PIŠE: MIA MEDAKOVIĆ
INTERVJU: NEVENA LUKIĆ
FOTOGRAFIJE: PR
NEVENA LUKIĆ, VLASNICA I DIREKTOR „SCHOOL & SCHOOL“ EDUKATIVNOG CENTRA ZA DECU U BEOGRADU. ROĐENA U UŽICU, PO OBRAZOVANJU JE DIPOMIRANI EKONOMISTA. NAKON ZAVRŠENIH OSNOVNIH STUDIJA U BEOGRADU I MASTER STUDIJA U FRANCUSKOJ, VRAĆA SE U SRBIJU, GDE NEPUNIH 10 GODINA RADI PRVO KAO FINANSIJSKI KONSULTANT I TRENER, A POTOM SPECIJALISTA U OBLASTI FINANSIJSKOG KONTROLINGA. PROŠLE GODINE DONOSI ODLUKU DA KORPORATIVNI SVET ZAMENI PREDUZETNIČKIM VODAMA, I OTVARA „SCHOOL & SCHOOL“.
KAKO SI SE ODLUČILA DA OTVORIŠ SCHOOL & SCHOOL, MULTIDISCIPLINARNI EDUKATIVNI CENTAR ZA DECU UZRASTA OD 4 DO 14 GODINA?
Pre nego što sam se odlučila na ovaj korak, moj posao i ekspertiza su bili u domenu unapređenja i razvoja biznisa, firmi, a kako je vreme prolazilo, sve sam više želela da kroz svoj posao doprinosim razvoju čoveka, živog bića. Trenizi i predavanja koje sam držala su mi jasno pokazali da u edukaciji pronalazim svoje ispunjenje, da me taj segement moga rada najviše „hrani iznutra“. Sa druge strane, želja da radim sa decom kod mene je bila prisutna godinama, ali sam je uvek doživljavala kao jako lepu maštariju, jer kako ja kao ekonomista, finansijski stručnjak koji nema dodirnih tačaka sa edukacijom dece, da se zanosim tim idejama? A onda sam pre više od godinu dana sebi dala dozvolu da maštam, da poverujem da to može biti! Nedugo potom sam i saznala za franšizu School & School, prepoznala se u toj ideji i shvatila da otvaranjem School & School u Beogradu mogu da spojim svoje dve ljubavi: edukaciju i decu, kao i da kroz ovaj koncept svoj rad mogu da stavim u službu edukacije i razvoja dece.
KAKO VIDIŠ DANAŠNJE ŠKOLSTVO, ODNOSNO ŠTA SCHOOL & SCHOOL TREBA DA PRUŽI DECI?
U School & School verujemo da je širok spektar disciplina najbolji put pripremanja dece za buduće životne i profesionalne izazove. Veštine koje deca u School & School izučavaju su kombinacija esencijalnih nauka i savremenih tehnologija.
Kroz naše programe, deci pružamo širok dijapazon ličnih iskustava koja razvijaju veštine kritičkog razmišljanja, osećaj znatiželje i mogućnosti rešavanja problema uz razvijanje kreativnih rešenja. Ohrabrujemo ih i da greše, jer neuspeh je deo uspeha, a pokušavanje deo učenja. Naš sistem učenja smo postavili na principu “Uradi i Probaj“: Ono o čemu se govori potrebno je videti, ono što se vidi potrebno je praktično probati. Tokom rada sa decom, obavezno se koriste sva tri + jedan dodatni stil učenja: auditivni (zvuk), vizuelni (slika), kinestetički (dodir i kretanje) i repeticija (ponavljanje) kao pridodati stil učenja. Razlog je jednostavan – ne možemo pristupiti svima na isti način. Svi smo drugačiji!
Uz naše programe, jednako su nam važni i ambijent i atmosfera u školi. Oni su jedinstven paket svega onog što mi predstavljamo: sreća, veselje, pozitivna energija, ljubav, zadovoljstvo, vera u ono čime se bavimo. To je ono što želimo i da učenici osete u našoj školi i u našem odnosu prema njima. Poštovanje koje ukazujemo deci kao da su odrasli je naša dodatna vrednost koju negujemo.
