in

ZLATNA NIT IZMEĐU TADA I SADA

PIŠE: MARIJANA SIMIĆ
FOTOGRAFIJE: ANTON WELT

Marijana Simić je direktorka strateškog razvoja u kompaniji Dahlia, sa preko 20 godina iskustva u marketingu. Kreatorka ideja koje spajaju tradiciju i budućnost, vođa sjajnih timova i osoba koja veruje da svaka strategija mora imati dušu i srce.

Ponekad me ljudi pitaju: šta radiš? A ponekad, šta to zaista radiš? A ja odgovaram – pokušavam da osetim ono što još nije izgovoreno. U mojim timovima, na tržištu, u ljudima, u brendu. I da od toga napravim pravac. Možda zvuči poetično, ali u mom svetu marketinga i strategije ništa nije bez dobre priče i slojeva koje ona nosi.

U svakoj kompaniji postoje oni koji gledaju samo brojeve i oni koji osećaju puls. A ja sam tu da pažljivo osluškujem njeno srce.

Žena, iskustvo i strategija

Više od dve decenije sam u svetu marketinga. Dovoljno dugo da pamtim i vreme kada je televizijska reklama bila praznik i danas kada TikTok i influence marketing odlučuju sudbinu nekog proizvoda. Dovoljno dugo da znam da se tržišta menjaju, trendovi dolaze i odlaze, ali osnovna ljudska potreba da se povežemo i osetimo smisao – ostaje.

Danas kao direktorka strateškog razvoja, moja uloga je da vidim širu sliku, ali i da ne zaboravim detalje. Da vodim timove, ali još važnije – da ih slušam. Da gradim most između onoga što je Dahlia bila i onoga što tek treba da postane.

Dahlia – 100 godina i uvek u srcima potrošača

Stogodišnjica jedne kompanije nije samo broj. To je čitav roman. Pisma iz prošlosti, poruke budućnosti. To je odgovornost koja ne pritiska, već nadahnjuje. Jer kada znaš da nosiš ime koje traje vek, ne želiš da ga samo sačuvaš. Želiš da mu dodaš novu vrednost.

Dahlia za mene nije kompanija. To je miris univerzalne kreme u fioci moje mame. To je Brion na licu moga tate kada ga zagrlim, kao sinonim za muževnost pre nego što je brending to postao. To je osećaj poznatog i sigurnog, koji danas osvežavamo novim linijama, modernom komunikacijom, savremenim pogledima i tehnologijama.

Brendovi kao karakteri mog filma

Neke proizvode ne možeš samo da staviš na policu – jer oni već odavno imaju svoj identitet.

  • Brion – pravi gospodin. Postojan, prepoznatljiv, sa retro šarmom koji ne izlazi iz mode već 73 godine.
  • Univerzalna krema – tiha heroina svake generacije. Ne govori mnogo, ali uvek zna šta treba da uradi.
  • da! by Dahlia – moderna, smela, urbana. Dolazi sa dm polica i iz online shopa, ali zna svoje poreklo.
  • Botanika – sofisticirana, privlači pažnju i pruža savršenu negu cele porodice. Diskretna. Kreirana za sve one koje biraju samopouzdanje umesto buke.

Svaki od ovih brendova je priča, osećaj, lična istorija. I u tome je magija – ne prodajemo proizvode. Pravimo veze.

Temelji za sutra

Moja najveća inspiracija nije ono što smo postigli, već ono što ćemo tek da uradimo. Gradimo temelje na vrednostima koje traju, ali ne bežimo od promene. Svet se ubrzava, a mi ne pokušavamo da budemo “mladi” – mi želimo da budemo relevantni. I da ostavimo trag.

I možda je baš u tome “refresh” o kom mi stratezi stalno govorimo – ne brišeš ono što je bilo, već ga osvetliš novim svetlom. Zato ne osećam da radim u kompaniji koja postoji čitav vek. Radim u kompaniji koja zna ko je i gde ide.

I na kraju…

Da sam proizvod, možda bih bila umivalica za lice – povremeno neophodna, često zaboravljena, ali uvek donosi početnu promenu. A možda i serum – deluje tiho, ali dugoročno. U svakom slučaju, nešto što uvek ima smisla i ostavlja trag.

Jer kao i u strategiji – najvažnije stvari ne prave buku. One se – osećaju.

ŠTA MISLITE?

SLIKAR RAVNOTEŽE: IZMEĐU TAME I SVETLA, SNOVA I FORME

TVOJ GLAS NA ENGLESKOM