ŽENE 21. VEKA

PIŠE: ANIMA MUNDI
FOTOGRAFIJE: IZ PRIVATNE ARHIVE

SLAĐANA PETROVIĆ, PREDUZETNICA, OSNIVAČ I VLASNICA AGENCIJE ZA MARKETING AIRLI NIVO IZ BEOGRADA. PRE 18 GODINA, IMALA JE SNAŽNU IDEJU I VIZIJU, KOJU SLEDI I DANAS. MANIFESTACIJA „NAJ ŽENA 21. VEKA” NJENIH MISLI JE DELO. POVEZALA JE MNOGE PREDU­ZETNICE, POSLOVNE ŽENE KOJE SLIČNO RAZ­MIŠLJAJU, KAKO BI JEDNA DRUGOJ DOPRINE­LE U POSLOVANJU.

KAKO STE DOŠLI NA IDEJU DA POKRENETE MANIFESTACIJU „NAJ ŽENA 21. VEKA“?

Ideja da pokrenem priču na kojoj će se žene up­oznati, družiti, sarađivati, prvenstveno je ponik­la iz ličnog osećaja potrebe. Od prošle godine smo uključili i muškarce, kako bismo radili na unapređenju rodne ravnopravnosti i stale, na još jedan način, ravnopravno u svetu menadžmen­ta, rame uz rame sa njima. Najveću motivaciju nalazim u tome što mislim da ako veći proce­nat žena bude prisutan u preduzetništvu, sigur­no je da će čitavo društvo ići stalnim uzlaznim tokom, bez ikakvih turbulencija. Ideja mi je da na jednom mestu okupim najuspešnije žene iz svih zemalja u regionu i Srbije, koje će ujedno biti ponosni ambasadori krajeva iz kojih dolaze, a i sigurna prijateljica i podrška jedna drugoj.

KAKO IZGLEDA NAJ ŽENA 21. VEKA?

Ona treba da bude osoba koja svojim primerom pokazuje kako u današnje vreme nije teško biti optimistična, ma kako bila preokupirana u oblas­ti svog poslovanja ili delovanja. Odlika svake žene koja zasluži nagradu je da mora da ima prepoznatljivost u svom poslovanju, da ostvaru­je svoje ciljeve, da ima lični autoritet i harizmu. Da može javno da stane iza svog poslovanja.

ŠTA SU DANAS OTEŽAVAJUĆE OKOLNOSTI NA PUTU KA USPEHU?

Po meni, otežavajući put ka uspehu su loši saradnici, sujetni ljudi, osobe koje Srbiju predstavljaju kao lošu zemlju. Takođe, ako nemate dovoljno snage i motivacije da iznesete svoju priču do kraja, pa makar doživeli i finansijski gubitak. Balkanski primitivizam, neodlazak kod psihologa, psihijatra, nemanja vremena da se bavite sportom kako biste izbacili negativne naboje kroz koje prođete. Tvrdoglavost i nespremnost u prihvatanju sugestija. Veliki ego, oholost, nadmenost i loše vaspitanje – to su sve činioci da neko ne može da ide dalje.

MANIFESTACIJA „NAJ ŽENA I NAJ MUŠKARAC 21. VEKA” SU PRESTIŽNE NAGRADE MEĐU POSLOVNIM ŽENAMA I MUŠKARCIMA. KO JE SVE U VAŠOJ ASOCIJACIJI?

Ne bih da ih nabrajm da nekog ne zaboravim. Široka je lepeza učesnika programa iz kulture, sporta, politike, biznisa, estrade, prosvete, medija, kozmetike, mode, medicine, inovacija. Možete ih sve pronaći na našem sajtu www. najzena.in.rs ili youtube Najžena, to su poslovne i uspešne osobe. Ljudi koji sami obavljaju svoj posao, nisu postavljeni da se samo slikaju ili ih je neko izmislio da bi radio neke druge priče iza njihovih leđa. Svi koji prisustvuju manifestaciji, počevši od onih koji se promovišu, pa preko prijatelja, odgovorne su osobe koje su otvorene za zdrave poslovne saradnje. Nikako ne spadaju u grupu – jedno misle, drugo rade, treće pričaju.

KAKO VI PRUŽATE PODRŠKU POSLOVANJU NOVIH PREDUZETNICA?

Pomažemo u povezivanju sa onima koji su im preko potrebni za uspešno poslovanje, a da su bili u programu Naj žena. Pomažemo da njihovi proizvodi i usluge lakše stignu do kupca. Orga­nizujemo im marketinšku i PR kampanju, koja će ih približiti kupcima. Posle manifestacije, zovemo ih u druge države na razne skupove, gde mogu naći nove saradnike. Promovišemo ih na svim našim socijalnim mrežama (FB, Instagram, Twiter, Linkedln) u toku narednih godinu dana.

KAKO IZGLEDA REGIONALNA SARADNJA SA PREDUZETNICIMA?

Imamo saradnju gde oni svi mogu da se upoz­naju i predstave u zemljama regiona.

Slovenija: kongres 500 preduzetnica

Hrvatska: kongres Virtuelnog preduzetničkog centra

BiH: Festival savremene žene

Crna Gora: manifestacija Moć preduzetnice

Makedonija: tematski dan Dama – da

Srbija: događaji Biznis partner u Beogradu, In­ternacionalni biznis samit u Vrnjačkoj Banji, Biznis na štiklama u Novom Sadu i Sajam pre­duzetnica u Prištini.

FOTO: PIXABAY.COM