose razlike između nas i ostalih hotela u Srbiji.

Zahvaljujući jedinstvenom konceptu, hotel je nagrađen velikim brojem međunarodnih priznanja za dizajn i očuvanje kulturnog naleđa. Koliko to imponuje i doprinosi radu u takvom arhitektonskom zdanju?

I te kako imponuje. Sve nagrade koje je hotel osvojio po pitanju dizajna su samo dokaz u kakvom prelepom objektu provodimo dobar deo našeg dana, nedelja, godina. Sa ponosom to pričamo i sa ponosom predstavljamo naš Stari mlin. Sve te nagrade privlače naše drage goste da dođu i da vide lepotu ovog hotela. Posle toga, nastupamo mi da kao pravi hotelijeri svakog gosta koji uđe u naš hotel uslužimo na najbolji mogući način kako bi mu u sećanju ostao prelep hotel sa vrhunskom uslugom. I to je ključ njegovog povratka da mu sledeći put serviramo nezaboravno iskustvo.

Koja je tvoja vizija u razvoju hotela u narednom periodu?

U narednom periodu ćemo raditi na izdizanju prosečne cene sobe i na većoj okupiranosti hotela u odnosu na prethodne godine. Put neće biti lak, ali je svakako dostižan i verujemo da nas samo lepe stvari čekaju na tom putu. Uz ovo, doći ćemo do novih klijenata koje želimo da uverimo u lepotu našeg hotela i kvalitet naše usluge. Uspeh je tu i doći ćemo do njega.

Šta je po tvom mišljenju razlog zbog čega se gosti stalno vraćaju u Radisson i šta je ono što čini razliku između njega i drugih hotela u Beogradu?

Usluga i ljudi. Tim! Ono što nas razlikuje jesu naše kolege koje imaju maksimalnu posvećenost gostima i pružaju vrhunsku uslugu. Gledaju na ovaj hotel kao na svoju kuću i to je ključ uspeha. Kada imate takav tim, lako je da budete menadžer ili direktor.

Po čemu se razlikuje posao menadžera u hotelijerstvu od menadžerskim poslova u ostalim branšama?

Generalno ne bih smeo da tvrdim jer nisam radio u drugim branšama, ali verujem da su opisi poslova približni. Hotelijerstvo jeste dinamično i zahteva vašu angažovanost 24/7, ali na kraju dana sve se svodi na tim koji imate oko sebe, koji treba da isprati vašu viziju i očekivanja našeg poslodavca. Verujem da je tako i u ostalim branšama, da uvek postoji neki cilj ili rezultat koji je ispred vas, a da zajedno sa timom ljudi radite na njegovom ostvarenju. Ono što mogu da potvrdim i znam jeste da su hotelijeri uvek bili interesantni firmama iz drugih branši upravo zbog naše predanosti i posvećenosti poslu koji radimo.

Koliko se danas hotelijerstvo oporavilo od vremena kovid pandemije i velike krize u kojoj se našlo u jednom momentu?

Oporavak je potpun, ako smem tako da kažem. Primetan je rast inteziteta posla kroz čitavu prošlu godinu, a i planovi za ovu su takvi da će se sa tim rastom nastaviti. Mi smo kao grana privrede bili jako pogođeni kovidom i u nekim trenucima je delovalo veoma izazovno. Sve je to negde iza nas i na nama je da gledamo napred ka godinama koje dolaze.

Koja je tvoja poruka mladim kadrovima koji tek kreću u svet hotelijerstva?

Glavna poruka je da imaju volju za poslom koji rade i veru da će kroz njihov rad i trud doći do cilja. U našem hotelu imamo nekoliko kolega koji su prvi susret sa našim Radissonom imali preko prakse, a danas su već supervizori određenih sektora. Po meni, nema ništa lepše nego kada dođe do zasluge za pruženi trud. Koliko god da živimo u brzom vremenu i da mlađe generacije očekuju da preko noći dođu do uspeha, ipak je potrebno da budu posvećene poslu koji vole i da veruju u proces koji je ispred njih. Budite uporni, stpljivi i otvorenog uma. Učite, pitajte, budite lojalni i prihvatite šanse koje vam se budu ukazivale bez obzira što mislite da niste 100% spremni za njih.

Tema martovskog izdanja RYL magazina nosi naziv „Out of the box“. Kako vidiš poslovanje koje nije utemeljeno na standardima, već na prilagođavanju datim situacijima i ad hock rešenjima?

Ovaj vid poslovanja postaje naša svakodnevica. Ne volim da koristim taj izraz, ali ako se ne menjamo, izumrećemo. Hotelijerstvo više nije isto kao što je bilo pre korone, a da ne pominjem pre 10 ili 20 godina. Brzo se živi, brzo se radi i morate da razmišljate i još brže da reagujete ako želite da ostanete u biznisu. Moramo da se menjamo, rastemo, da bismo bili konkurentni. Svaka promena je izazovna za sve nas, ali iz zone komfora se nikada ništa ne postiže. „Out of the box“ način razmišljanja nas je i doveo do toga da budemo maštoviti, inovativni i produktivni. Iskreno, u tome nema ništa loše i samo je pitanje pogleda na svet ili da li ste spremni da se uklopite ili ne.

ŠTA MISLITE?

103 Poena
Upvote Downvote

HOROSKOP ZA MART

IVAN MEŠTROVIĆ – RETROSPEKTIVA