PIŠE: MILOŠ MILOSAVLJEVIĆ
Jen’ dva tri, jen’ dva tri tri, jen’ dva tri, jen’ dva tri tri, ,,AAAAAAAAAAAAAAA” /// //// //// /////
,,Ok” /// / /// // /// Jen’ dva tri, jen’ dva tri tri, jen’ dva tri, jen’ dva tri tri, ,,Ne opet” /// / / ////// ///// // //// Jen’ dva tri, jen dva tri TRI, jen’ dva tri, jen’ dva TRI TRI. Pala je uz tresak, udarila pesnicom o pod i izmoreno i slepo gledala dole. Kosa vezana u rep joj se njihala u ritmu dubokih udisaja, dok se graška znoja skupljala na vrhu nosa. Nije mogla. Prosto nije mogla da taj okret uradi savršeno. Svaki put joj je izmicao zadnji pokret, koji je sa sobom nosio blagi osećaj lucidnosti i neodlučnosti, za kojim se ponovo vraćao taj koji je tražila. Pokret sigurnosti i odlučnosti. To nije smelo tako. Nije tako zamislila.
Bio je to njen veliki momenat nakon nepuna dva sata razvoja karaktera koji je u traganju za svrhom i rešenjem momenta lutanja. Ovo je bio taj trenutak. Ova scena joj je donosila krajnju sigurnost i prelom čina potrage. Moralo je da bude savršeno, jer ako nije savršeno, šta je onda? Sav njen trud u svim ostalim scenama će biti uzaludan. Kako je ovo bila njena jubilarna predstava, samim tim će i cela njena karijera biti uzaludna. Jednostavno se sve zasniva na ovom savršenom koraku koji prati konstantan rast sigurnosti i sabranost bez ijednog impulsa koji dozvoljava pad.
Ustala je. Zategla je rep na kosi i očistila malo prašine sa svog crnog kostima. Zategla je rukave tako da su joj se videli ožiljci. Povukla je bele čarape nagore tako da obe budu u istoj visini. „Sve je moralo da bude savršeno.” Njene plave oči su kuljale od besa prema sebi samoj. Zatvorila ih je i krenula ponovo.
Jen’ dva tri, jen’ dva tri TRI, jen’ dva tri, jen’ DVA tri TRI. Nepodnošljiv osećaj bola joj se prolio od samog kraja noge i razlio po celom telu oštro kao nož. Ciknula je i pala. Otvorila je oči i shvatila da leži u potpunosti licem pripijenim uz pod. Bol je bio toliko jak da je prožimao celo njeno telo. Pogledala je svoj palac i kako ništa nije osećala, mogla je samo da vidi da je blago naduven. Nije mogla da ga pomera u potpunosti, ali predstava samo što nije počela. Digla se i othramala do svoje garderobe.
Sve je ok. Moram samo polako da se spremim. Ušla je u garderobu i pozvala šminkera da dođe hitno. Dok je šminker uspaničeno utrčao uz uzvik: “Je l’ si dobro, bebo?”, ona je završavala svoj oštar poziv baru i naređenje da joj odmah donesu okrepljujući voćni napitak i čašicu rakije. ,,Nije mi ništa, požuri.” Bila je već u potpunosti našminkana i nijedna linija se nije pomerila za vreme njene probe. Šminker je počeo da je šminka iznova i moli je da sve bude u redu. Stigao je i napitak, a šminkeru je pokazala da treba da ode. – “Ali nisam završio!” Izašao je kao što mu je bilo rečeno.
Nije nikakav problem, mogu ja to. Polako je pila napitak i rakiju i sve vreme se nameštala, zatezala kosu, čarape, majicu, dok je razmišljala o tom pokretu. Tražila ga je. Sad joj je bio najpotrebniji. Tražila ga je i zamišljala, bio je tu, znala je to. Oglasila se sirena za početak predstave.
Prvi čin – savršeno. Publika je aplaudirala, ali tek su bili na pola predstave. Kolege su joj prilazile i divile se njenoj gracioznosti. Zahvaljivala je lažnom skromnošću i razmišljala o pokretu. Drugi čin – savršeno. Uspevala je da nađe svoju sigurnost i bez ijedne jedine greške stigla do pokreta. ///// Jen’ dva tri, jen’ dva tri tri, jen dva tri, jen’ dva tri tri / To je bilo to. Savršen, siguran i odlučan pokret. I savršeno prazan. Bio je očajan. Slomljena, pustila je suzu i zategla svoj već veštački osmeh. Uništila ga je. Godinama je igrala predstavu i više nikad nije mogla da ga očisti od savršenstva i praznine. U onom trenutku je i zaboravila njegov pravi tok. Od tog trenutka, njena slava je rasla, a ona je zauvek zalutala i nije znala da se vrati.