SVETOGLED KROZ SLIKASRTVO, FOTOGRAFIJE I PUTOVANJA

PIŠE: MIA MEDAKOVIĆ-TOPALOVIĆ
INTERVJU/FOTOGRAFIJE: VASSILENA RADANOVIĆ

VASSILENA RADANOVIĆ, ROĐENA U SLIVENU, ODRASTALA I ŠKOLOVALA SE U SOFIJI, U BU­GARSKOJ. AKADEMSKA SLIKARKA KOJA ŽIVI I RADI U BEOGRADU. KAO VRLO MALA IMALA JE VELIKI PODSTICAJ OD SVOG OCA KOJI JE TAKOĐE BIO SLIKAR. ZAVRŠILA JE NAJPRE KERAMIČKU SPECIJALNU ŠKOLU U GRADU TROJAN, ALI NJENA STRAST JE IPAK SLIKAR­STVO KOJE JE DIPLOMIRALA NA LIKOVNOJ AKADEMIJI U SOFIJI. SA ČETIRI I PO GODINE UČESTVOVALA JE NA IZLOŽBI SLIKA U STU­DIJU ZA CRTANE FILMOVE U SOFIJI. IZLA­GALA JE NA GRUPNIM IZLOŽBAMA U SOFIJI, BEČU, BEOGRADU. NJENA PRVA SAMOSTAL­NA IZLOŽBA BILA JE OTVORENA KRAJEM JUNA U ATELIERU DIVART NA KOSANČIĆE­VOM VENCU.

GOVORI BUGARSKI, SRPSKI, ENGLESKI I ITA­LIJANSKI.

KADA STANEŠ ISPRED BELOG PAPIRA, DA LI IMAŠ STRAH KAKO ĆEŠ POČETI SA CRTE­ŽOM?

Postoji strah kako ću krenuti, početak je jako va­žan, mada umetnik ne zna kakav će biti tačno krajnji rezultat. Zadovoljna sam svojim crtežima, sa nekima manje – sa drugima više.

KADA ZNAŠ DA JE TVOJ RAD GOTOV?

Teško je na to pitanje tačno odgovoriti. Uvek do­sta razmišljam tokom crtanja i shvatam tačno kada i koliko je potrebno sadržaja crtežu. Potreb­ne su godine iskustva da znaš kad je crtež kom­pletan i završen.

DA LI SVOJ RAD SVRSTAVAŠ U NEKU VRSTU MINIMALIZMA?

Slažem se, ali ne u potpunosti. Mislim da je mini­malizam u svemu danas trend. Forma minimaliz­ma je jako interesantna i zanimljiva, jer je svede­na na minimum. Moji crteži su u formi minimaliz­ma i verno oslikavaju lik portretisanog.

ŠTA JE ZA TEBE BOJA I KOLIKO JE ZNAČAJNA?

Bez boja ne mogu da zamislim svet. One su svu­da oko nas, one su sve. One mogu da ti poprave raspoloženje, mogu da ga pokvare. Boje su na­uka za sebe.

KOJI SLIKARI PO TVOM MIŠLJENJU FENOMANALNO KORISTE BOJE?

Posetila sam većinu svetskih muzeja u Evropi i imala prilike da vidim in vivo dela najvećih svet­skih umetnika. Najveći utisak u D`Orsey muzeju u Parizu je na mene ostavio Georges Seurat i nje­gov poentilistički stil slikanja. Što bi u prevodu bilo slikanje putem tačkica. Kod njega je svaka tačka dobro promišljena, svaka ima svoje mesto, dok je Van Gog sušta suprotnost. On crta stra­šću.

DA LI TE U SLIKARSTVU VODI STRAST?

Dok slikam, osećam ogromnu strast, ali je ona najviše pomešana sa koncentracijom kada crtam portrete. Portret je najteži likovni izraz u umetno­sti i zato je za mene i najizazovniji. Veću slobodu u crtanju imam kada crtam mrtvu prirodu.

KOJU PORUKU ŠALJEŠ LJUBITELJIMA TVOJIH SLIKA?

Kod portreta želim da osete dušu, karakter i zra­čenje modela. To mi je jako bitno. Kod dečjih portreta želim da prenesem čistoću, iskrenost i ljubav.

IZLOŽBA U ATELIER DIVART NA KOSANČIĆEVOM VENCU

Izložba „Crteži i fotografije“ u Altelier DivArt bila je otvorena za sve posetioce od 27. juna 2020. na Kosančićevom vencu. Izložba je bila poluprodaj­nog karaktera. Kao što i sam naziv kaže „Crteži i fotografije“ – predstavila sam se sa 5 crteža i 6 fotografija.

Fotografije su štampane na karton peni i najveće su dimenzija 96×96. Mislim da veliki formati bo­lje komuniciraju sa publikom.

ODAKLE LJUBAV PREMA FOTOGRAFIJI?

Ljubav prema fotografiji se rodila sa rođenjem moje dece. Mislim da su moja deca jedna od najslikanijih na svetu. Skoro za Ginisovu knjigu rekorda. Tu su i putovanja koja su večita inspi­racija, bilo da su u pitanju daleke destinacije ili naša Evopa, stara dama. Strast za lepim kadrom, strast za različitim i starim kulturama.

ŠTA OTKRIVAŠ KADA SI NA PUTOVANJIMA?

Kada sam na putovanjima otkrivam da sam he­donista, da sve više i više širim svoje vidike, po­gled i svetogled.

TEMA JULSKO-AVGUSTOVSKOG BROJA RYL MAGAZINA NOSI NAZIV „ZALJUBI SE U PRIRODU“. ŠTA ZA TEBE PREDSTAVLJA ŽIVETI U SKLADU SA PRIRODOM I ŠTA ONA TEBI ZNAČI?

Za vreme korone imali smo priliku da shvatimo koliko je priroda za nas bitna, a koliko je zapo­stavljena. Oduvek sam volela životinjski svet i čak sam u pojedinim momentima želela da stu­diram zoologiju. Budimo deo prirode i živimo u skladu sa njom.