in

BALKAN AMBIENT BEAT

PIŠE: ANIMA MUNDI
INTERVJU: BRANKO ISAKOVIĆ

FOTOGRAFIJE: IZ PRIVATNE ARHIVE BRANKA ISAKOVIĆA

BRANKO ISAKOVIĆ, MUZIKOM SE PROFESI­ONALNO BAVI OD 1977. GODINE.

SVIRAO BAS GITARU U POZNATIM POP-ROK I ETNO GRUPAMA KAO ŠTO SU SUNCOKRET, BULEVAR, IDOLI, KERBER, DEJAN CUKIĆ & SPORI RITAM BEND, BILJA KRSTIĆ & BI­STRIK, TEODULIJA, KAL, STUPOVI, TEXAS FLOOD…

OD SREDINE DEVEDESETIH SE OKRENUO DUHOVNOM RADU, A U SKLADU S TIM I PRO­DUKCIJI I KOMPONOVANJU POZORIŠNE, DUHOVNE, AMBIJENTALNE I ETNO MUZIKE. PRVI U NIZU TAKVIH PROJEKATA BIO JE CD “POREDAK LJUBAVI”, OBJAVLJEN 2005. GO­DINE, U SARADNJI SA VLADOM ILIĆEM, PO­ZNATIM TERAPEUTOM PORODIČNIH KON­STELACIJA. DRUGI CD JE OBJAVLJEN 2010. GODINE, UZ KNJIGU IVANE KUZMANOVIĆ “OD KAKO SAM SE ZAVOLELA – VOLIM”.

SA TERAPEUTKINJOM SANELOM FEKOVIĆ JE 2011. POKRENUO “PLES SENKI” – RADIO­NICU ENERGO-PLESA.

U DECEMBRU 2018. OBJAVIO JE SVOJ TRE­ĆI CD SA AMBIJENTALNOM MUZIKOM AJA SOFIJA, U IZDANJU MULTIMEDIA MUSIC.

MUZIKA KAO SUDBINA, IZBOR, VOLJA? DA LI SI U 7. RAZREDU OSNOVNE ŠKOLE MO­GAO NASLUTITI DA ĆE MUZIKA BITI TVOJ ŽIVOTNI PUT?

Odrastao sam sa gomilom ploča džeza, klasike i šansona, koje je moja majka donosila sa puto­vanja. Takođe, pred spavanje, uspevao sam da na malom tranzistoru hvatam Radio Luksem­burg. Sećam se i starog, velikog radija na kome se slušala narodna muzika sa talasa Radio Be­ograda. Ali, u svakom slučaju, veoma rano sam počeo da prepoznajem lepotu i da dozvoljavam da me ona ponese. Pogotovu što je majka u mene ugradila kod da radim isključivo ono što volim. Taj put sledim i danas. Direktna inicijaci­ja u muziku se desila u sedmom osnovne, kada je moj drug iz klupe Duda Bezuha (danas jedan od najboljih gitarista na ovim prostorima) izne­nada prosvirao, a samim tim i mene ozbiljno povukao.

KOJA VRSTA MUZIKE NAJVIŠE ODGOVARA TVOJOJ DUŠI I KADA JE IZVODIŠ I KADA JE SLUŠAŠ?

Postoji više vrsta muzike koje mi prijaju. Pre svega, američki i britanski pop sa elementima ambijentalnog zvuka. Zatim, savremeni medite­ranski zvuk, koji je proslavila kompilacija Budha Bar. Ipak, moje srce ponajviše reaguje na etno muziku sa prostora Bosne, Srbije, Makedonije i Bugarske. Prošao sam razne faze u izvođenju, ali sada dolazi vreme da spojim ambijentalno i meditativno sa etno ritmom. Nekakva fuzija koja bi trebalo da ljude povede i u blagi ples.

DA LI JE SVE U NAMA? TAKO I TA MUZIKA U TEBI SATKANA…

Ne znam gde je. Možda je u nekom prostoru okolo, ali ja uspevam da je uhvatim i kanališem. Moj najveći problem je da se odlučim da stva­ram i da odvojim vreme da se zaustavim i po­krenem taj proces. Onda se stvar sama dešava.

SARAĐIVAO SI SA MNOGIM MUZIČARIMA – BORA ČORBA, BILJA KRSTIĆ, DUDA BE­ZUHA, GORICA POPOVIĆ, VLADA DIVLJAN, BISERA VELETANLIĆ… KADA POGLEDAŠ UNAZAD, SHVATIŠ DA JE TAJ PREĐENI PUT MOŽDA I UTICAO NA OVO ŠTO DANAS JESI I U MUZIČKOM SMISLU.

U mojoj natalnoj karti stoji da sam morao mno­go koncesija da dam drugima. Da puštam dru­ge jake autorske ličnosti da budu glavne i da stojim u njihovoj senci. Na taj način sam ispunio svoj životni zadatak, a to je pomaganje drugima da realizuju svoje projekte. Moj napredak je bio vezan za uspeh mojih saradnika. Pogotovu u etno muzici kao što su Bilja Krstić ili Teodulija.

