in

SVOJA, NAŠA, A SVETSKA MILA LITVINJENKO

PIŠE: MIA MEDAKOVIĆ
INTERVJU: MILA LITVINJENKO
FOTOGRAF: MILOŠ NADAŽDIN

FOTOGRAFIJE PROIZVODA: PR

MILA LITVINJENKO, VLASNICA KOZMETIČKE KOMPANIJE AURA, NJEN OSNIVAČ I AKTIVAN KREATOR POSLOVNE POLITIKE OVE KUĆE. ROĐENA U BEOGRADU, DIPLO­MIRALA JE NA FILOLOŠKOM FAKULTETU BEOGRADSKOG UNIVERZITETA NA KATE­DRI ZA FRANCUSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST. TEČNO GOVORI: FRANCUSKI, ŠPANSKI, ENGLESKI, ITALIJANSKI, RUSKI I NEMAČKI JEZIK. NAKON RADA U UJEDINJENIM NACIJAMA KAO PREVODILAC, ODLUČUJE SE DA ZAPLOVI U PRIVATNO PREDUZET­NIŠTVO I TO RADI USPEŠNO. DOBITNICA JE NAGRADE “CVET USPEHA ZA ŽENU ZMAJA 2013”, KOJU DODELJUJE UDRUŽENJE POSLOVNIH ŽENA SRBIJE. OVO JE JEDINO PRIZNANJE NAMENJENO PODRŠCI I AFIRMACIJI ŽENSKOG PREDUZET­NIŠTVA U NAŠOJ ZEMLJI.

KADA SAM POKRETALA RYL MAGAZIN 2014. GODINE, PRVA OSOBA KOJU SAM PI­TALA ZA INTERVJU BILA JE UPRAVO MILA, IAKO SAM JE SLABO POZNAVALA. PRI­STALA JE ODMAH. SEĆAM SE DA SAM JOJ REKLA DA JOŠ NE ZNAM KAKO ĆE NAM IZGLEDATI ČASOPIS, ALI NEKA MI VERUJE DA ĆE BITI SVE DOBRO. I NIJE SE PREVA­RILA U SVOJOJ PROCENI, A NI JA KAO UREDNICA MAGAZINA.

ŽENA KOJA JE VELIKA PODRŠKA, INSPIRACIJA I ČISTA KREACIJA. MILA LITVINJEN­KO, NAKON SEDAM GODINA, ZA SEDMI ROĐENDAN U RYL MAGAZINU.

MILA LITVINJENKO JE BREND ZA SEBE. SVOJIM STAJ­LINGOM, NAČINOM ŽIVOTA, RAZMIŠLJANJA, PROŠIRILA SI VISIBILITY AURE I VAN BALKANSKIH I EVROPSKIH OKVIRA. MILA JE IZNEDRILA AURU, AURA JE POMOGLA MILI. KAKVA JE TO ČUDESNA IGRA?

Mia, hvala ti na ovom komplimentu. Uvek in­sistiram na tome – ja sam Mila Litvinjenko, a ne Mila Aura. To je posao kojim se bavim. Aura je učinila da ljudi obrate pažnju ko stoji iza te Aure, pa sam ljudima na taj način postala inte­resantna. Iskreno, ja uopšte nisam htela da na društvene mreže postavljam svoje priče. Kole­ginica iz marketinga mi je predložila da pustim ljude na svoj profil koji je do tada bio zaključan, ona je to uradila i tako je sve krenulo. Tada sam imala utisak kao da me skida, iako ja tu ne pri­kazujem svoj privatni život, članove porodice, prikazujem samo ono što vidim i doživljavam. Ima tu i posla, ali i stvari koje volim da slikam i koje privlače moju pažnju. To je moj život, to sam ja.

Mila je pomogla Auri, Aura Mili. Sve je energija, sve je sinegrija.

Ja jurim dan, bojim se da mi dan ne prođe i nešto iz dog dana volim da podelim na IG.

KAŽEŠ DA IMAŠ VIŠKA ENERGIJE. DA NISI NA PRAVOM IZVORU, DA SE NE REGENERIŠEŠ NA PRAVI NAČIN, NE BI MOGLA SVE TO DA POSTIGNEŠ.

Imam jaku energiju, ali mi fali regeneracija. Početkom januara sam razmišljala šta bih mog­la još da radim da mi se vrati energija, da se regenerišem. Volim da gledam u more, prirodu, tada se revitalizujem, ali mi treba nešto što će mi vratiti energiju, da sklonim negativnu ener­giju koju prikupim, da se čistim. Da li će to biti joga ili nešto drugo, ali moram da se odlučim i radim na tome. Energija mi je jako bitna. Ener­gija sam ja.

KAŽU DA JE ŽENAMA PREDUZETNICAMA TEŽE NA BALKANU. DA LI IMAMO ISTE ILI SLIČNE PREPREKE KAO I MUŠKARCI?

Ne volim podelu na žensko i muško predu­zetništvo. Sve zavisi od žene kako se postavi. Jako je bitno da je čuju, a ne da je gledaju. Ni­sam nikada doživela drugačiji tretman zato što sam žena. Na našem podneblju je uvek bilo da li neko stoji iza mene, pa ko je tu… Trebalo je vremena, ali sam uvek bila strpljiva dok ne pro­govorim i dok ne shvate moje rezultate. U svetu to nije nikakvo iznenađenje. Odnos je 70 spram 30, žene vode kozmetičke kuće. Teže je u onom slučaju što su žene, majke, supruge, sestre, ćerke. Kada je žena majka, ona ima i posla oko porodice da bude prava majka. To jeste teže, ali ako su se odlučile da budu preduzetnice mogu sve da urade. Neki balans je moguć, ne može da bude savršeno, bitno je da jedan tas ne preteže duže vreme.

