in

LATIFODIA JE BAJKA

PIŠE: MIA MEDAKOVIĆ
FOTOGRAFIJE: PRIVATNA ARHIVA HOTELA LAFODIA

Leto 2024. je bilo savršeno. Zaključila sam ga krajem avgusta na ostrvu Lopud. Otišla sam na Ponta Lopud Jazz Festival i bila sam smeštena u bajci u hotelu RHM La­fodia Resort & Spa. Ovaj jedinstveni hotel izgleda kao da se brod nasukao u stenu. Magično i filmski. Da, hotel Lafodia je film. Do njega, od Dubrovnika do Lapuda, dola­zite spekakularno brzim gliserom koji vam hotel organizuje i iskrcavaju vas baš na pri­staništu ispred njega.

Dobila sam sobu na sedmom, poslednjem spratu, sa velikim dnevnim boravkom, dva toaleta, panoramskim pogledom na infinity pool, đakuzi na terasi, veliku ljuljašku kao gnezdo, a sve to u savršeno mirnom delu gde su čarobna jutra s pogledon na mes­to Lopud i buđenje uz sunce, kao i zalaske koji nikog ne ostavljaju ravnodušnim.

Ušavši u sobu, čekala nas je boca vina Pla­vac za dobrodošlicu. Kakav lep gest! Čarol­ija je mogla da počne.

Ono što je važno je da svaka moderno uređena soba ima radni prostor i udobnu fo­telju, a dostupni su i peškiri za plažu. Gosti se mogu opustiti na besplatnim ležaljkama za sunčanje na hotelskoj plaži Lafodije. Ovaj put nisam iznajmila bicikl kojim sam mogla da istražujem obalu i celo ostrvo, ali ću to učiniti sledeće godine. Moram da po­dvučem da na ostrvu nema automobila i da ga obilazite peške, biciklom ili malim golfer­skim prevoznim sredstvom.

Jutro mi je počelo tako što sam ispijala kafu koju sam sama napravila u đakuziju. Bože, koliko sam samo uživala gledajući u daljinu ka pučini. Nakon toga sam na terasi i me­ditirala i spustila se da se okupam u infinity bazenu. Na koji film vas ovo podseća? Na svaki, a najlepše je to što je vaš lični.

I naravno, posle bogatog kontinentalnog doručka, odlazim na plažu.

Sea Resort Lafodia raspolaže i VIP pros­torom na plaži koji se može koristiti uz do­datnu naknadu, a uključuje korišćenje bal­dahina, dve ležaljke za sunčanje i korpe sa voćem, a na usluzi vam je i konobar ako poželite nešto dodatno. Baldahini su mi posebno interesantni. Prostrani za dvoje, sa čuvenim belim zavesicama koje štite od sunca. Sve je jako romantično.

Hotel Lafodia se nalazi nedaleko od rušev­ina iz rimskog doba, crkava i samostana is 15.veka. Oduševio me je samostan Lopud 1483 koji je u privatnom vlasništvu i koji je otvoren nakon višegodišnje obnove. Cena za 10 ljudi i minimum pet noćenja iznosi 15.000 evra po danu uz aposlutnu privat­nost što su iskoristili mnogi poznati poput Davida Bechama i suprupe Victorie. No, da se vratim u svoju realnost i luksuz koji mogu sebi da priuštim.

U svakom hotelu u kojem odsednem volim da probam masaže i saune koje su u po­nudi.

Imala sam na raspolaganju saunu sa esen­cijama citrusa, finsku saunu, tursko kupa­tilo i tuševe sa hladnom vodom i neprekid­nim mlazom. Spa centar takođe obuhvata ledenu fontanu, kupke za stopala, prostor za opuštanje i privatni prostor sa hidroma­sažnom kadom. U ponudi ima šest vrsta masaža za koje se koriste lokalni proizvo­di poput lopudskih citrusa, meda, lavande, ruzmarina, rogača, grožđa i stonske soli.

Moje isceljenje je zaista počelo smeštajem u hotelu Lafodia na Lopudu.

Ujutro se nisam budila rano, ali je bogati švedski sto bio pun „đakonija“ za doručak i večeru. Mada najviše volim kontinetalni do­ručak, ovde sam imala prilike da probam i razna druga jela poput kolača od rogačeva brašna – gluten free. Bitno mi je samo da je sve zdravo.

Uveče smo aperitivo imale u blizini mora u La Baja baru gde sam pila najbolje koktele uz živu muziku dok se mesec smešio nad zvezdanim nebom koje je na ostrvu, bez svetlosnog zagađenja grada čarobno.

Džez se čuo na celom ostrvu, turista i nije bilo previše jer se sezona polako završa­vala, mesec je bio pun i verujem da ću sle­deće godine krajem avgusta opet da se uputim u istom pravcu. Ponta Lopud Jazz Festival i RHM Lafodia Resort & Spa. Jer okružen morem i planinama ostrvo Lopud „la isola di mezzo” obećava miran san i od­mor, svež vazduh, dobar provod uz puno sunca i kupanja i lepu priču koja se pamti ceo život.