in

ISKORAK DALJE

PIŠE: MIA MEDAKOVIĆ-TOAPLOVIĆ
INTERVJU: MIROSLAV CVETKOOVIĆ

FOTOGRAFIJE: IZ PRIVATNE ARHIVE

MIROSLAV CVETKOVIĆ, DIREKTOR AGENCIJE ZA PROMET NEKRETNINA „CVETKOVIĆ- ROŠKOV“, OSNOVANE 6. FEBRUARA 1996. GODINE U BEOGRADU, REGIONAL OPERATING PRINCIPAL U KOMPANIJI KELLER WILLIAMS SERBIA.

NA MALTI JE POHAĐAO ST. EDWARD‘S KOLEDŽ, KOJI JE CENTAR OKSFORDA ZA JUGOISTOČNU EVROPU. MALTA JE JEDAN DEO NJEGOVOG DETINJSTVA KOJEG SE RADO SEĆA.

DIPLOMIRANI JE INŽENJER PREHRAMBENE TEHNOLOGIJE I PRVI RADNI ODNOS MU JE BIO U SOPSTVENOJ AGENCIJI. LAKO JE KADA ČOVEK IMA VIZIJU DA STVARA I KREIRA. SA SVOJIM BRATOM, PRE 24 GODINE, OSNOVAO JE AGENCIJU KOJA IMA VELIKI USPEH U POSREDOVANJU U PROMETU NEKRETNINA.

NA ART TELEVIZIJI JE KRAJEM DEVEDESETIH UREĐIVAO EMISIJU „KULTURA STANOVANJA“ – PRIČAO JE O STANJU NEKRETNINA NA TRŽIŠTU, TO JE BILO DVODIMENZIONALNO PRIKAZIVANJE NEKRETNINA KROZ TLOCRT, A SPIKER JE ČITAO O PREDMETOM STANU. EMISIJA SE PRIKAZIVALA TRI PUTA NEDELJNO I BILA JE PRETEČA DANAŠNJEG ONLAJN PREDSTAVLJANJA NEKRETNINA.

DANAS JE I ČLAN PREDSEDNIŠTVA GRUPACIJE POSREDNIKA U PKS I POTPREDSEDNIK UPRAVNOG ODBORA UDRUŽENJA KLASTER NEKRETNINE U SRBIJI.

KADA SE OSVRNEŠ UNAZAD NA 24 GODINE RADA I STVARANJA „CVETKOVIĆ-ROŠKOV“ AGENCIJE ZA PROMET NEKRETNINA, ŠTA BI IZDVOJIO? DA LI SU SE NEKRETNINE RANIJE LAKŠE I VIŠE KUPOVALE?

Bilo je jako izazovno u svakom slučaju, ali i uzbudljivo. Počeli smo kao klinci, jako mladi. Moj brat Milan je imao 22 godine, ja 25. Posao sa nekretninama videli smo kao pošten posao u kome zavisimo od nas, naših sposobnosti i kvaliteta usluge koju pružamo klijentima. Vodili smo se načelima da se prema klijentima odnosimo tačno onako kako bismo mi želeli da se agenti odnose prema nama da smo mi na njihovom mestu.

To i jeste bio, u neku ruku, i početak razvoja tržišta nekretnina u Srbiji. Ne zaboravimo da je samo dve godine ranije tadašnji guverner NBS Avramović uveo „tvrdi dinar“ i zaustavio hiperinflaciju sa početka devedesetih godina, koju svi, nažalost, jako dobro pamtimo.

U godinama koje su za nama, prošli smo ceo razvojni put – rasli, razvijali se, da bismo stasali u zdravu, jaku kompaniju koja, jednako kao prvog dana, brine i vodi računa o svojim klijentima. Aktivno smo učestvovali i dali svoj puni doprinos u donošenju Zakona o posredovanju u prometu i zakupu nepokretnosti, kao i njegovoj implementaciji.