KOJE PROGRAME DECA MOGU DA POHAĐAJU?
U ovom trenutku, u okviru School & School deca mogu pohađati naš produženi boravak, koji je kombinacija rada na domaćim zadacima, savladavanja školskog gradiva i raznih edukativnih i kreativnih radionica.
U večernjim terminima, klincima nudimo više do 10 različitih edukativnih kurseva koji traju tokom cele školske godine (3D Animacija, Handcrafts, Art & Dizajn, Programiranje i Robotika, CSI Forenzika, Kreativna Fizika, Bio Lab, Školica Parfema i Kozmentike, Biznis Škola), kao i tri za naše malce od 4 do 6 godina: Lego Art & Dizajn, Lego Inženjering i Lego Think Tank.
A kada dođe vreme raspusta, družimo se na Zimskoj i Letnjoj školi!
SCHOOL & SCHOOL JE VELIKA PODRŠKA RODITELJIMA.
Zaista želimo da nas roditelji tako percipiraju, jer izazovi sa kojima se i roditelji i deca danas suočavaju verovatno nikada nisu bili veći. Društevene mreže i razni sadržaji koji su deci danas tako lako dostupni, a mogućnost kontrole sve manja, neminovno dovode do toga da deca sve više postaju njihovi konzumenti na štetu onog vrednijeg: njihove mašte, kreativnosti, razigranosti, originalnosti. Svesni toga da oni definitivno odrastaju u drugačijem ambijentu i okruženju, u School & School želimo da im ponudimo i drugačiju perspektivu, perspektivu u koji su oni kreatori, a ne konzumenti. Kreatori nekog umetničkog dela, nekog digitalnog sadržaja, nekog eksperimenta… kreatori svoje budućnosti.
Upavo iz toga razloga, naša osnovna misija u School & School je da osmišljavamo kreativno i podsticajno obrazovno okruženje za decu i tinejdžere, a onda posmatramo, otkrivamo i razvijamo njihov talenat, ohrabrujući ih na svesno pronalaženje izvora vlastite sreće i svrhe. Učimo ih da budu svoji, orginalni. Naš cilj nije otkrivanje talentovane dece, nego otkrivanje talenata kod svakog deteta.
EDUKATIVNI CENTAR PRUŽA MOGUĆNOST DA PUTEM FINIH, PRIMENJENIH I TEHNIČKIH NAUKA DECA PRONAĐU SVOJU NADARENOST I STRAST PREMA ODREĐENOJ DISCIPLINI.
Program School & School je baziran na konceptu višestrukih inteligencija, tako da deca imaju mogućnost da se susretnu i sa finim i sa primenjenim i sa tehničkim naukama, istražujući i otkrivajući gde leže njihova interesovanja i talenti, što će im kasnije olakšati odabir akademske i profesionalne karijere.
Stoga, prvi cilj ovakog holističkog pristupa obrazovanju jeste omogućiti učenicima prostor i vreme tokom kojeg će imati mogućnost da pronađu svoju strast, a nastavnicima mogućnost da neposrednom opservacijom prepoznaju nadarenost učenika za određene discipline i aktivnosti. Drugi cilj je otkriti, razvijati i negovati dečji talenat. Treći cilj je izgraditi samopouzdanje učenika. Četvrti cilj je pružiti neophodnu edukativnu i pedagošku podršku učenicima u njihovom samostalnom izražavanju. Peti cilj je usmeriti učenike na pravi put.
Evo jednog svežeg primera! Našu Zimsku školu, koju realizujemo preko zimskog raspusta, pohađala je devojčica sa izraženom naturalističkom inteligencijom. Bilo je prelepo videti na koji način ona komunicira sa prirodom, bilo da je reč o snegu, biljkama, kučićima. Njoj je to tako prirodno, jednostavno je deo nje, njenog bića. Dati vetar u leđa njihovoj jedinstvenosti i podstaći ih da ostanu verni sebi, usmeravajući njihov dalji obrazovni i razvoji put u skladu sa tim, naš je glavni zadatak i razlog zašto smo tu.
