PIŠE: MIA MEDAOVIĆ-TOPALOVIĆ
INTERVJU: KSENIJA LUBARDA
FOTOGRAFIJE: DRAGANA ĐOROVIĆ
KSENIJA LUBARDA IS A RESIDENT MANAGER AT HUMA KOTOR BAY HOTEL & VILLAS. SHE IS WELL KNOWN FOR HER REMARKABLE CAREER IN HOSPITALITY INDUSTRY – WITH MORE THAN 14 YEARS OF SALES AND LEADERSHIP EXPERIENCE. PRIOR TO HUMA KOTOR BAY HOTEL & VILLAS SHE HELD ROLES OF PROGRESSIVE LEADERSHIP IN 2 REMARKABLE HOTELS IN BELGRADE: MOST RECENTLY RADISSON COLLECTION HOTEL, OLD MILL BELGRADE AS DIRECTOR OF SALES & MARKETING DEPARTMENT AND HYATT REGENCY BELGRADE AS SALES MANAGER SUPPORTING THE COMPANY’S ACTIVE COMMITMENT TO OPERATIONAL EXCELLENCE. SHE JOINED RADISSON HOTEL GROUP IN FEBRUARY 2014 AS THE FIRST EMPLOYEE IN DEVELOPMENT STAGE OF RADISSON BLU OLD MILL HOTEL, BELGRADE, WHERE SHE PLAYED A KEY ROLE IN ESTABLISHING THE NEW HOTEL ON THE MARKET AND IN 2018 IN REBRANDING THE HOTEL TO RADISSON COLLECTION, OLD MILL BELGRADE. WITH HER NEW ROLE AS RESIDENT MAGANGER AT HUMA KOTOR BAY HOTEL & VILLAS, KSENIJA OVERSEES OVERALL COORDINATION, FUNCTIONAL MANAGEMENT AND LEADERSHIP OF INITIATIVES FOR THIS HOTEL. KEY FUNCTIONS INCLUDE DEVELOPMENT AND EXECUTION OF STRATEGIES AND DEVELOPING INITIATIVES AND NEW CUSTOMER OPPORTUNITIES. SHE GRADUATED IN 2006 FROM EUROPEAN UNIVERSITY, FACULTY OF INTERNATIONAL MANAGEMENT – BELGRADE AND IN 2011 RECEIVED A PH.D. IN INTERNATIONAL MANAGEMENT.
SVOJE PRVE MENADŽERSKE KORAKE NAPRAVILA SI U HOTELU HYATT REGENCY U BEOGRADU. KADA SI UŠLA NA VRATA HOTELA HYATT REGENCY 2006. GODINE I DANAS KADA IZLAZIŠ IZ RADISSON COLLECTION HOTELA NAKON 6 GODINA RADA I IDEŠ DALJE KA SVOM PROFESIONALNOM IZAZOVU – KAKO KSENIJA LUBARDA VIDI SEBE?
Kada govorim o budućnosti, razmišljam o tome iz trenutne perspektive – šta bih zaista mogla da ostvarim u vremenskom periodu od 5 ili 10 godina. Novi izazovi me pokreću, trudim se da uvek budem motivisana, da postavljam i razrađujem nove koncepte kako bi svaka predstojeća godina bila uspešnija od prethodne. Trenutno sam fokusirana na novi posao i sve što donosi pozicija rezident menadžera u Huma Kotor Bay hotelu. Raduje me rad na crnogorskom tržištu, jačanju novog hotelskog brenda i život pored mora koji je uneo novu energiju.
ŠTA JE ZA TEBE HOTEL RADISSON COLLECTION? MISLIM DA JE VIŠE OD PROFESIONALNOG RADA I USAVRŠAVANJA. EMOCIJA MORA DA POSTOJI.
Naravno. Radisson Collection je za mene kuća, svojevrsni dom. Prijatelji, pa možda čak i dete. Učestvovala sam u njegovom podizanju uporedo podižući i svoju ćerku. Tu sam od samog početka, sve sam na neki način prisvojila i svaki zadatak i prepreku percipirala kao ličnu. Imala sam sreće da sarađujem sa ljudima sa kojima sam se ubrzo i sprijateljila, tako da sama atmosfera na poslu nikad nije bila previše formalna i opterećujuća. Na kraju se sve svede na ljude.
KAKO JE IZGLEDALA SARADNJA SA TOMASOM SVIKOM, PRVIM DIREKTOROM HOTELA RADISSON COLLECTION?
Meni veoma znači saradnja sa prvim generalnim direktorom Tomasom Svikom, sa kojim sam postala i veliki prijatelj. Njegova podrška i pokretački duh su doprineli da sve naše ,,lude’’ ideje sprovedemo u delo. Ponosna sam na koncept koji smo sa timom razvili 2014. godine, doneli smo sveže ideje i uspeli da se pozicioniramo na tržitu kao inovatori.