Rešili smo da udružimo naše 24-godišnje lokalno znanje i reputaciju sa 36 godina prvoklasne poslovne filozofije Keller Williamsa. Baš kao i u ostalih 50 zemalja sveta, naši agenti i saradnici naučiće i primeniće, kao i ostalih 190.000 agenata KW širom zemaljske kugle, najbolje sisteme i modele koje je kreirao KW, koji će rezultirati njihovim vrhunskim dostignućima.

KAKO BI OPISAO STANJE TRŽIŠTA NEKRETNINA U BEOGRADU? PRE KORONE, TRŽIŠTE NEKRETNINA JE POLAKO, ALI SIGURNO RASLO. TOME JE ZNAČAJNO DOPRINELA VELIKA MIGRACIJA, POVOLJNI KREDITI, SVE VEĆI BROJ STRANACA, PORESKE OLAKŠICE KOJE KUPCI PRVIH STANOVA IMAJU (NAROČITO POVRAĆAJ PDV-A), A I ZABRANA PRODAJE NEKRETNINA KOJE SU NELEGALNE. KAKO DALJE?

Sjajno si opisala stanje na tržištu beogradskih nekretnina sa početka ove godine. Tržište je bilo aktivno i zbog opšte povoljne poslovne klime, rasta privrede u celini, rekordno niskih kamatnih stopa i nepovoljnih uslova štednje.

Mi sada živimo “novo normalno” stanje. Mislim da nas je COVID ubrzao, posebno u smislu tehnologije i načina poslovanja. Svesni smo da su promene neminovne i da moramo da im se prilagođavamo. Ne postoji indikacija da je došlo do promena ponude i tražnje, kupci su i dalje motivisani da kupuju, prodavci da prodaju, jedino je na nama da način transakcije prilagodimo novim uslovima, pre svega mislim na prezentacije nepokretnosti, virtuelne ture, Zoom komunikaciju… Moram da pomenem i da kompanija KW na svetskom nivou ima bolje rezultate u COVID-u nego prošle godine u ovom periodu. Modeli i sistemi nas čuvaju od drastičnih padova poslovanja, bez obzira na promene kojima svedočimo, a lično smatram da ih sve više možemo očekivati i u budućnosti. Bitno je da tržište bude stabilno i predvidivo, bez ekstrema i drastičnih oscilacija u cenama. Samo na takvom tržištu ljudi mogu da planiraju sledeće poteze u svom životu, racionalno donoseći odluke o svojim budućim investicijama.

SAN DIJEGO, 2015. GODINA, NAJVEĆA KONFERENCIJA ZA NEKRETNINE NA SVETU. DO KOJIH INFORMACIJA STE TADA TVOJ KOLEGA I TI DOŠLI – ŠTA STE NAUČILI O TOME KAKO SE POSAO RADI U AMERICI? KAKO SE PRAVI UMREŽAVANJE AGENATA?

Odlazak u San Dijego 2015. godine na najveću svetsku Konferenciju za nekretnine u organizaciji NAR-a (National Association of Realtors) bilo je fascinantno iskustvo, pogotovo što je to bio moj prvi poslovni odlazak u SAD. Način razmišljanja kolega, lakoća sa kojom obavljaju posao, organizovanost, vrhunske radionice i edukacije u svakom trenutku, glad blizu 24.000 kolega za znanjem i unapređenjem sopstvenih veština, dostupnost tehnologije, da ne govorimo o motivaciji, želji za uspehom i, prvenstveno, sistem u kome rade.

Sistem preporuka (referrals) u zemlji koja ima 330 miliona stanovnika doveden je do savršenstva. Ljudi u SAD-u se stalno sele iz grada u grad u potrazi za ličnom srećom i uspehom. Klijenti su lojalni svojim posrednicima koji su im u životu pomogli da reše jedno od ključnih životnih pitanja. Selidbom u drugi grad, agent/realtor koji ima odličan odnos sa svojim klijentima preporučuje kolegu iz tog grada sa kojim se poznaje i kome veruje da će njegovim kupcima pružiti identičan kvalitet usluge kao što bi to i sam uradio. Nakon završenog posla, agent koji je dao preporuku dobija obično 25% od zarade koju je ostvario kolega od klijenata koji su mu preporučeni. Stoga, velike konferencije su izuzetna prilika za upoznavanje – umrežavanje (networking) između agenata, razmenu, kao i sticanje novih znanja i unapređenje sopstvenih veština.

