in

PRVIH PEDESET

PIŠE: MIA MEDAKOVIĆ
FOTOGRAFIJE: IZ PRIVATNE ARHIVE

VINO & FINO JE NAJSTARIJI I NAJUTICAJNIJI VINSKI ČASOPIS U SRBIJI. DUŽE OD JEDNE DECENIJE NEGUJE VINSKU I GASTRONOMSKU KULTURU DONOSEĆI ČLANKE O DEGUSTACIJAMA VINA IZ SRBIJE I CELOG SVETA, RAZGOVORE SA VINARIMA, REPORTAŽE, IZVEŠTAJE I PRIČE O GASTRONOMIJI. VINO & FINO JE LUKSUZNI ČASOPIS KOJI U KONTINUITETU POSTAVLJA STANDARDE U OBLASTI VINA I GASTRONOMIJE U SRPSKOM I REGIONALNOM MEDIJSKOM PROSTORU. ONI PRATE TRENDOVE, PRVI PROBAJU VINA I O TOM EDELE UTISKE, OBILAZEO VINOGRADE I RESTORANE, DEGUSTIRAJU NOVE MENIJE I SVE TO DELE SA ČITAOCIMA U TIRAŽU OD 10.000 PRIMERAKA I PRATIOCIMA NA DRUŠTVENIM MREŽAMA.

Razgovaram sa ženskim delom redakcije – Zdenkom Kostić, direktorkom marketinga, Brankom Petronijević, projekt menadžerkom, Jelenom Stojčić, gastro urednicom i Anom Rusanov Vračević, izvršnom urednicom uoči izlaska jubilarnog 50. broja magazina Vino & Fino.

Zašto vino kao temat i čime se to finim bavite u magazinu?

Od početka je bila ideja da se teme o vinima i gastronomiji prikazuju na stručan način, ali dovoljno prijemčiv čitaocima. Naći taj balans, predstaviti teme dovoljno informativno, ali na lep i zabavan način, edukovati publiku, ponuditi im nešto novo, a ne prežvakano i uzeto sa interneta, učinilo je naš časopis relevantnim u svim stručnim krugovima, magazin koji se čita jer imamo šta da kažemo. Uvek se trudimo da imamo stav, da razvijemo diskusiju, da pokrenemo stvari. A iza svega stoji veliko znanje o temama o kojima pišemo, kao i velika ljubav prema vinu, hrani i poslu kojim se bavimo.

Da li vam je bilo lako da kreirate magazin u kojem ste okupili najbolje? Ili sa najboljima je najlakše?

Za ovih 50 brojeva postali smo uigran tim, imamo mnogo znanja, kontakata, novih ideja… Radimo sa puno ljudi, i svaki broj je specifičan. Pažljivo biramo i teme i sagovornike. Ponekad se namučimo da dođemo do nekih, ali uglavnom to sve ide glatko, ljudi znaju za nas i na koncu žele da se pojave na našim stranicama. Najbolji ne znače i najlakši za saradnju, ali mi se uvek dobro pripremimo i na kraju, malo je ostalo onih do kojih smo želeli, a nismo stigli.

U decembru slavite jedan veliki jubilej, 50. izdanja magazina “Vino fino” Uspeh tima, zadovoljstvo čitalaca.

To je za nas veliki uspeh, 50 je „ozbiljan‟ broj za jedan stručni časopis. A ovo je tek prvih pedeset!

Kada je bilo najteže opstati? Put od kraja 2011. do sada nije ni malo lak. Korona, kriza. Kako su se prevazilazile teškoće? I kako se osvajao uspeh?

Bilo je naravno mnogo izazovnih trenutaka, period pandemije je svakako jedan od najtežih. Ali tada je bilo teško svima. Ipak, za 12 godina steknete mnogo iskustva, i strpljivo gurate svoju priču. Veliki put smo prešli, ljudi sada znaju više o vinima, imaju tu kulturu, naši vinari su ušli na svetsku vinsku scenu, restorani su sve bolji i profesionalniji. Nivo uživanja u piću i hrani je mnogo viši i ljudi žele da o tome čitaju, uče, jednostavno da su u toku sa trendovima. Tako smo i mi gradili svoj uspeh, korak po korak, ne obazirući se mnogo na teškoće kojih uvek ima.

Kada se osvrnete na svojih 50 brojeva kakav zaključak možete da izvučete?

Nedavno smo u redakciji prelistavali prvi broj Vino & Fino i bili smo prijatno iznenađeni koliko je taj broj i danas u nekim aspektima aktuelan. Bavili smo se pravim stvarima, postavljali prava pitanja, tražili odgovore na svim mogućim stranama. Imali smo „nos“ za ono što je dobro i što bi ljudi tek kasnije prihvatali u većem broju. Danas je taj osećaj mnogo jači, a i kako smo već rekle, i tema za pisanje je mnogo više. Inspiracije nam ne nedostaje, stalno smo podizali standarde i kada je reč o tekstovima, ali i u fotografijama, prelomu i vizuelnom izgledu magazina. A kao poklon za veliki 50. broj daćemo našem magazinu i novi vizuelni identitet.

Budućnost nikada bliža i brža. U kom pravcu se ide dalje?

Onom na kom smo od početka – da budemo najbolji vinski i gastro magazin u zemlji i u regiji, zašto da ne. Iza nas je više od decenije kvalitetnog rada, znamo šta nam je u fokusu, a to je da stalno podižemo vinsku i gastro kulturu Srbije, jer Vino & Fino magazin je, slobodno možemo reći, u značajnoj meri zaslužan za edukovanja publike u ova dva pravca.

Tema decembarskog izdanja RYL magazina nosi naziv „100 puteva 1 cilj“. Da li se teško ili lako stiže do cilja?

Najvažnije je imati cilj u životu. Truditi se i biti istrajan. Kada znate šta želite i zašto to želite, uvek je lakše stići do cilja. Naravno da ćete na tom putu doživeti različite prepreke, ali od vašeg stava zavisi da li će put do cilja biti lakši ili teži. Kojim god putem krenule, želja ka ostvarenju će nas motivisati i dati nam snagu da stignemo na cilj. Važno je nešto jako poželeti, krenuti, usuditi se. U finalu, cilj je ono što nas motiviše. Da se malo našalimo, problemi guše kreativnost, a mi to sebi ne dopuštamo. Zato probleme rešavamo kao sastavni deo svakog puta, a sve najbolje od nas: energija, entuzijazam i znanje ide direktno u Vino&Fino.

ŠTA MISLITE?

100 Poena
Upvote Downvote

U KVANTNOJ MEDICINI JE PRONAŠLA SVOJ SMISAO RADA

NISU MENE UČILI