in

STRANICE VREDNE SEĆANJA

PIŠE: ALEKSANDRA KOPANJA

Da li ste ikada pomislili na svoj život kao na knjigu koju pišete?

Ako jeste, onda znate da svaki dan donosi novo poglavlje, svaka odluka je nova rečenica, a svaka avantura nova stranica.

Naš život je bestseler u nastajanju, a mi smo glavni pisac i junak te priče.

Moram priznati da je meni dugo vremena treba­lo da to spoznam.

Trebalo mi je da zakoračim u tridesete da sh­vatim da je bitno ono kako se osećam, kako se ponašam i kako gledam na svet, jer ‘moć’ je u mojim rukama.

Shvatila sam da je moja priča jedinstvena, bo­gata i raznovrsna. Da ne treba da preskačem nijedno poglavlje, bilo da je reč o poslu, ljubavi, putovanjima ili učenju. Bilo ono manje ili više lepo, svako iskustvo doprinosi dubini i kom­pleksnosti mog bestselera.

A imala sam padova. O, koliko sam ih samo imala! I nisam znala kako sa njima da se no­sim, to sam sve učila u hodu.

I da, padam i danas, ali nekako uvek smognem snage da se pridignem.

Zastanem.

Napravim osvrt na stvari koje sam do sada ost­varila, o kojima sam nekada maštala, a danas su realizovane. Od poslovnih uspeha, raznoli­kih destinacija koje sam posetila, ljudi koje sam upoznala i koji su sa lakoćom ušetali u moj ži­vot jer smo se odmah ‘prepoznali’, kao i onih koji su sa razlogom otišli iz mog života.

I nastavim dalje.

Iako je život satkan od uspona i padova, kada tako napravim retrospektivu, shvatam da zais­ta već živim svoj bestseler.

I to je sjajna spoznaja.

Imam živu i zdravu porodicu, sestrića kog obožavam, koji je moja svetlost dana i otkriće života. Putujem po svetu kad god mi se ukaže prilika i to je zapravo moj najveći izvor radosti.

Glavna poglavlja moje knjige čine upravo puto­vanja koja su moja posebna ljubav.

Istraživanje i upoznavanje sveta mi pomaže da proširujem svoje vidike i shvatim koliko smo svi suštinski veoma slični, bez obzira na kom meri­dijanu živimo i koliko svi čeznemo da doživimo tu radost života, svako iz svog ugla.

Neka od najlepših poglavlja proživela sam baš lutajući svetom.

Uživala sam u slikovitim pejzažima toskanskih sela i pila njihova vrhunska vina. Krstarila Ba­hamima i tako se prvi put susrela sa ovim raj­skim arhipelagom, kao i karipskim beskrajnim plažama sa puderasto belim peskom i tirkiznim vodama. Zaljubila se u dinamičnu i posebnu energiju Njujorka, kom sam se baš iz tog razlo­ga više puta vraćala.

Neobični Peking me je očarao svojom tradici­jom i prelepo uređenim parkovima, hramovima i impozantnim Kineskim zidom. Tamo sam prvi put izašla iz svoje zone komfora i probala hrs­kave škorpije.

Kada sam videla luksuz Emirata, imala sam utisak da sam pobegla u neku drugu realnost. Popela sam se na najvišu zgradu na svetu i za­nemela od fascinantnog pogleda. Adrenalin mi je skočio na maksimum od safari avanture po peščanim dinama.

U čudesni Liban sam otišla totalno spontano. To je zemlja kontrasta, gde smo u jednom danu bili i na sunčanoj plaži Mediterana i na snegu u planinama. Tamo možete videti crkve u bli­zini džamija, oblakodere naspram malih kuća, ruševine zgrada koje su ostale kao posledica rata nasuprot mnogobrojnim gradilištima. A pored svega, glavni utisak na mene su osta­vili ljudi koje sam tamo upoznala, presrdačni i gostoljubivi, sa kojima sam i dan-danas u kon­taktu.

Plivanje sa delfinima na Kubi je nezaboravno iskustvo koje kombinuje divlji svet sa toplinom Karipskog mora, a Havana grad u kome sam zaista imala utisak da vreme sporije teče.

Prilika da posetim Nijagarine vodopade i uživo svedočim tolikoj moćnosti prirode osvestilo me je da sam samo jedna mala tačkica na ovoj planeti. Pa tumaranje kroz pustinje Arizone do čuvenog i najpoznatijeg na svetu – Grand Canyona, koji me je totalno ostavio bez daha.

Ove godine sam konačno sebi ispunila želju i svoj rođendan sam dočekala bosa na prelepoj plaži Dominikane i omiljenih mi Kariba, sa kok­telom u ruci uz ritmove latinske muzike, osme­hom na licu, srećom u srcu i iskrom u očima.

Mogla bih unedogled da prepričavam poglavlja ove moje čudesne knjige koja je satkana od to­liko doživljaja, avantura, iskustava i poznansta­va na kojima sam zaista zahvalna. Dok pišem o njima i prisećam ih se, ne skidam osmeh sa lica. To mi je znak da idem u dobrom smeru.

Da, ja zaista živim za takva iskustva koja ople­menjuju moju dušu. Neki to shvataju, neki i ne, ali kada živimo život u skladu sa sobom, kada iskoračimo iz okvira, život ispisuje sve bolje stranice našeg jedinstvenog romana.

Nadam se da sam vas bar malo inspirisala da iskoračite iz svoje svakodnevice, ulažete više u stvaranje uspomena i doživite više iskustava, jer to je ono što ostaje zauvek u srcu i što vam niko ne može oduzeti.

Upamtite, svaki bestseler ima snažnog glavnog junaka, a taj junak ste vi.

Razmislite o svojim vrednostima, strastima, ciljevima i snovima, o onome što vas pokreće. Ne strahujte od istraživanja novih staza, upu­stite se ponekad u nepoznato i prihvatite iza­zove, jer samo tako ispisujemo stranice vredne sećanja.