DANAS KADA SE ZBOG KORONE SUZBIJAJU REDOVI, GASE FIRME, OTVARAJU DRUGE, ODAKLE HRABROSTI DA SE UĐE U OVAKO VELIKI I ZAHTEVAN PROJEKAT?
U mom slučaju, ovaj projekat je bio želja srca. Verujem da je i hrabrost došla sa istog mesta. Racionalnih razloga da odustanem je bilo jako puno i bilo su zaista validni, korona je samo bila jedna od stavki na toj listi, ali u ovom slučaju, odustati je značilo reći ne jednom autentičnom delu sebe. To nije bila opcija, cena tog odustajanja bi bila previsoka.
A što se tiče same veličine i zahtevnosti projekta, postala sam je do kraja svesna tek po otpočinjanju celog projekta. Vrlo brzo sam shvatila da sve moje pripremne radnje, analize, kalukacije, planovi nisu mogle da obuhvate kompleksnost realnog projekta. Tako da sada kroz iskustvo učim.
SIGURNA SAM DA ĆEŠ KROZ SVOJU ŠKOLU SAZREVATI I RASTI KAO I SAMA KOMPANIJA. DA LI POSTOJI STRAH ILI JE TO VELIKI IZAZOV?
Na samom startu, da se razumemo, nije postojao strah, već strahovi, množina. Tek si na početku, jako je puno posla najrazličitije prirode, shvataš koliko toga ne znaš, a nije baš da znaš kako i kada ćeš sve to uspeti da naučiš, snalaziš se u svemu tome kako znaš i umeš i na sve to, kao plima, podižu se raznorazni strahovi, sumnje, nesigurnosti. I svaki dan ustaješ i nastavljaš da radiš, ali i oni se isto tako svaki dan podižu sa tobom. Taj period zaista nije bilo ni najmanje prijatan ni lak za izneti! Onda se okreneš posle par meseci, shvatiš da je i pored svega ogroman posao opremanja škole i postavljanja firme urađen i da na mestu onih strahova stoji novostečena snaga i iskustvo. Shvatiš da si „prvi razred“ završio i malo porastao. Sada idemo dalje. U sledeći razred, da porastemo još malo.
Na tom istom početku sam mislila da može drugačije, da može brže, želela sam da preskočim neke razrede, da se u kratkom roku i firma i ja nađemo u ovim „višim“ razredima. Sada učim da poštujem taj proces sazrevanja i rasta koji iz toga proističe. Da ga poštujem i da mu verujem. E, to je taj veliki izazov!
ŠTA JEDNA MLADA OSOBA TREBA DA POSEDUJE KAKO BI UPLOVILA U PREDUZETNIČKE VODE?
Jaku veru, pre svega u sebe i ono što želi da donese na tržište. Koliko god misliš da veruješ pre nego što kreneš, tek kada se točak zakotrlja, kreću testovi, razne situacije koje ljuljaju samopouzdanje, ali i koje jačaju tu veru. Jer u suprotnom, dižeš ruke i predaješ se. Potrebna je i spremnost da se nosi sa velikom dozom nezvesnosti, nepoznatog, sa ciklusima uspona i padova, puno strpljenja, prihvatanja, istrajnosti i fleksibilnosti. Ja sam vrlo brzo shvatila da za ovu avanturu nema prave ili konačne pripreme. Ja nisam bila spremna, postajem spremna dok plivam. A iz toga se rađaju i nastaju neke jako lepe stvari!
GDE VIDIŠ SEBE I SCHOOL & SCHOOL ZA PET GODINA?
Velika mi je želja da School & School postane svojevrsna platforma koja će okupljati ljude sa različitim znanjima, veštinama, iskustvima, sa ciljem da se deci na jednom mestu ponude različiti vidovi edukacije i proizvoda, koji će im služiti kao podrška na putu njihovog odrastanja u ispunjene, radosne mlade ljude koji žive svoje talente i darove.