Danas, kada je Keller Williams u Srbiji, imamo mogućnost da našim klijentima omogućimo najbolju uslugu bilo gde u svetu gde postoji KW zastavica, bilo da je u pitanju prodaja, kupovina, izdavanje ili iznajmljivanje nekretnina.

KADA SI SE VRATIO IZ SAN DIJEGA, REKAO SI SVOJOJ ŽENI DA SE PAKUJE I DA IDETE TAMO DA ŽIVITE. KASNIJE SI IPAK DOVEO AMERIKU U BEOGRAD.

San Dijego je jedan od najlepših i najbolje organizovanih gradova u kome sam ikada bio. Nakon povratka u Beograd, u šali sam rekao svojoj ženi da pakuje kofere i da se selimo. Nakon povratka sa Mega Kampa iz Ostina u Teksasu, 2018. godine, sa savršene konferencije u organizaciji Keller Williamsa, gde je prisustvovalo oko 15.000 kolega, rekao sam da ne idemo u Ameriku, nego ću Ameriku da dovedem u Srbiju! Nepune dve godine kasnije, to sam i uradio.

Najbolje svetske prakse u poslu sa nekretninama, najsavremenija tehnologija, oprobani sistemi i modeli – dostupni su danas našim klijentima i kolegama.

SVE ŠTO IMA SVOJU EKSPANZIJU DOŽIVI U JEDNOM MOMENTU I SVOJ MAKSIMUM. DOSEGNU SE NEKI POSLOVNI VRHOVI. SISTEM U KOJEM RADIŠ JE UPRAVO NA TOM VRHU. I SADA IDETE DALJE SA RAZVOJEM I RASTOM. OSNOVAO SI KELLER WILLIAMS SERBIA, FRANŠIZU KOJA JE PRISUTNA U SVETU NEKRETNINA U 51 ZEMLJI SVETA, A POTEKLA JE IZ AMERIKE 1983. GODINE. PRIBLIŽI NAM SISTEM RADA U KELLER WILLIAMS KOMPANIJI.

Svako od nas u određenom trenutku svoje poslovne karijere dostigne vrhunac svoje karijere – zna, oseća da može bolje, više, drugačije, kvalitetnije, ali nešto nedostaje da se probije taj „plafon dostignuća“. Onog trenutka kada sam ušao u „tajne“ poslovne filozofije KW, kroz biznis sisteme, ekonomske modele, organizacionu strukturu i produktivnost – otkrio sam svoje veliko ZAŠTO! Želju da kroz promenu načina poslovanja svoje firme podignemo kvalitet usluga u celoj branši. Da kroz dokazane načine rada, nastale kao proizvod „brainstorminga“ najuspešnijih i najproduktivnijih američkih timova i agenata, razvijane i usavršavane kroz vreme, edukacijom i treningom, približimo kvalitet našeg posredovanja najuspešnijim svetskim primerima.

KO MOŽE DA PRISTUPI OVAKVOM NAČINU RADA PRI KELLER WILLIAMS SERBIA?

Svako ko želi da prihvati našu misiju, viziju, uverenja i naročito kulturu, dobrodošao je u tim! Kompanija Keller Williams je kompanija napravljena od agenata – za agente.

Osnovni preduslov je da agent ima položen stručni ispit – da poseduje licencu po Zakonu o posredovanju u prometu i zakupu nepokretnosti, izdatu od strane Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija.

Dobrodošli su i ohrabrujemo nove saradnike/agente koji veruju da je nebo granica, koji traže stalno usavršavanje, napredak i priznanje! Mi smo kompanija broj 1 po izboru klijenata širom sveta. Obavezujemo se da pružimo podršku i pomognemo poslovni i lični uspeh svakog našeg saradnika. Biti član Keller Williams porodice znači: živeti život vredan življenja, imati biznis vredan posedovanja, karijere vredne imanja i nasledstva vredna ostavljanja.

