in

VIZIJA, UPORNOST I POVERENJE SU NJEN KLJUČ USPEHA

PIŠE: MIA MEDAKOVIĆ
INTERVJU: DRAGANA ORLANDIĆ
FOTOGRAFIJE: ARHIVA CORD MAGAZINA

Dragana Orlandić, generalna direktorka kompanije Dahlia i regionalna menadžerka za Siberian Wellness u Srbiji. Njeno bogato poslovno iskustvo obuhvata poziciju menadžerke za razvoj izvoznog poslovanja u kompaniji Aleva&Flory, u kojoj je razvijala prodajne strategije na tržištima Rusije, Belorusije i Ukrajine, kao i rukovodeće uloge u ULB Company i KPMG-u u Moskvi, gde je usavršila finansijsku analizu i kontrolu. Njena karijera, koja obuhvata iskustva u prodaji, finansijama i menadžmentu na tržištima od Rusije do Belorusije, svedoči o sposobnosti da prepozna prilike i uspešno vodi timove ka ostvarivanju ambicioznih ciljeva. 

Kako bi definisala svoju formulu uspeha?

Moja formula uspeha zasniva se na tri ključne stvari: viziji, upornosti i poverenju. Vizija je ono što me uvek vodi napred, omogućava mi da sagledam širu sliku i prepoznam prilike tamo gde drugi možda vide prepreke. Upornost je neophodna jer nijedan put ka uspehu nije lak i bez izazova. Poverenje je temelj svakog uspešnog tima, verujem u svoje ljude, njihove sposobnosti i snagu koju zajedno pokazujemo na putu ka cilju. Ipak, najvažnija potpora za ova tri stuba uspeha je vera, vera u ono što radimo, kompaniju za koju radimo i brendove koje kreiramo.

Danas je ženama izuzetno teško da usklade poslovne obaveze sa obavezama kompanije. Koliko ti stabilnost i ljubav porodice znače kao podrška onome što radiš?

Porodica je moja baza, moj oslonac i motivacija. Stabilnost i ljubav koje dobijam kod kuće daju mi energiju da svakodnevno donosim važne odluke i suočavam se s izazovima. Verujem da je balans ključan i trudim se da što više kvalitetnog vremena provodim s porodicom, jer to nije samo podrška meni, već i podsećanje zašto sve ovo radim.

Prošle godine ste svečano obeležili jubilej 100 godina Dahlie. To je kompanija koja ima tradiciju, korene, snagu. Kako se svojim poslovanjem prilagođavate 21. veku i koji su procesi modernizacije Dahlie?

Stogodišnja tradicija je naša snaga, ali i obaveza. Fokusirani smo na novitete koji osluškuju potrebe savremenih potrošača, a pri tome čuvamo ono što nas čini posebnim – autentičnost i kvalitet. Modernizovali smo proizvodne procese, uveli nove tehnologije u proizvodnju i logistiku, implementirali smo sve standarde kvaliteta, posedujemo vrhunsku laboratoriju, a digitalna transformacija nam omogućava bolje povezivanje s potrošačima preko našeg website i online shopa lansiranih u godini veka postojanja. Naš cilj je spojiti najbolje iz prošlosti i budućnosti. Na nama je velika odgovornost da nekim budućim generacijama ostavimo Dahlia kompaniju kao pravi biser Balkana, jer Dahlia priča nema kraj.

Na kojim vrednostima zasnivaš svoje poslovanje i kako se usklađuješ sa svojim timom?

Vrednosti koje zastupam su transparentnost, posvećenost i međusobno poštovanje. Verujem u otvorenu komunikaciju i jasno definisane ciljeve, jer samo tako možemo biti efikasni kao tim. Važno mi je da svaki član tima oseća da doprinosi, da je cenjen i da zajedno gradimo uspeh kompanije. Posvećeni smo ostvarenju istog cilja ka kojem idemo i svakodnevno učimo jedni od drugih i pomeramo granice.

U kom pravcu si razvila svoje liderske sposobnosti?