ŠTA HOTEL RADISSON COLLECTION NUDI SVOJIM GOSTIMA? I KO SU GOSTI HOTELA?
Prvenstveno nudi estetski doživljaj, odnosno koncept koji je pomalo out of the box. Pruža mogućnost gostima da se upoznaju sa gradom i njegovom istorijom, uz pomoć simbola koji su suptilno protkani kroz samu arhitekturu zdanja. Ko su gosti? Teško je to kategorisati. Ne bih mogla da ograničim ovaj hotel kao jedan od onih koji skuplja neku specifičnu supkulturu gostiju. Stranci, lokalci, poslovni svet, turisti… the whole Shebang.
DANAS KADA SVI PUTUJU, KADA CVETA TURIZAM NA SVE STRANE SVETA, KOLIKO JE BITNO I VAŽNO ODSESTI U DOBROM HOTELU NA ŽELJENOJ DESTNACIJI KAKO BI SLIKA PUTA BILA APSOLUTNO POTPUNA?
Za početak – efikasnije je. Bilo da je putovanje leisure ili business orijentisano, funkcionalnost, efikasnost je olakšavajuća okolnost u oba slučaja. Ta ista efikasnost vam omogućava da dalje lakše i više uživate u sadržaju same destinacije. To je “dobar hotel”. Usluga je neprikosnovena. Postoji i dalja kategorija “dobrog”, a to je – luksuzan hotel. Takvi hoteli, ukoliko su odrađeni kako treba, mogu da promene čitavu sliku destinacije, kojoj možda manjka na sadržaju ili lepoti. Postoje hoteli koji su neizostavni deo identiteta jednog grada. Istorijski, zbog stvari koje su tu se dešavale, kultnih ljudi koji su se tu okupljali, same arhitekture, enterijera i stilske vrednosti, restorana… To je jedna od stvari koju zameram Beogradu. Kapacitet i sadržaj je postojao, međutim ti kultni hoteli koje imamo nisu održali kvalitet na duže staze. Dobar hotel podrazumeva i kontinuitet.
ŠTA TI ZNAČI NAGRADA „CONVENTA HALL OF FAME“ I KOME SE ONA DODELJUJE?
Conventa Hall of Fame je nagrada koja se dodeljuje profesionalcima za uticaj na tržište u okviru svoje industrije u regionu. Jako mi je draga, emotivno je vezujem za početak rada u Radissonu i predstavlja veliko profesionalno i lično priznanje. To je faktički bilo prvo formalno priznanje da smo sve ono što smo do tad uradili, uradili kako treba.
ZAVRŠILA SI I OSNOVNU MUZIČKU ŠKOLU – SVIRAŠ KLAVIR. U TVOJOJ PORODICI JE POSTOJALA TRADICIJA SVIRANJA OVOG DVORSKOG INSTRUMENTA.
Da, u maminoj porodici. Počelo je od naše čukunbake koja je svirala klavir na dvoru i ta tradicija se nekako nastavila kroz žensku liniju familije. Klavir je nešto što sam slušala kroz čitav život i stvarno ima neku neverovatnu terapeutsku moć.
U 2020. GODINI OD MARTA POČINJEŠ DA RADIŠ U NOVOM HOTELU U CRNOJ GORI. SELIŠ SE U KOTOR I MORSKO-TURISTIČKA PRIČA MOŽE DA POČNE. O ČEMU SE TAČNO RADI?
Crna Gora i Kotor su kapitalni deo mog identiteta. Moja porodica je iz Crne Gore i kroz detinjstvo sam neke od elementarnih iskustava proživela baš tu, u Kotoru. Samim tim, uvek sam bila privržena tom mestu i kad se ukazala prilika da učestvujem u projektu u ovom gradu, koji mi se neizmerno dopada i u koji verujem, nije mi trebalo mnogo vremena da se odlučim na ovakav potez.
Huma Kotor Bay Hotel & Villas nalazi se u Dobroti, srcu Boke Kotorske. Predstavlja užitak sa pet zvezdica i izlazi na prelepu peščanu plažu – Virtu. Hotel raspolaže sa 89 elegantnih soba i apartmana, kao i 10 ekskluzivnih vila sa otvorenim pogledom na more za sve koji žele da se uvek osećaju kao u svom porodičnom domu, čаk i kad su daleko od kuće. Gosti mogu da uživaju u doručku na jutarnjem suncu u restoranu, ručајu sveže pripremljene specijalitete u Toscana italijanskom restoranu ili da sačekaju zalazak sunca uz koktele i gastronomske specijalitete na terasi ekskluzivnog fine dining restorana Mudra. Hotel nudi i fitness & wellness centar Shanti, kao i konferencijsku salu od 60 mesta. Razbijamo mit – da posao treba odvajati od zadovoljstva.
TEMA MARTOVSKOG IZDANJA RYL MAGAZINA NOSI NAZIV “PLAY (S)MART“.
Ja bih na to dodala i play fair!