PIŠE: MIA MEDAKOVIĆ-TOPALOVIĆ
FOTOGRAFIJE: IZ ARHIVE AHK U SRBIJI
DORIS DANILOVIĆ, ZAMENICA DIREKTORA NEMAČKO-SRPSKE PRIVREDNE KOMORE, OBLAST ČLANSTVO, MANIFESTACIJE I KOMUNIKACIJA, GOVORI ZA MAGAZIN RYL O OSNOVNOJ DELATNOSTI AHK U SRBIJI.
KOJA JE OSNOVNA MISIJA NEMAČKO-SRPSKE PRIVREDNE KOMORE – AHK U SRBIJI?
Osnovna misija Nemačko-srpske privredne komore je unapređenje privredne saradnje Srbije i Nemačke, podrška u poslovanju kompanijama članicama u Srbiji, kao i onim kompanijama koje imaju za cilj da izađu na srpsko ili nemačko tržište.
KO MOŽE I KAKO POSTATI ČLAN KOMORE? KOLIKO ČLANOVA IMATE U SVOM REGISTRU?
Komora trenutno broji 340 kompanija članica. Član može postati svaka kompanija koja je zainteresovana za saradnju sa nama kao institucijom, kao i sa članovima Komore. Dakle, dobrodošla je svaka kompanija koja proceni da im asocijacija nemačko-srpskih privrednika može poslužiti za unapređenje poslovanja, za upoznavanje sa drugim kompanijama, i konačno, za razmenu mišljenja i iskustava.
KOJE AKTIVNOSTI ORGANIZUJETE ZA VAŠE ČLANOVE?
To je dugačak spisak. Za članove Komore organizujemo edukativne manifestacija kao što su seminari i radionice, zatim stručne konferencije na koje dovodimo zainteresovane kompanije iz Nemačke, pa se u okviru stručnih konferencija organizuju i B2B susreti. Komora organizuje i delegacijska i studijska putovanja u Nemačku, ali i brojne manifestacije korisne za produbljivanje saradnje i networking kompanija članica. Godišnje organizujemo preko 50 manifestacija i možemo se pohvaliti da smo u tom smislu najaktivnija bilateralna organizacija.
KAKO STE ZADOVOLJNI AKTIVNOSTIMA U PRVIH ŠEST MESECI POSLOVNE 2018. GODINE?
S obzirom na veliku posećenost naših manifestacija, kao i na pozitivne reakcije članova, stičemo utisak da su naši članovi zadovoljni – to je naš prioritet.
KOJA NEMAČKA KOMPANIJA U SRBIJI SE POKAZALA KAO NAJVEĆI I NAJBOLJI PARTNER, ILI KOMPANIJA SA NAJBOLJIM USLOVIMA ZA ZAPOŠLJAVANJE?
Nezahvalno je isticati „jednu od“, jer je mnogo kompanija koje su, prema našim saznanjima, sjajni poslodavci. Prema nedavno sprovedenom israživanju među građanima Srbije o njihovoj percepciji nemačke privrede i nemačkog poslodavca u Srbiji, Nemac je ocenjen kao najbolji i najomiljeniji poslodavac u Srbiji.
Nemačka generalno važi za korektnog i pouzdanog poslovnog partnera, a činjenica da nemačke kompanije u Srbiji ostaju dugi niz godina, ulažu u svoje zaposlene i nude stabilan posao, jeste jedan od bitnih faktora koji definišu nemačke kompanije kao najboljeg poslodavca.
JEDNOM GODIŠNJE AHK U SRBIJI ORGANIZUJE I POSEBNU MANIFESTACIJU, KOJA IZLAZI IZ OKVIRA ČLANSTVA I PRIVREDE – MULTIKONGRES SERBIAN VISIONS, PA MI OBJASNITE VEZU SA VAŠIM RADOM.
Da, AHK Srbija organizuje jedini multikongres u Srbiji, pod nazivom Serbian Visions.
To je vikend manifestacija sa 60 dvočasovnih raznolikih događaja, besplatnim ulazom za sve posetioce. Sam naziv manifestacije Serbian Visions govori o tome da je reč i multikongresu koji prezentuje „vizije za bolju budućnost Srbije“ .
Serbian Visions okuplja nevladine organizacije, stručne asocijacije, institute, institucije, kao i kompanije, koje se, svako u svojoj branši, zalažu za bolje sutra, pa je program cele manifestacije koncipiran tako da imamo „za svakog po nešto“, od privrednih tema kao što su digitalizacija, inovacije, franšiza, start up, preko filantropije, humanitarnog rada, obrazovanja, zdravlja, umetnosti… jer znamo da civilni sektor ima važnu ulogu u unapređenju privrednog ambijenta, a samim tim i celokupnog ambijenta u Srbiji. Serbian Visions je mali doprinos Komore na tom putu.
TEMA JULSKO-AVGUSTOVSKOG IZDANJA RYL MAGAZINA JE „ŽIVOTNI ZEN“, A U POSLOVNOM DUHU, ZA VAS GA PREVODIMO KAO „POSLOVNI ZEN“. DA LI JE MOGUĆE POSTIĆI POSLOVNU RAVNOTEŽU U SVIM SEGMENTIMA?
Moguće je svakako, ali to nije lako postići.
S tim u vezi, ponovo bih se osvrnula na naše ciljeve i samu viziju multikongresa Serbian Visions: činjenica da ulažemo trud, da se angažujemo za društveno odgovorno poslovanje, da ponekad žrtvujemo i nešto lično zarad viših ciljeva, koji će u široj slici obezbediti dobrobit celokupnoj zajednici, dovodi do poslovnog zena.
Ravnoteža između uložene energije i njenog daljeg dobrog reflektovanja daje nam taj osećaj zen-a.
Smatram da u današnje vreme uspeh ne bi trebao da se meri samo brojkama i profitima, ta vremena su ipak prošla, uspeh bi trebao da se preslikava u svim segmentima života i poslovanja. Nastankom multikongresa Serbian Visions želeli smo da damo „vetar u leđa“ drugim organizacijama, koje se zalažu za bolje sutra, da im obezbedimo veću vidljivost i istaknemo značaj njihovog aktivizma i angažmana u javnosti, bez ikakvog profita. To je za mene poslovni zen.