KOJE SU POGODNOSTI BITI DEO GRUPACIJE KELLER WILLIAMS SERBIA?

Koncept stalne edukacije, poslovnog rasta, vrhunske tehnologije, kompanije Keller Williams kreirali su vrhunski prodavci za vrhunske prodavce. Nakon meseci i meseci proučavanja, ovi vrhunski prodavci odlučili su se za program koji će kompanija da usvoji: Sistem najvećih mogućih provizija na lokalnom tržištu uz potpunu podršku kompanije, bez nepotrebnog rizika po agenta. Uticaj ovakvog programa je takav da agenti mogu da dobiju sve beneficije programa visokih provizija i celovitu podršku, bez ikakvog negativnog predznaka.

ČIME MOTIVIŠEŠ AGENTE DA ZNAJU DA ĆE BITI USPEŠNI PRIMENOM ODREĐENIH EDUKACIJA? AGENT JE BREND U SISTEMU, NJEGOVA PRODUKTIVNOST JE U PR VOM PLANU.

Kroz našu obuku, svi saradnici i agenti kompanije Keller Williams imaju pristup edukacijama koje su im potrebne, u bilo kojoj fazi karijere da se nalaze. Svaki saradnik, od potpunog novajlije, do iskusnog vrhunskog agenta, može da pronađe adekvatnu obuku i mogućnosti da uzdigne svoju karijeru na sledeći nivo.

Kompanija Keller Williams razmišlja kao vrhunski prodavac, deluje kao konsultant i fokusira sve svoje aktivnosti na produktivnost i profitabilnost.

U okviru ekonomskog modela, do sada neviđenog i neprimenjenog na ovim prostorima, raspodela provizije i mogućnost eksponencijalne zarade za svakog saradnika generiše motivaciju za dalju akciju i rast.

Kultura KW sistema nas upućuje da slavimo svačiji uspeh, i mali i veliki, energija koja se stvara u uspešnim poslovnim sistemima nosi dalje sve saradnike i izvan dotadašnjih granica mogućnosti! Svaki pojedinac u sistemu KW, bilo gde u svetu, bezrezervno pruža pomoć, podršku i prenosi znanje dalje.

GARY KELLER KAŽE – „KELLER WILLIAMS JE U STVARI TEHNOLOŠKA KOMPANIJA KOJA STVARA TRENINGOM I EDUKACIJOM, A KOJA JE SLUČAJNO U POSLU SA NE KRETNINAMA.“

Na konferenciji 2015. godine, Gary Keller izlazi na binu pred više hiljada KW saradnika i izjavljuje kako od tog dana KW više nije kompanija za nekretnine – usledila je kratka pauza, muk u sali, a onda je obnarodovao kako KW postaje tehnološka kompanija! Kao čovek vizionar, još dve godine ranije, on je shvatio da će prenosnici oglasnih poruka, različiti portali, početi agentima da naplaćuju kontakte koje generišu njihovi plaćeni oglasi. Od tada, uloženo je preko 300 miliona USD u pravljenje sopstvenog tehnološkog-informacionog sistema, stvorenog na zahtev i uz sugestije, kao i aktivno učešće agenata. Stvoren je jedinstven sistem koji prati agenta u transakciji od samog početka do kraja, uz moćne alate za marketing, kontakte i još mnoštvo neophodnih stvari za kraći put i vreme do zadovoljnog klijenta, komunikacije između svih 190.000 agenata na svetu i preporuka.

DANAS LJUDI VIDE NEKU ŠANSU ZA PRAVLJENJE KARIJERE U NEKRETNINAMA. KOJI SISTEMI I MODELI SU POUZDANI I DO VODE DO USPEHA?

