PIŠE/FOTOGRAFIJE: MIA MEDAKOVIĆ-TOPALOVIĆ
INTERVJU: SAVA ŽIVANOVIĆ
SAVA ŽIVANOVIĆ, DIREKTOR SOFTVERSKE KOMPANIJE „TEHNOLOŠKO PARTNERSTVO“ VEĆ DESET GODINA USPEŠNO PRISUTAN NA SRPSKOM IT TRŽIŠTU, ALI I NA TRŽIŠTIMA EVROPSKE UNIJE, INDIJE, KANADE, USA.
ČOVEK KOJI STOJI IZA MNOGOBROJNIH IZUMA I TEHNOLOŠKIH REŠENJA U OBLASTI BEZBEDNOSTI, TELEKOMUNIKACIJA, MEDICINE. „TEHNOLOŠKO PARTNERSTVO“ SE BAVI RAZVOJEM SISTEMA IZ OBLASTI BEZBEDNOSTI, FINANSIJA, TELEKOMUNIKACIJA I MEDICINE. OSNOVANA JE 2010. GODINE U BEOGRADU.
IT KOMPANIJA KOJA VEĆ ŽIVI BUDUĆNOST. TRŽIŠTE SVETA JE NJIHOVO TRŽIŠTE. ONI SVOJOM GENIJALNOŠĆU, INGENIOZNOŠĆU, KREATIVOŠĆU OSMIŠLJAVAJUĆI PATENTE I REŠENJA GALOPIRAJUĆI KROZ IT SVET U PRAVCU OLAKAŠAVANJA I UBRZAVANJA PROCESA, DOPRINOSEĆI LAKOĆI I BRZINI U PRUŽANJU USLUGA PUTEM SOFTVERSKIH REŠENJA.
OSTVARILI STE VELIKI USPEH TAKO ŠTO STE SVOJU APLIKACIJU PRODALI U INDIJU, RADI SE O DIGITALIZACIJI MEDICINSKIH SERVISA. SVOJIM USLUGAMA STE NA NEKI NAČIN OLAKŠALI USLUGE U INDIJI. ŠTA BI TO ZNAČILO?
Svrha projekta Telehealth by Pi je digitalizacija medicinskih servisa u Indiji. Naš glavni cilj je da pružimo priliku ljudima iz ruralnih područja, niže i srednje klase da dobiju pristup pristupačnoj medicinskoj preventivi i negi putem naše aplikacije i Pametnih centara za negu koje organizuje naš indijski partner VYOM. Medicinska nega će na ovoj aplikaciji korisnicima biti dostupna preko više paketa medicinskih usluga koji uključuju merenja šećera u krvi, temperature, srčanog pritiska, EKG-a, nivoa kiseonika u krvi, kao i mnogih drugih usluga.
KAKO JE DOŠLO DO SARADNJE IZMEĐU IT KOMPANIJE TEHNOLOŠKOG PARTNERSTVA I INDIJSKOG PARTNERA VYOM?
Do saradnje je došlo pre dve i po godine na sajmu pametnih gradova u Indiji preko programa EU.
IT SRBIJE VS. IT INDIJE
Suština nije u tome ko je bolji, svako ima svoje prednosti. Indija je tržište koje se razvija, tu smo uvideli potencijal i iskoristili ga. Takođe ovakav vid medicinske pomoći je izuzetno neophodan u zemlji kao što je Indija.
INTELEKTUALNA SVOJINA JE NAJMOĆNIJA DANAS. KOLIKO PATENATA STE PODNELI U 2020. I ŠTA SE PLANIRA U 2021. GODINI?
Patent za zaštitu privatnosti od „curenja“ podataka
SnaPi – brza kupovina
Dobili smo dva mala patenta za pametne boce i pametne folije za pakovanja која mogu da se koriste da olakšaju osiguranje prevoza robe.
U 2021. godini se nadamo da ćemo podneti još patenata vezanih za eCommerce.
DA LI SRPSKO TRŽIŠTE IMA SLUHA ZA „KUPUJ DOMAĆE“ MISLIM NA DOMAĆE APLIKACIJE?
Srpsko tržište kao i svi potrošači, nije im previše važno odakle je aplikacija i ko je izvorni developer već kako ona radi i da li je korisna. Naravno, sa druge strane, srpske kompanije cene kada imaju priliku da sarađuju sa nekim iz svoje zemlje.