ŠTA JE KOZMETIČKOJ INDUSTRIJI I AURI DONEO KOVID – ONLAJN TRGOVINU, NOVE KLIJENTE?

Mi smo onlajn podaju imali i pre kovida. Zapos­lili smo jednu osobu da to radi, međutim ona je vrlo brzo prešla na druge poslove, a ta onla­jn prodaja se događala 10 puta u toku godine. I onda tog četvrtka krajem marta 2020. smo rešili da reorganizujemo onlajn prodaju i uve­demo neke akcije. To je sve završeno u nedel­ju. U ponedeljak kada smo krenuli, prodali smo koliko tokom cele 2019. godine. I prvo što smo uradili je da smo zaposlili devojku koja vodi on­lajn prodaju. Ali trebaće vremena da u Srbiji sve to zaživi na pravi način. Žene više vole da dodir­nu kozmetiku, da imaju fizički kontakt. Kovid je doneo nošenje maski, pa je fokus bio na očima. Imali smo skok prodaje olovaka za oči, obrva, maskare. I lakovi za nokte, naravno. Shvatila sam da ženu kod nas i u svetu ništa ne može da spreči da ne bude našminkana, negovana, to je nešto što joj daje osećaj sreće, zadovoljstva, samopouzdanja.

AURA NA BALKANU, U SVETU.

Aura je u 17 zemalja sveta. Imamo firmu u Makedoniji i Bosni, a druge zemlje su na onla­jn prodaji. Imali smo distributera i u UAE. Meni je cilj Bliski Istok i Amerika. Što se tiče Amer­ike, videćemo da li će to biti otvaranje firme ili ćemo ići preko neke druge kompanije. Trenut­no razmatramo sve opcije. Kada mi se negde dopadne, moram da imam razlog da tamo idem. Shvatila sam da mi se mnogo dopada LA i dala sam sebi rok da podignem AURU tamo.

DA LI MILA LITVINJENKO SVOJIM STILOM ŽIVOTA RAZ­VIJA BREND I NOSI GA NA SVE STRANE SVETA?

Ja sam predvodnica i svojim stilom vodim. Kada odem u svet, ja sam tamo samo Mila. Kada odem u Pariz, njima se sviđa moj stil i harizma, način na koji se ponašam među tim mnogobroj­nim ličnostima i naravno da privučem pažnju. Lepotu možeš da nađeš u svemu. Budi svoja i nikako kopija. Autentičnost je važna.

NA KOJI SI PROIZVOD POSEBNO PONOSNA? DA LI SE RAZLIKUJU PROIZVODI KOJI SU ZA JEDNO TRŽIŠTE, ZA ARAPKINJE, ITALIJANKE…?

Proizvodi i boje se razlikuju od tržišta do tržiš­ta. Srbija je specifična po tome, mi imamo “cement”, naše žene vole da stavljaju mnogo tečnog pudera da se on vidi. Poslednje tri go­dine kozmetika je nega i zaštita, pa tek onda dolazi faktor ulepšavanja. Kod nas je ulepša­vanje, pokrivanje. Emirati i tržište Bliskog Istoka imaju drugu temtiku, žene tamo vole da izbelju­ju ten, a da su oči u fokusu. Po rođenju imaju malo trepavica, pa su trepavice za njih hit. Žene na Bliskom Istoku ko­riste jako puno šminke.

DA LI SI RAZMIŠLJALA DA PRAVIŠ KOZMETIKU ZA MUŠKARCE?

Pre 25 godina sam dobila lakove za nokte za muškarce. To nisu bili lakovi u boji, već lakovi sa mat ili sjajnim efek­tom. Muškarci se šminkaju itekako. U Auri je ta muška kolekcija “skuvana”. Muškarci koriste korektore, tečne pu­dere. Muškarci se šminkaju, njihova šminka je negujuća.

Kako vreme prolazi i sazrevaju ide­je, znam šta je potrebno. Dekorativna kometika za muškarce će se nalaziti u prodavnicama gde je nega samo za njih određena.

ŠTA JE BILO NAJTEŽE?

Taj moj inat.“Ja to moram”- imala sam kredit u banci i to me je guralo. Uspela sam. Kada mi je teško i imamo prob­lem, ja ih rešavam iz mira.

GDE SE VIŠE OSEĆAŠ ŽIVLJOM I SVOJOM – U SRBIJI ILI INOSTRANSTVU?

Moja energija je življa van Srbije. Ovde nikada ne bih sama sela u kafić, ali u Parizu sednem i posmatram ljude i počinjem da pričam. Ja sam ono što je­sam kada izađem odavde. Ja sam Mila i živim je na pravi način.

TEMA OVOG FEBRUARSKOG IZDANJA RYL MAGAZINA JE „VELIKI KRUG VELIKIH LJUDI“. MISLIM DA JE MAGAZIN OKUPIO VELIKI BROJ LJUDI I UPLEO NAS SVE ZAJEDNO.

Ti si iskopala veliki broj ljudi za koje nisam nikad znala, pa je na neki način nastao taj virtuelni kontakt sa mnogi­ma. Sedam godina je malo, a tako je puno ljudi koje si pronašla. Otvorila si se prema svetu i ljudi ti dolaze.

ŠTA MISLITE?

100 Poena
Upvote Downvote

SOUL RETREATING BY MARTA JOVANOVIĆ

LICE I NALIČJE LIMA