UČINITI SEBE VREDNIJIM ZA SEBE

PIŠE: TANJA STUPAR, NLP PRACTITIONER IANLP, REIKI PRAKTIČAR, EKSPERT ZA JAVNE NABAVKE
NASLOVNA FOTOGRAFIJA: UNSPLASH.COM

Uvek sam volela da istražujem, da pronalazim rešenja, podatke, infor­macije. Sećam se, i dok sam išla u školu, da mi je uvek bilo najzanimljivi­je da pročitam, da pronađem podatak kog nema u školskim knjigama, da napišem rad koji će biti drugačiji. Moj Google su bile enciklopedije koje smo imali kod kuće i školska biblioteka.

Naši roditelji nisu očekivali petice od nas. Ma ne, to nije bilo važno. Iskreno, kakve su mi ocene bile, da sam dete u ovo vreme, ne znam kako bi gledali i mene i moje roditelje. Bilo je tu sve­ga – i jedinica i dvojki i popravnih ispita i petica i nagrada na takmičenjima. A mama nam je uvek govorila: „Učite za sebe i zbog sebe, ne za mene. Ja sam svoju školu završila, a vi kako hoćete.“

I tako je bilo. Ta jednostavna rečenica „Učite za sebe i zbog sebe, ne za mene“ toliko je važna i značajna, zajedno sa svim tim šarenim ocenama oslikala je moj život i uticala na to da budem to što jesam i ovakva kakva jesam.

Dan-danas, moja najveća motivacija je da naučim nešto novo, da unapredim svoja znanja, da povežem, da složim, posložim… to je tako dobar osećaj, to je ono što me pomera dalje.

A nikada ne učim zbog drugih i da bih se „takmičila“ sa drugima. Ja se tak­mičim uvek samo sa sobom. Uvek se pitam šta je to što sam naučila danas što nisam znala juče, kako sam danas rešila situaciju u odnosu na juče.

I to je ono što je meni važno, a što sam naučila kroz školovanje, odnosno kroz način na koji su me roditelji usmerili da razumem zašto je obrazovanje važ­no. Ne zbog diplome, već što znam da logički razmišljam, što znam da pove­zujem. Da povezujem, ljude, događa­je, mesta. Da pronalazim rešenja, ne samo u poslu, nego u svakodnevnom životu. Što znam da nađem izlaz iz la­virinta.

Treba znati uživati, ali treba znati i ustati kad se padne. Sada jeste neko drugačije doba, sada su enciklopedije prevaziđene, sve informacije su dos­tupne na klik, ali treba znati snaći se.

Zato jedinica i jeste za đaka, jer treba znati popraviti keca.

Treba znati naći rešenje i kad misliš da ga nema, treba znati učiniti sebe vred­nijim za sebe.

I na popravnom ako treba.

I to je u redu i nikad nije kasno za novi početak i srećno detinjstvo.