Liderske sposobnosti sam razvila kroz različite uloge i izazove, od prodaje i finansija, preko project managementa, do vođenja timova u međunarodnom okruženju. Trudim se da uvek budem inspiracija svom timu, ali i njihov oslonac. Nakon šest godina u kojima sam bila na čelu predstavništva Siberian Wellness kompanije u Srbiji, promena na poziciju CEO Dahlia je donela nove izazove, zahtevajući od mene razvijanje novih veština i uslađivanja sa timom koji je sukcesivno zapošljavan. Svaki izazov doživljavam kao priliku da učim i postanem bolji lider.

Koji su noviteti u vašim proizvodima za celu porodicu? I kako se prilagođavate tržištu koje je preplavljeno kozmetikom?

Naša misija je da proizvodimo proizvode koji brinu o celoj porodici – od najmlađih do najstarijih. U protekloj godini, lansirali smo četiri linije proizvoda koje odgovaraju na konkretne potrebe potrošača, kao i one za specifične probleme kože, namenjenih tinejdžerskoj populaciji. Ključ je u kvalitetu i autentičnosti, ali našu prednost baziramo na rastu i činjenici da smo domaći proizvođač sa fabrikom najvećih kapaciteta. Na preplavljenom tržištu opstaju oni koji ostanu verni sebi i svojim potrošačima. Naša ponuda obuhvata proizvode koji odgovaraju potrebama svih članova porodice. Naša flagship linija, Botanika, broji 16 proizvoda namenjenih nezi lica, tela, kose i intimne nege, a poznata je po svojoj kvalitetnoj formulaciji i sveobuhvatnosti. Nedavno smo lansirali i ‘da! by Dahlia’, liniju ekskluzivno dostupnu u DM prodavnicama, i već beležimo prve uspehe. Pored toga, tu je i premijum linija za bebe Planet Mom. Transparentnost i fokus na kvalitet su naši ključni principi, sa tvrdnjama koje su dokazane i doprinose korisnicima naših proizvoda.

Kakva su tvoja očekivanja za 2025. godinu u pogledu uslova poslovanja kompanija u kozmetičkoj industriji?

Verujem da će 2025. godina doneti mnogo izazova, ali i prilika. Fokus je na održivom poslovanju i prilagođavanju potrebama potrošača koji sve više vrednuju transparentnost i brigu o zaposlenima, zajednici i prirodi. Naši ciljevi za ovu godinu su veoma ambiciozni, ali možemo ih definisati kroz tri ključna stuba razvoja: Dahlia brendovi sa kojima planiramo regionalno širenje i postavljenje osnova za rast biznisa u Srbiji, private label proizvodnja koja je već dosegla visok nivo učešća u biznisu sa našim partnerima koji su nam ukazali poverenje, kao i nastavak i širenje proizvodnog portfolija Siberian Wellness proizvoda. Digitalizacija i onlajn prodaja će u budućnosti igrati veliku ulogu, a mi ćemo se truditi da budemo korak ispred i ulagati pametno.

Kako nalaziš inspiraciju u onome što radiš i koja je tvoja poslovna filozofija?

Inspiraciju nalazim svuda i to je jedino tačno, jer sve što vidim, pročitam, informacije koje upijam svakoga dana, sve je to inspiracija. Ona najvažnija je svakako u ljudima – mom timu, porodici i našim potrošačima. Svaki proizvod koji kreiramo je deo nečijeg svakodnevnog života i to me motiviše. Moja filozofija je jednostavna – uvek težiti najboljem, ali ostati prizeman i autentičan.

Tema februarskog izdanja RYL magazina nosi naziv “Deset godina”. Šta za tebe znači kontinuitet i uspeh u radu? Kako vidiš jedan lifestyle & mindstyle magazin koji proslavlja svoj jubilej?

Kontinuitet je dokaz posvećenosti, upornosti i poverenja koje gradite godinama. Svaka uspešna decenija je priča o prilagođavanju promenama, učenju i rastu. Lifestyle & mindstyle magazini poput RYL-a su važni jer donose inspiraciju, edukaciju i pozitivne priče koje su neophodne u svakodnevnom životu. Spajate ljude različitih karaktera, biografija, industrija, ali iza svakoga stoji uspeh kreiran vizijom, upornošću i odricanjem. Vaš jubilej je još jedna potvrda da vredne ideje opstaju i pronalaze put do svoje publike.

ŠTA MISLITE?

DESET GODINA ŽIVOTA U MEDIJSKOM PROSTORU

AVATARI