Raduje me činjenica da nas je kontaktirao veoma veliki broj izuzetno kvalitetnih ljudi i iz drugih profesija nakon što su prisustvovali našim subotnjim besplatnim vebinarima. Naša ideja je bila da kroz uvodne radionice srpskom auditorijumu približimo koncept poslovanja i edukacije u KW sistemu.

Kroz istoriju KW, od početka je prisutna želja da se napravi autentična win-win kompanija, bez ograničenja u smislu karijere saradnika i prilike za zaradu. Stvoren je modus koji spaja nespojivo – razvija karijere i saradnika i vlasnika agencija i svi ostvaruju prihode.

Ako kompanija uspešno razvija svoje saradnike, onda će i njeni saradnici uspešno da razvijaju kompaniju.

KOLIKO ĆE MARKET CENTARA BITI OTVORENO U SRBIJI? ŠTA ĆE T O ZNAČITI?

Kompanija Keller Williams industriju nekretnina posmatra i kao lokalni i kao regionalni posao, sa nizom adekvatnih aktivnosti. Cilj svakog regiona (države) u KW sistemu je da postane glavna regionalna sila razvijajući industriju nekretnina i na lokalnim tržištima. Ova strategija pruža našim saradnicima/agentima najjači mogući sistem podrške. Svi su na dobitku.

Bez obzira da li se radi o tržištima stambenih, luksuznih ili komercijalnih nekretnina, kompanija Keller Williams neprestano ima dva povezana cilja kad su u pitanju proizvodi i usluge: da predviđa najvažnije trendove na tržištu nekretnina i da prva razvije ove proizvode i usluge.

Tako i jeste ideja i plan da svaki veliki grad u Srbiji ima svoj market centar. To znači da se život ne odvija samo u Beogradu. Sistem koji bude uspostavljen u prvom market centru biće po modelu prenesen i u svaki drugi.

Razvoj cele naše zemlje kao regiona i jeste naš cilj i naša vizija.

KOJA JE FORMULA TVOGA USPEHA?

Od prvog dana postojanja Cvetković- Roškov nekretnina, tretiramo naše klijente kao da smo mi – zaposleni i menadžment – na njihovom mestu. Duboko verujemo u poslovnu etiku i dobre poslovne običaje, zadovoljne klijente i vrhunsku uslugu.

Niko od nas nije došao na ovaj svet sa veštinama, sposobnostima i odgovorima na sva pitanja koja nam život postavlja. Uspeh i rezultati dolaze kao plod napornog rada, upornosti i želje za znanjem i napretkom.

Autentičnost u svom poslu i životu smatram da sam stekao vaspitanjem i time što verujem u ono što mislim, govorim i radim.

TEMA SEPTEMBARSKOG IZDANJA RYL MAGAZINA NOSI NAZIV „TI SI KLJUČ“. VERUJEM DA JE SVAKI AGENT U KW KLJUČ. KAKO TI VIDIŠ SNAGU AGENTA?

Možda bih odgovor na ovo pitanje počeo pitanjem za svakog agenta na našem tržištu.

Da li se ponekad umorite od načina na koji poslujete (prodajete nekretnine)? Da li mislite da možete svoje vreme da koristite produktivnije? Da li verujete u ono – radite pametnije, a ne više?

Kao što smo već napomenuli, ceo sistem je usredsređen na uspeh i produktivnost svakog pojedinca. Agent je brend! Mi verujemo da ako kompanija razvija osobu, onda će osoba razvijati kompaniju.

Postali smo prvaci u oblasti korisničkih usluga, profesionalne etike, saradničkog liderstva i kontinuiranog obrazovanja. Naši ciljevi i etika su najviši u branši, a mi smo prvi koji su priznali da je za njihovo postizanje potrebna veoma posebna i jedinstvena grupa ljudi. Naši agenti su upravo ta grupa.

Kompanija Keller Williams je mnogo više od obične kompanije za nekretnine, ona predstavlja celovitu filozofiju poslovanja i stav prema životu.

ŠTA MISLITE?

100 Poena
Upvote Downvote

ENERGIJA KOJA BUDI NADU

MI, USPEŠNI