Moj drugi zadatak je da spojim umetnost i du­hovnost. A to je upravo muzika za isceljenje i opuštanje – novi pravac kod nas. Sada kada sam završio sa pomaganjem drugima mogu da se posvetim u potpunosti ovom zadatku.

KADA SU TI NAJVIŠE KLECALA KOLENA PRED PUBLIKOM?

Hala Skenderija u Sarajevu, proslava godišnjice postojanja Indexa, 15 hiljada ljudi. Svirao sam sa grupom Suncokret… Velika bina, velika opre­ma. Ogromno bas pojačalo Zorana Redžića iz Bijelog Dugmeta. Nikada pre ni posle nisu mi tako klecala kolena. Kasnije je velika bina po­stala nešto sasvim normalno u mom životu.

DANAS SI OKRENUT SVIRANJU, ARANŽIRANJU, SNIMANJU AMBIJENTALNE, ETNO I DUHOVNE MUZIKE.

Da, to mi je osnovna delatnost, ali baš krajem prošle i cele ove godine se bavim pravljenjem video spotova za moj CD. To mi predstavlja iza­zov i potpuno novu energiju koja me je obuzela. Za sada sam završio četiri spota koji mogu da se pronađu na kanalu YouTube.

NOVI CD, NOVI ZVUK, AJA SOFIJA – KAKO GA SLUŠATI, KAKO GA MUZIČKI ČITATI?

U pitanju je nežna i opuštajuća muzika sa bla­gim ukusom Orijenta. Svoj muzički pravac na ovom CD-u sam nazvao Balkan ambient beat. Znači da je on više ljubavan, a manje medita­tivan. Možda malo više podseća na Budha-bar sa mirisom Balkana i Orijenta. Preporučujem slušanje ovog CD-a u predvečerje, u smiraj dana, ili kada pijete čašu vina sa svojom dra­gom osobom.

MUSIC FOR RELAXATION AND HEALING, HERE AND NOW, AJA SOFIJA… O DAKLE IZVLAČIŠ, ČUJEŠ I PRONALAZIŠ ZVUKOVE KOJI ZAISTA PRIPRADAJU OVOM MESTU POD KAPOM NEBESKOM?

Potrebno je posvetiti vreme, imati sliku, posta­viti nameru i onda zaroniti u sebe. Pa šta iza­đe… Nisam uvek baš prezadovoljan, pa onda ostavljam stvar da odleži. Kasnije se vraćam i dodajem sledeće elemente. Puštam da me sama stvar vodi. Nije mi teško da slušam glas svoje duše, jer sam dugo u procesima samos­poznaje. A i astrološki – Rak, podznak Ribe. Je­dini izlaz za takvog čoveka je umetnost.

RECI NAM VIŠE O PROJEKTU AJA SOFIJA – ŠTA JE OSNOVNA I DEJA? KUDA NAS MUZIKA VODI? I SA KIM SI SVE SARAĐIVAO NA TOM PROJEKTU?

To je muzička priča o mom duhovnom putova­nju u Istanbul, o slikama tog izuzetnog grada i energiji hrama Aja Sofija.

VEĆ SAMI NASLOVI PESAMA OSLIKAVAJU TOPLU, MELANHOLIČNU I MISTIČNU ATMOSFERU GRADA: ORIENT HOTEL, HOD JERMENA, PRINČEVSKA OSTRVA, MOST NA BOSFORU, RUMIJEV SAN, A ŠIK, PODIGNI SVOJ VEO…

Takva je i muzika na ovom CD-u, blaga i než­na. Imate utisak kao da sedite u predvečerje na Taximu i uz čašu vina vam se vraćaju slike prošlih života.

Na CD-u se pojavljuje niz gostiju koji su svojim akustičnim instrumentima obogatili zvuk i dali organsku notu. Među njima su: Ivan Aleksijević – klavir, Nebojša Brdarić – frule, Maks Kočetov i Hayden Chisholm – saksofon, Maša Ljotić- Plichta – violina, Tatjana Karajanov -Ilić – vokal i mnogi drugi.

U saradnji sa kamermanom Boškom Dimitrije­vićem, trenutno sam krenuo u izradu video spo­tova sa ovog CD-a. Kombinujem spore kadrove prirode i slobodnog plesa. Želim da kod gledao­ca probudim lepotu, smirenje i opuštanje.

U spotu za naslovnu numeru Aja Sofija, koji je snimljen na obroncima planine Kosmaj, spiritu­alna umetnica Ksenija Lea Ronai je izvela ritual­no sađenje mladice lešnika kao simbol zahval­nosti prema Majci Zemlji. U ostalim spotovima takođe se pojavljuju umetnice koje spajaju du­hovnost, muziku i pokret: Tatjana Karajanov – Ilić, Hana Stamatović, Maja Pakić itd.

TEMA MAJSKOG IZDANJA RYL MAGAZINA NOSI NAZIV „NEKA SVEMIR ČUJE NEMIR“.

To je lepa Bajagina, gotovo ambijentalna bala­da, posvećena božanskoj svetlosti.

Ja u svojoj muzici svedočim mir univerzuma, ljubav i spokoj.

ŠTA MISLITE?

100 Poena
Upvote Downvote

DAS DYNAMISCHE FÜHRUNGSMODELL

MENJAM SVET