PIŠE: ANIMA MUNDI
INTERVJU: BRANKO ISAKOVIĆ
FOTOGRAFIJE: IZ PRIVATNE ARHIVE BRANKA ISAKOVIĆA
BRANKO ISAKOVIĆ, MUZIKOM SE PROFESIONALNO BAVI OD 1977. GODINE.
SVIRAO BAS GITARU U POZNATIM POP-ROK I ETNO GRUPAMA KAO ŠTO SU SUNCOKRET, BULEVAR, IDOLI, KERBER, DEJAN CUKIĆ & SPORI RITAM BEND, BILJA KRSTIĆ & BISTRIK, TEODULIJA, KAL, STUPOVI, TEXAS FLOOD…
OD SREDINE DEVEDESETIH SE OKRENUO DUHOVNOM RADU, A U SKLADU S TIM I PRODUKCIJI I KOMPONOVANJU POZORIŠNE, DUHOVNE, AMBIJENTALNE I ETNO MUZIKE. PRVI U NIZU TAKVIH PROJEKATA BIO JE CD “POREDAK LJUBAVI”, OBJAVLJEN 2005. GODINE, U SARADNJI SA VLADOM ILIĆEM, POZNATIM TERAPEUTOM PORODIČNIH KONSTELACIJA. DRUGI CD JE OBJAVLJEN 2010. GODINE, UZ KNJIGU IVANE KUZMANOVIĆ “OD KAKO SAM SE ZAVOLELA – VOLIM”.
SA TERAPEUTKINJOM SANELOM FEKOVIĆ JE 2011. POKRENUO “PLES SENKI” – RADIONICU ENERGO-PLESA.
U DECEMBRU 2018. OBJAVIO JE SVOJ TREĆI CD SA AMBIJENTALNOM MUZIKOM AJA SOFIJA, U IZDANJU MULTIMEDIA MUSIC.
MUZIKA KAO SUDBINA, IZBOR, VOLJA? DA LI SI U 7. RAZREDU OSNOVNE ŠKOLE MOGAO NASLUTITI DA ĆE MUZIKA BITI TVOJ ŽIVOTNI PUT?
Odrastao sam sa gomilom ploča džeza, klasike i šansona, koje je moja majka donosila sa putovanja. Takođe, pred spavanje, uspevao sam da na malom tranzistoru hvatam Radio Luksemburg. Sećam se i starog, velikog radija na kome se slušala narodna muzika sa talasa Radio Beograda. Ali, u svakom slučaju, veoma rano sam počeo da prepoznajem lepotu i da dozvoljavam da me ona ponese. Pogotovu što je majka u mene ugradila kod da radim isključivo ono što volim. Taj put sledim i danas. Direktna inicijacija u muziku se desila u sedmom osnovne, kada je moj drug iz klupe Duda Bezuha (danas jedan od najboljih gitarista na ovim prostorima) iznenada prosvirao, a samim tim i mene ozbiljno povukao.
KOJA VRSTA MUZIKE NAJVIŠE ODGOVARA TVOJOJ DUŠI I KADA JE IZVODIŠ I KADA JE SLUŠAŠ?
Postoji više vrsta muzike koje mi prijaju. Pre svega, američki i britanski pop sa elementima ambijentalnog zvuka. Zatim, savremeni mediteranski zvuk, koji je proslavila kompilacija Budha Bar. Ipak, moje srce ponajviše reaguje na etno muziku sa prostora Bosne, Srbije, Makedonije i Bugarske. Prošao sam razne faze u izvođenju, ali sada dolazi vreme da spojim ambijentalno i meditativno sa etno ritmom. Nekakva fuzija koja bi trebalo da ljude povede i u blagi ples.
DA LI JE SVE U NAMA? TAKO I TA MUZIKA U TEBI SATKANA…
Ne znam gde je. Možda je u nekom prostoru okolo, ali ja uspevam da je uhvatim i kanališem. Moj najveći problem je da se odlučim da stvaram i da odvojim vreme da se zaustavim i pokrenem taj proces. Onda se stvar sama dešava.
SARAĐIVAO SI SA MNOGIM MUZIČARIMA – BORA ČORBA, BILJA KRSTIĆ, DUDA BEZUHA, GORICA POPOVIĆ, VLADA DIVLJAN, BISERA VELETANLIĆ… KADA POGLEDAŠ UNAZAD, SHVATIŠ DA JE TAJ PREĐENI PUT MOŽDA I UTICAO NA OVO ŠTO DANAS JESI I U MUZIČKOM SMISLU.
U mojoj natalnoj karti stoji da sam morao mnogo koncesija da dam drugima. Da puštam druge jake autorske ličnosti da budu glavne i da stojim u njihovoj senci. Na taj način sam ispunio svoj životni zadatak, a to je pomaganje drugima da realizuju svoje projekte. Moj napredak je bio vezan za uspeh mojih saradnika. Pogotovu u etno muzici kao što su Bilja Krstić ili Teodulija.
