in

GRAD VITEZOVA I MARCIPANA

TEKST I FOTO: JELENA ĐOKIĆ, ASTROTERAPEUT

Toledo je grad u centralnom delu Španije, udal­jen oko 70 kilometara od Madrida (u zavisnosti iz kog dela se uputite). Biti u Madridu, a ne posetiti ovaj grad sa bogatim kulturnim nasleđem, prava je šteta. Za one koji vole siguricu, u ponudi su brojni izleti po ceni višoj od 25 evra, a za mene i moju sestru koje smo uvek mimo organizo­vanih grupa na putovanjima, najidealnija opcija je bila da idemo autobusom. Povratna karta sa autobuske stanice Plaza Eliptica je 9.90 evra, ili 6 evra u jednom pravcu. Autobusi ka Toledu idu u kratkim intervalima, funkcionišu kao i javni prevoz. Da sam na dobrom putu, ukazalo je srce koje sam primetila na prozoru pored sedišta na koje sam se smestila.

Mojoj sestri je bio rođendan, a nas dve imamo dogovor da tim povodom odlazimo zajedno na putovanja i tako obeležimo jedan od najlepših dana u godini. S obzirom na to da sam profe­sionalni astrolog, za svaki solarni povratak (dan kada stiže naš rođendan) gledam aktuelne tran­zite i biram destinaciju koja je najbolja da se godi­na koja sledi iskoristi u punom potencijalu (to se zove relokacijski horoskop solarnog povratka). Za nju je Madrid bio taj grad. Kako je moja sestra odmalena maštala o Toledu, čitajući knjige Zuka Džumhura (posebno “Hodoljublja”) i putopise Ive Andrića o Španiji, to nam je bila destinacija broj 1 za videti. Ok, posle Prade. Ne prodavnice odeće, nego Prado muzeja.

Jedan naš drug, koji gazi osmu deceniju života, dao nam je koristan savet: “Najbolje vam je da se provozate turističkim vozićem, pošto je grad sav “gore-dole”, sa puno uspona, vidikovaca… pa onda odlučite šta vam se najviše dopalo i to pos­etite.” Nas dve imamo jedno pravilo. Kad uđemo u neki novi grad, prvo osmotrimo gde sede lo­kalci, iskuliramo nekih sat vremena da osetimo energiju, atmosferu, popijemo lokalno piće ili probamo lokalnu hranu. To vreme iskoristimo da pogledamo mapu i knjigu (koje obavezno kupi­mo čim uđemo u grad), jer volimo taj stari način snalaženja. Google maps retko koristim, ali za bukiranje vozića mi je pomogla aplikacija Get your Guide, preko koje sam nam kupila karte (7 evra po osobi za vožnju od 45 minuta).

Obožavam da putujem, sebi sam dala obećanje da ću svake godine posetiti barem dva nova gra­da (uključujući i Srbiju, koju sam prošla uzduž i popreko) ili dve nove države u kojima nisam bila. Do sada se nigde nisam osetila kao da sam sti­gla kući. Toledo, grad kraljeva i mačeva, grad tri svetske religije: hrišćanske, muslimanske i jevre­jske. Takav mir i spokoj osetila sam u najvećim svetskim bogomoljama. Sve je bilo svetlo, čisto, lako, na višoj vibraciji.

Katedrala je jedan od simbola Toleda i ispred nje je uvek veliki broj ljudi. Mnogi kažu da je to na­jlepši primerak gotske arhitekture, a verujte mi da bi trebalo bar 5 dana da se sagleda i doživi u punom sjaju. Velelepna je. Preko puta nje je uvek voda, tako da se ona ogleda u vodi. Najčuvenije delo u njoj je “12 apostola” El Greka, velikog slika­ra koji je svetu dao maestralna dela (mnoga od njih se mogu videti u muzeju Prado u Madridu, ali i u njegovom muzeju u Toledu, koji je smešten u jevrejskoj četvrti).

Na mene je poseban utisak ostavila reka Taho, koja je jedna od najdužih reka u Španiji, dugačka je 1.038 km, od čega je 716 km u Španiji, 275 km u Portugalu, a 47 km čini granicu između ove dve države.

