in

ZA NJIH NE POSTOJI NEMOGUĆE

PIŠE/FOTOGRAFIJE: MIA MEDAKOVIĆ-TOPALOVIĆ

U NAJLEPŠEM HOTELU U BEOGRA­DU, RADISSON COLLECTION, RAZGO­VARAM SA DIVNIM LJUDIMA KOJI SE MAKSIMALNO TRUDE DA UGODE SVO­JIM KLIJENTIMA. OBIČNO SAM PRA­VILA INTERVJUE SA DIREKTORIMA OVOG HOTELA, ALI SAM SADA IZABRA­LA LJUDE KOJI NISU TOLIKO VIDLJIVI, A ZAHVALJUJUĆI NJIMA SVE FUNKCI­ONIŠE, BRANEĆI KVALITET IDEJE RA­DISSON COLLECTION HOTELA. OVAJ HOTEL JE PRVENSTVENO BIZNIS HO­TEL SA 4 ZVEZDE – HOTEL KOJI JE INOVATIVAN, SA AUTENTIČNIM DIZAJ­NOM I ARHITEKTUROM, COOL I FUNKY KONCEPTOM, KOJI SE TRUDI DA PRATI TRENDOVE I DA NA LOKALNO TRŽIŠTE UVEK DONOSI NOVINE.

Moji sagovornici su Marko Isaković – F&B Mana­ger, Nenad Živković – Executive Chef, Ana Ljube­nović – Chef de Partie (Pastry).

KO JE KLIJENT HOTELA RADISSON COLLE­CTION?

MARKO: Najveći procenat naših gostiju su za­pravo gosti iz inostranstva. Poslovni ljudi koji bo­rave u našem hotelu u proseku 1-2 dana. Upravo zbog njih se trudimo da promovišemo našu ze­mlju i njene autentične proizvode. Od otvaranja hotela, akcenat nam je bio na promociji domaćih proizvoda. Tim putem i danas idemo. Od buše i ajvara, do šljivovice i nezaboravne tamjanike. Po­zitivni komentari i oduševljenja gostiju nas čine veoma srećnim. Oni imaju samo reči hvale za srpske proizvode, a naši proizvođači to zaista i zaslužuju. Definitivno imamo čime da se pohvali­mo kada je u pitanju ponuda hrane i pića sa ovog prostora.

U KOJIM CELINAMA FUNKCIONIŠE RA­DISSON COLLECTION (VINSKI PODRUM, RE­STORAN, BAR…)?

MARKO: Operacija sektora hrane i pića podelje­na je na nekoliko celina. OMB Larder + Lounge je naš restoran i bar, gostima prezentuje spoj tra­dicije i modernog pristupa pripremi hrane kroz raznovrsne ponude tokom godine. Restoran ima kapacitet od 100 sedećih mesta, dok bar može da primi do 70 gostiju. Pored ponude hrane, po­nosni smo i na našu vinsku kartu. U vinskoj karti, fokus je na domaćim vinima (85 % srpskih vina). Garantujemo kvalitet i nudimo vina za svačiji ukus.

U okviru restorana otvorili smo i vinski podrum sa 35 sedećih mesta u oktobru 2018. Vinski po­drum sa privatnim ulazom idealan je za intimnije događaje i proslave. Ljubitelji vina mogu da uži­vaju u najkvalitetnijim domaćim i internacionalim vinima, kao i da organizuju personalizovane pro­grame.

Neizostavni deo sektora hrane i pića je svakako i prostor za organizaciju događaja. Raspolažemo sa ukupno 500 m2 konferencijskog prostora u koji spada nekoliko manjih sala i jedna velika sala od 210 m2 koja je direktno povezana sa trgom ispred hotela.

Trg pruža mogućnost da tokom proleća, leta i je­seni za goste organizujemo ceremonije, koktele, ručkove i kafe pauze na otvorenom.

Pored restorana i banketa, ponosni smo i na Exe­cutive Lounge, unikatan prostor koji je idealan za odmor i sastanke, prezentacije ili koktele.

BOŽIĆNI TRG JE JEDINSTVENA IDEJA.

MARKO: Jedinstvena i čarobna! Tako bih je oka­rakterisao. Ona je deo nas već petu godinu za redom i organizujemo je sa istim entuzijazmom. Jako smo srećni što naši gosti svakog decembra iščekuju otvaranje Božićnog trga, a raduju mu se kako najmlađi posetioci, tako i njihovi roditelji. Osmesi na licu mališana nas motivišu da uvek implementiramo neku novu ponudu, nove sadr­žaje i uveličamo novogodišnje praznike.

IZDVAJATE SE PO KVALITETU U SVAKOM SMI­SLU, SPAJATE TRADICIONALNO I MODERNO U SVOM PRISTUPU. IMATE VINSKI PODRUM I ORGANIZUJETE RAZNE DOGAĐAJE – WINE JAM, A USKORO I PRVI RAKIJA JAM.