Moj drugi zadatak je da spojim umetnost i duhovnost. A to je upravo muzika za isceljenje i opuštanje – novi pravac kod nas. Sada kada sam završio sa pomaganjem drugima mogu da se posvetim u potpunosti ovom zadatku.
KADA SU TI NAJVIŠE KLECALA KOLENA PRED PUBLIKOM?
Hala Skenderija u Sarajevu, proslava godišnjice postojanja Indexa, 15 hiljada ljudi. Svirao sam sa grupom Suncokret… Velika bina, velika oprema. Ogromno bas pojačalo Zorana Redžića iz Bijelog Dugmeta. Nikada pre ni posle nisu mi tako klecala kolena. Kasnije je velika bina postala nešto sasvim normalno u mom životu.
DANAS SI OKRENUT SVIRANJU, ARANŽIRANJU, SNIMANJU AMBIJENTALNE, ETNO I DUHOVNE MUZIKE.
Da, to mi je osnovna delatnost, ali baš krajem prošle i cele ove godine se bavim pravljenjem video spotova za moj CD. To mi predstavlja izazov i potpuno novu energiju koja me je obuzela. Za sada sam završio četiri spota koji mogu da se pronađu na kanalu YouTube.
NOVI CD, NOVI ZVUK, AJA SOFIJA – KAKO GA SLUŠATI, KAKO GA MUZIČKI ČITATI?
U pitanju je nežna i opuštajuća muzika sa blagim ukusom Orijenta. Svoj muzički pravac na ovom CD-u sam nazvao Balkan ambient beat. Znači da je on više ljubavan, a manje meditativan. Možda malo više podseća na Budha-bar sa mirisom Balkana i Orijenta. Preporučujem slušanje ovog CD-a u predvečerje, u smiraj dana, ili kada pijete čašu vina sa svojom dragom osobom.
MUSIC FOR RELAXATION AND HEALING, HERE AND NOW, AJA SOFIJA… O DAKLE IZVLAČIŠ, ČUJEŠ I PRONALAZIŠ ZVUKOVE KOJI ZAISTA PRIPRADAJU OVOM MESTU POD KAPOM NEBESKOM?
Potrebno je posvetiti vreme, imati sliku, postaviti nameru i onda zaroniti u sebe. Pa šta izađe… Nisam uvek baš prezadovoljan, pa onda ostavljam stvar da odleži. Kasnije se vraćam i dodajem sledeće elemente. Puštam da me sama stvar vodi. Nije mi teško da slušam glas svoje duše, jer sam dugo u procesima samospoznaje. A i astrološki – Rak, podznak Ribe. Jedini izlaz za takvog čoveka je umetnost.
RECI NAM VIŠE O PROJEKTU AJA SOFIJA – ŠTA JE OSNOVNA I DEJA? KUDA NAS MUZIKA VODI? I SA KIM SI SVE SARAĐIVAO NA TOM PROJEKTU?
To je muzička priča o mom duhovnom putovanju u Istanbul, o slikama tog izuzetnog grada i energiji hrama Aja Sofija.
VEĆ SAMI NASLOVI PESAMA OSLIKAVAJU TOPLU, MELANHOLIČNU I MISTIČNU ATMOSFERU GRADA: ORIENT HOTEL, HOD JERMENA, PRINČEVSKA OSTRVA, MOST NA BOSFORU, RUMIJEV SAN, A ŠIK, PODIGNI SVOJ VEO…
Takva je i muzika na ovom CD-u, blaga i nežna. Imate utisak kao da sedite u predvečerje na Taximu i uz čašu vina vam se vraćaju slike prošlih života.
Na CD-u se pojavljuje niz gostiju koji su svojim akustičnim instrumentima obogatili zvuk i dali organsku notu. Među njima su: Ivan Aleksijević – klavir, Nebojša Brdarić – frule, Maks Kočetov i Hayden Chisholm – saksofon, Maša Ljotić- Plichta – violina, Tatjana Karajanov -Ilić – vokal i mnogi drugi.
U saradnji sa kamermanom Boškom Dimitrijevićem, trenutno sam krenuo u izradu video spotova sa ovog CD-a. Kombinujem spore kadrove prirode i slobodnog plesa. Želim da kod gledaoca probudim lepotu, smirenje i opuštanje.
U spotu za naslovnu numeru Aja Sofija, koji je snimljen na obroncima planine Kosmaj, spiritualna umetnica Ksenija Lea Ronai je izvela ritualno sađenje mladice lešnika kao simbol zahvalnosti prema Majci Zemlji. U ostalim spotovima takođe se pojavljuju umetnice koje spajaju duhovnost, muziku i pokret: Tatjana Karajanov – Ilić, Hana Stamatović, Maja Pakić itd.
TEMA MAJSKOG IZDANJA RYL MAGAZINA NOSI NAZIV „NEKA SVEMIR ČUJE NEMIR“.
To je lepa Bajagina, gotovo ambijentalna balada, posvećena božanskoj svetlosti.
Ja u svojoj muzici svedočim mir univerzuma, ljubav i spokoj.