SA KIM SARAĐUJETE U SRBIJI?
U Srbiji za sada sarađujemo sa Centrima za porodični smeštaj i usvojenje u Beogradu i Novom Sadu.
KAKO JE COVID SITUACIJA UTICALA NA VAS I DALJI RAZVOJ KOMPANIJE? ŠTA VAM JE CILJ?
COVID je uticao na nas kao i na svako preduzeće gde su svi zaposleni morali da rade iz svojih domova gde je pravilna komunikacija igrala glavnu ulogu. Samim tim što smo radili iz domova to nije uticalo na našu želju za radom na našim proizvodima. Započeli smo velika ulaganja u naše proizvode – SnaPi, Telehealth by Pi, ID by Pi, Stay at Home/Locate by Pi, jer smatramo da se svet nepovratno promenio i da su digitalizacija i decentralizacija neminovne.
NOVA APLIKACIJA NAM USKORO STIŽE, NA RADOST ŽENA I LAKŠE I BRŽE KUPOVINE, SNAPI. KAKO BI OBJASNILI OVU APLIKACIJU I QR KOD?
SnaPi je servis koji omogućava kupovinu u tren oka.
Baziran je na Pay by Pi sertifikovanom (PCI DSS) servisu za plaćanje – QR kodovima. Ovakav proces kupovine Vam ne oduzima više od nekoliko sekundi. SnaPi omogućava sigurnu i brzu kupovinu korišćenjem QR kodova. Korisnik skenira QR kod željenog proizvoda, prodavcu se šalju neophodni podaci, prodavac dobija podatak o tome šta je kupljeno, gde se isporučuje i da li je plaćeno. To je kompletan proces.
DA LI NOVE TEHNOLOGIJE DONOSE BRZINU U SVEMU, U PROCESU RADA?
Upravo je efikasnost i efektivnost naš cilj. Danas ljudi pokušavaju sve više da uštede svoje vreme i da ga ne troše na nepotrebne zadatke, zato se trudimo da naši proizvodi budu korisni i laki za korišćenje.
KAKO OPISMENITI STARIJU GENERACIJU PREKO 65 DA PREĐU NA ONLINE PLAĆANJE?
Odgovor je vrlo jednostavan, pojednostavljivanjem procesa plaćanja.
Potrebno je prvo da korisnici budu upoznati sa onim što će koristiti i koje su sve prednosti koje će im olakšati način plaćanja. Mlađe generacije su mnogo naprednije sa tehnologijom i one mogu pomoći svojim starijima u okolini sa korišćenjem ovakvog vida plaćanja. Vrlo je važno da online plaćanje bude brzo i lako, samim tim, ljudi svih doba će želeti da koriste ove usluge.
TEMA JANUARSKOG IZDANJA RYL MAGAZINA NOSI NAZIV „VAŽNO JE BITI ODVAŽAN“ KOJE SU TO SITUACIJE BILE U KOJIMA JE TVOJA HRABROST DOŠLA DO IZRAŽAJA? DA LI JE BILO HRABRO VRATITI SE U SRBIJI?
Kao inženjer sa višedecenijskim iskustvom, od početka sam imao viziju. Nakon što sam diplomirao na Elektrotehničkom fakultetu u Beogradu, uputio sam se u Veliku Britaniju gde sam završio master studije finansija na prestižnom Henley Management koledžu. U Veliku Britaniju otišao sam sa motivom da naučim kako se stvaraju firme i to stečeno znanje iskoristim u Srbiji. Nakon devet godina provedenih u Velikoj Britaniji, vratio sam se u Srbiju gde osnivam firmu “Tehnološko partnerstvo“ sa ciljem da doprinesem poboljšanju srpske industrije. Engleska me je naučila da poštujem rezultate i raznolikost, dok me je Srbija, sa druge strane, naučila da prevaziđe svaku prepreku koja se nađe na putu.
Kao srpska firma koja se bavi inovativnim rešenjima oduvek smo verovali u promene i baš zato sam otišao u Englesku, da naučim, da se vratim i načinim promene. Verujem da promenu mogu načiniti samo oni ljudi koji su nju videli i osetili i da upravo oni imaju najviše potencijala da doprinesu našoj zemlji. Mnogi bi danas rekli da moja odluka da se vratim nije bila prava jer je preko bolje ali ja smatram da je jako važno da sam ovde, u svojoj zemlji, gde mogu da učinim promenu i da utičem.