MARKO: Kvalitet nam je uvek bio na prvom me­stu. Merilo našeg poslovanja se ogleda u kraj­njem proizvodu, kao i zadovoljstvu i pozitivnim komentarima gostiju. Smatram da ispunjavamo očekivanja, biću slobodan da kažem da ih čak ih i nadmašujemo. U segmentu organizacije doga­đaja nam je nebo granica. Ne postoji nemoguće. Uvek se trudimo da se poigravamo sa pravcima i da ponudimo nove i drugačije koncepte. Na go­stima je samo da se priključe i uživaju.

KAKO IZGLEDA ARANŽIRANJE STOLA ZA RU­ČAVANJE?

MARKO: Naša postavka je veoma jasna i jedno­stavna. Ne koristimo stolnjake, ni nadstolnjake. Imamo jako kvalitetan pribor i čase premium pro­izvođača. Sama postavka se sastoji od jednog pribora. Pored pribora, na stolu se nalazi tanjir za hleb, nož za puter, čaša za vodu, čaša za vino i kvalitetna salveta. U večernjim časovima na sto se dodaju sveće.

Akcenat je uvek na hrani i piću, a postavka stola ih prati. Postavku stola upotpunjuje hrana koju šefovi kuhinje pripremaju sa velikom inspiraci­jom i čaša vina sa ovih prostora koja se savršeno uklapa sa zalogajima koji su ispred vas.

KOJA JE KUHINJA NAJZASTUPLJENIJA U PONUDI HOTELA RADISSON COLLECTION?

NENAD: Naša cilj, s obzirom na to da imamo go­ste koji dolaze iz različitih delova sveta, jeste da obuhvatimo više tipova kuhinja, ali se fokusiramo na lokalnu kuhinju, domaće proizvode i kreiramo specijalitete koje prezentujemo na autentičan način u skladu sa našom tradicijom.

KAKO IZGLEDA KADA JE NEKO ŠEF KUHINJE? DA LI PRATIŠ VEĆ ZASTUPLJENE STANDAR­DE U IZBORU JELA ILI IMAŠ PRILIKU DA UBA­CIŠ I NEŠTO SVOJE?

NENAD: Biti šef kuhinje je jako zanimljiv poziv, pre svega, ispunjen emocijama, kreativnošću, umetnošću, a pomalo i psihologijom, filozofi­jom i matematikom, moram da priznam. Posto­je standardi koji služe kao vodilja i koji se mogu pronaći u svakom ugostiteljskom objektu. Kod nas je taj standard definisan i, po mom mišljenju, to je jako dobra stvar, jer se kroz standardizaciju stvara živi mehanizam koji, ako se dobro uklopi, donosi izvanredne rezultate. Standardi ne ogra­ničavaju samu kreativnost kuvara u donošenje novina ukusa, već mu pomažu da usmeri svoju pažnju na pravi način. Kroz dobru organizaciju dolazimo do kreativnijih ideja koje se uklapaju u sam koncept objekta, u ovom slučaju hotela, za tu namenu su i osmišljeni standardi.

ŠTA JE MODERAN TREND U KULINARSTVU?

NENAD: U svetu kulinarstva trenutno vlada jaka težnja za spojem nauke i kuvanja. Ta težnja se ja­vila na zapadu kao rezultat istraživanja samih na­mirnica i onoga što se dešava na molekularnom nivou vitaminima, mastima, proteinima i uglje­nim hidratima obradom namirnice. S tim u vezi je i nastao novi pravac u svetu poznat kao mole­kularna gastronomija. Taj metod se primenjuje i u Srbiji, ali nailazimo na slabiji odziv konzumera, tj. gostiju. Ta slika će se u budućnosti promeni­ti, jer smo svedoci da, između ostalog, od hrane zavisi naše zdravlje i sam kvalitet života. Prema tome, izdvojio bih da je spoj nauke i uživanje u hrani koja se priprema korišćenjem modernih tehnologija da bi se sačuvala prirodnost sa svim benifitima, a neophodni su za zdrav, dug i kvalite­tan život. Svakako jedan trend koji će nastaviti da se razvija i u budućnosti.

ŠTA BI IZDVOJIO KAO NAJBOLJE I NAJTRA­ŽENIJE JELO ZA RUČAK, DORUČAK I VEČE­RU?

NENAD: Na prvi deo pitanju ću odgovoriti iz svog ugla, ono što bih ja preporučio. Porudžbina za doručak bi sadržala domaću proju koju pripre­mamo uvek svežu, kao i ovsenu kašu, ili kako je Englezi zovu porridge, uz dodatak grožđica, javo­rovog sirupa i cimeta. Za ručak bih izdvojio tele­ći vrat sa njokama u sosu od smrčka, a dan bih završio sa laganom večerom koja bi se sastojala od salate sa avokadom i piletinom koja je savr­šena za sva čula pred spavanje. Sa druge strane, najtraženije jelo za doručak jeste opšte poznat omlet sa dodacima, za ručak sporo pečena ja­gnjetina sa testeninom od bundeve, a za večeru je uvek trka između dva jela – buša burger, jedan od pečata naše kuće od samog otvaranja hotela sa originalnom recepturom, a drugo jelo je malo laganija varijanta u vidu tartara od tune sa sal­som od avokada.