Veliku pažnju mi je privukao Alcazar, kamena tvrđava i palata smeštena na najvišoj tački To­leda (odatle kreće vozić). Na ovom mestu se u trećem veku nalazila rimska palata. Gradnju Alcazara naredio je Karlo V, a radovi su počeli 1545. Tvrđava je građena u renesansnom stilu, a nikada nije služila za ono za šta je podignuta. Nakon što je prestonica preseljena u Madrid, Alcazar je služio kao palata kraljica udovica, zatvor, kasarna, radionica i Akademija španske pešadije. Danas se u njemu nalazi Vojni muzej, a dečacima koji vole mačeve i štitove ovo je omil­jena destinacija. Zanimljiv je podatak da je upra­vo ova palata/muzej bila inspiracija za dvorac iz crtanog filma “Snežana”.

Sećate se pravila – kad si u novom gradu, samo gledaj gde su lokalci. Tako smo i odabrale res­toran gde smo jele savršenu autentičnu hranu – kobasice u sosu od cidera i pileću paelju. Nakon toga, kupile smo čuvene slatkiše od marcipana po kojima je ovaj grad poznat, u prodavnici koja ove godine slavi 100. godina i pravi slatkiše po istoj recepturi. Probale smo ih tek po dolasku u Beograd, a ukus je neverovatan. Ne pretera­no sladak, ali intenzivan i potpuno drugačiji od marczipana iz Beča, na primer.

Kao profesionalni astrolog, uvek obratim pažnju na aspekte kada ulazim u novi grad. To je oblast mundane astrologije, jedne od prvih grana astro­logije koja je ikada nastala, jer je imala potrebu da izuči najšire događaje koji u određenoj meri utiču i na kolektiv i, samim tim, na ulogu poje­dinca. Veoma mi je interesantna, jer na taj način iz ugla astrologije istražujem šta bi taj grad mo­gao da bude u horoskopu. Znate li da svaki grad i svaka država ima svoj natalni horoskop? O, da! Spektakulanro je, naročito kada birate mesto u kome biste mogli trajno da živite, na taj način se najbolje vidi da li će vam energetski taj novi grad ili država prijati ili ne. Zato je korisno savetovati astrologa pre bilo koje životne odluke vezane za preseljenje.

Prema legendi, današnji Toledo su 540. godine pre Hrista osnovali jevrejski kolonisti i dali mu ime. Do 1982. bio je sastavni deo Madrida, a tek nakon toga postao je grad za sebe. Pod zaštitom UNESCO-a je od 1986. kao deo kulturne baštine. U Toledo sam ušla u trenutku kada je tranzitni Mesec bio na 23. stepenu Lava, obrazujući vatre­ni trigon sa tranzitnim retrogradnim Jupiterom u Strelcu. Hm, retro Jupiter je znak da sam morala da se vratim negde gde sam već bila. Znak Lava vezujemo za kraljeve, a ovaj grad je pre Madrida bio prestonica Španije. Povoljan aspect Meseca i Jupitera, kao u slučaju mog ulaska u Toledo, podcrtava kraljevsku priču. No, 23. stepen Lava je često vezan za razna stradanja (Škorpion, Mars). Posmatram grb grada. Ima dvoglavu crnu (škropionska boja) pticu, sa zlatnom krunom na glavi. Sa svake strane glave ptice je po jedan kralja koji drži visoko podignut mač, a oko vrata ptice je debeli zlatni lanac unutar koga se nalaze 4 objekta – 2 lava i 2 tvrđave. Šta bi moglo da ukaže na dualnost? Pa, naravno, znak Škorpiona. U ovom znaku Mesec je u padu, a Pluton u se­dištu. Takođe, u znaku Škorpiona Mars (rat, rat­nik) je u sedištu, a ovaj grad zovu gradom vitezo­va i mačeva. I romantični Don Kihot je, zahvalju­jući Servantesu, proslavio ovaj deo Španije. Oko Toleda protiče reka Taho, koja je takođe u sim­bolici Škorpiona. Upravo ovaj znak nosi strast­venost, stradnja, burne emocije, transformacije, pa zaključujem da je Toledo u znaku Škorpiona i pod vladavinom Marsa.

Nadam se da sam vas inspirisala da posetite To­ledo i da sam vam sa lakoćom uvela u čarobni svet astroputovanja #sistersgoesaroundthe­world #jelenadjokicastrolog #astrotravelblog

ŠTA MISLITE?

100 Poena
Upvote Downvote

KAKO TREBA DA IZGLEDA VAŠ TANJIR?