GDE SE NABAVLJAJU PROIZVODI KOJI SU NA JELOVNIKU?

NENAD: Namirnice koje su na jelovniku se nabav­ljaju od lokalnih dobavljača sa kojima sarađuje­mo već godinama i koji se maksimalno trude da ispoštuju svaki naš zahtev u pogledu kvaliteta. Možemo se pohvaliti i direktnom saradnjom i sa pojedinim poljoprivrednim gazdinstvima od kojih takođe dobijamo robu najvišeg kvaliteta, a auten­tična je za ovaj prostor i upotpunjuje sliku naših ambicija – da koristimo staro i autohtono i prime­njujemo moderne metode i principe.

SVAKOM RESTORANU DELICIJA SU KOLAČI I SLATKI DEO. KOJA JE KUHINJA ZASTUPLJE­NA?

ANA: Pored fokusa na našoj tradicionalnoj kuhi­nji, zastupljena je i francuska kuhinja.

DA LI JE MINIMALIZAM PRISUTAN I U IZGLE­DU KOLAČA?

ANA: Sve zavisi koji kolač je u pitanju, neke kola­če radimo iz više segmenata, pa zahtevaju više različitih delova na tanjiru, čijim kombinovanjem dostižemo punoću ukusa, a ujedno činimo da ko­lač izgleda i vizuelno potpunije i interesantnije.

KOJI KOLAČI SU NAJVIŠE ZASTUPLJENI?

ANA: Uglavnom su zastupljeni musevi na bazi čokolade, uz kombinaciju svežeg ili kuvanog voća, kolači na bazi sira ili mlečnih proizvoda. Takođe, u našoj ponudi se mogu naći i kolači iz naše domaće radinosti kao što su koh, baklave, princes krofne i mnoge druge poslastice.

DA LI RADIŠ SVE PO MERI ILI PO OSEĆAJU?

ANA: Uglavnom se poštuju mere.

DA LI SU SVE BOJE I UKUSI ZASTUPLJENI U RADISSON COLLECTION KUHINJI?

ANA: Trudimo se da bude što više prirodnih boja na tanjiru, kao i u samom dezertu.

NENAD: Složio bih se sa Anom. Pri samom osmišljavanju jelovnika, kako slanog, tako i slat­kog dela, tražimo najbolje načine da sačuvamo prirodnu boju namirnice. Namirnice uklapamo po bojama zbog vizuelne prezentacije jela, a za­čini za podešavanja ukusa kojima raspolažemo su raznovrsni. Uvek istražujemo ukuse iz različi­tih delova sveta, uklapamo ih sa našim lokalnim namirnicama i time dobijamo na objedinjenosti kulinarske ponude. Trudimo se da za goste sa kojima se susrećemo u našem hotelu i koji su uglavnom stranci i imaju određen i definisan stav prema hrani kreiramo osećaj kao da su kod kuće, ali i da im kroz domaće namirnice i lokalnu kuhi­nju približimo našu kulturu i običaje. Na taj način dobijamo savršen spoj za svačiji ukus.

NEŠTO POSEBNO U HOTELU RADISSON COLLECTION JE ICE LAB. KAKAV SLADOLED SE SPRAVLJA U TOJ ČUDESNOJ LABORATO­RIJI? IMATE NAJSVEŽIJI SLADOLED U GRA­DU.

ANA: Ice lab ili kako ga mi zovemo Ledena labo­ratorija je dezert kojim se ponosimo i po kojem nas prepoznaju još od otvaranja samog hotela, a poseban je doživljaj za goste. Baza je jednostav­na, sastavljena od mleka, pavlake za kolače i va­nile i daje punoću ukusa. Dodatak tečnog azota zaista čarobnim načinom menja teksturu tečne baze u predivno kremast i ukusan sladoled koji gost može oplemeniti dodavanjem kondimenata i time upotpuniti doživljaj, kreirajući ukus po svo­joj želji.

KOJIM DEZERTOM SE GOSTI NAJČEŠĆE ZA­SLADE NAKON RUČKA?

ANA: Uglavnom je to kolač od sira koji je pun voća ili koh koji osvežava kad je hladan. Kod kli­jenata je postao popularan i bezglutenski kolač sa prelivom od čokolade i narandže uz dodatak sladoleda od vanile.

DOĐITE U HOTEL RADISSON COLLECTION I U ŽIVAJTE U DIZAJNU, DOBROJ KAFI, ORGANIZUJTE SASTANAK – SVE TO SA SAVRŠENOM USLUGOM.

ŠTA MISLITE?

100 Poena
Upvote Downvote

LICE I NALIČJE NARCIZMA

VUMBILDING – VEŽBOM DO ZDRAVLJA