PIŠE/FOTOGRAFIJE: MIA MEDAKOVIĆ-TOPALOVIĆ
U NAJLEPŠEM HOTELU U BEOGRADU, RADISSON COLLECTION, RAZGOVARAM SA DIVNIM LJUDIMA KOJI SE MAKSIMALNO TRUDE DA UGODE SVOJIM KLIJENTIMA. OBIČNO SAM PRAVILA INTERVJUE SA DIREKTORIMA OVOG HOTELA, ALI SAM SADA IZABRALA LJUDE KOJI NISU TOLIKO VIDLJIVI, A ZAHVALJUJUĆI NJIMA SVE FUNKCIONIŠE, BRANEĆI KVALITET IDEJE RADISSON COLLECTION HOTELA. OVAJ HOTEL JE PRVENSTVENO BIZNIS HOTEL SA 4 ZVEZDE – HOTEL KOJI JE INOVATIVAN, SA AUTENTIČNIM DIZAJNOM I ARHITEKTUROM, COOL I FUNKY KONCEPTOM, KOJI SE TRUDI DA PRATI TRENDOVE I DA NA LOKALNO TRŽIŠTE UVEK DONOSI NOVINE.
Moji sagovornici su Marko Isaković – F&B Manager, Nenad Živković – Executive Chef, Ana Ljubenović – Chef de Partie (Pastry).
KO JE KLIJENT HOTELA RADISSON COLLECTION?
MARKO: Najveći procenat naših gostiju su zapravo gosti iz inostranstva. Poslovni ljudi koji borave u našem hotelu u proseku 1-2 dana. Upravo zbog njih se trudimo da promovišemo našu zemlju i njene autentične proizvode. Od otvaranja hotela, akcenat nam je bio na promociji domaćih proizvoda. Tim putem i danas idemo. Od buše i ajvara, do šljivovice i nezaboravne tamjanike. Pozitivni komentari i oduševljenja gostiju nas čine veoma srećnim. Oni imaju samo reči hvale za srpske proizvode, a naši proizvođači to zaista i zaslužuju. Definitivno imamo čime da se pohvalimo kada je u pitanju ponuda hrane i pića sa ovog prostora.
U KOJIM CELINAMA FUNKCIONIŠE RADISSON COLLECTION (VINSKI PODRUM, RESTORAN, BAR…)?
MARKO: Operacija sektora hrane i pića podeljena je na nekoliko celina. OMB Larder + Lounge je naš restoran i bar, gostima prezentuje spoj tradicije i modernog pristupa pripremi hrane kroz raznovrsne ponude tokom godine. Restoran ima kapacitet od 100 sedećih mesta, dok bar može da primi do 70 gostiju. Pored ponude hrane, ponosni smo i na našu vinsku kartu. U vinskoj karti, fokus je na domaćim vinima (85 % srpskih vina). Garantujemo kvalitet i nudimo vina za svačiji ukus.
U okviru restorana otvorili smo i vinski podrum sa 35 sedećih mesta u oktobru 2018. Vinski podrum sa privatnim ulazom idealan je za intimnije događaje i proslave. Ljubitelji vina mogu da uživaju u najkvalitetnijim domaćim i internacionalim vinima, kao i da organizuju personalizovane programe.
Neizostavni deo sektora hrane i pića je svakako i prostor za organizaciju događaja. Raspolažemo sa ukupno 500 m2 konferencijskog prostora u koji spada nekoliko manjih sala i jedna velika sala od 210 m2 koja je direktno povezana sa trgom ispred hotela.
Trg pruža mogućnost da tokom proleća, leta i jeseni za goste organizujemo ceremonije, koktele, ručkove i kafe pauze na otvorenom.
Pored restorana i banketa, ponosni smo i na Executive Lounge, unikatan prostor koji je idealan za odmor i sastanke, prezentacije ili koktele.
BOŽIĆNI TRG JE JEDINSTVENA IDEJA.
MARKO: Jedinstvena i čarobna! Tako bih je okarakterisao. Ona je deo nas već petu godinu za redom i organizujemo je sa istim entuzijazmom. Jako smo srećni što naši gosti svakog decembra iščekuju otvaranje Božićnog trga, a raduju mu se kako najmlađi posetioci, tako i njihovi roditelji. Osmesi na licu mališana nas motivišu da uvek implementiramo neku novu ponudu, nove sadržaje i uveličamo novogodišnje praznike.
IZDVAJATE SE PO KVALITETU U SVAKOM SMISLU, SPAJATE TRADICIONALNO I MODERNO U SVOM PRISTUPU. IMATE VINSKI PODRUM I ORGANIZUJETE RAZNE DOGAĐAJE – WINE JAM, A USKORO I PRVI RAKIJA JAM.
MARKO: Kvalitet nam je uvek bio na prvom mestu. Merilo našeg poslovanja se ogleda u krajnjem proizvodu, kao i zadovoljstvu i pozitivnim komentarima gostiju. Smatram da ispunjavamo očekivanja, biću slobodan da kažem da ih čak ih i nadmašujemo. U segmentu organizacije događaja nam je nebo granica. Ne postoji nemoguće. Uvek se trudimo da se poigravamo sa pravcima i da ponudimo nove i drugačije koncepte. Na gostima je samo da se priključe i uživaju.
KAKO IZGLEDA ARANŽIRANJE STOLA ZA RUČAVANJE?
MARKO: Naša postavka je veoma jasna i jednostavna. Ne koristimo stolnjake, ni nadstolnjake. Imamo jako kvalitetan pribor i čase premium proizvođača. Sama postavka se sastoji od jednog pribora. Pored pribora, na stolu se nalazi tanjir za hleb, nož za puter, čaša za vodu, čaša za vino i kvalitetna salveta. U večernjim časovima na sto se dodaju sveće.
Akcenat je uvek na hrani i piću, a postavka stola ih prati. Postavku stola upotpunjuje hrana koju šefovi kuhinje pripremaju sa velikom inspiracijom i čaša vina sa ovih prostora koja se savršeno uklapa sa zalogajima koji su ispred vas.
KOJA JE KUHINJA NAJZASTUPLJENIJA U PONUDI HOTELA RADISSON COLLECTION?
NENAD: Naša cilj, s obzirom na to da imamo goste koji dolaze iz različitih delova sveta, jeste da obuhvatimo više tipova kuhinja, ali se fokusiramo na lokalnu kuhinju, domaće proizvode i kreiramo specijalitete koje prezentujemo na autentičan način u skladu sa našom tradicijom.
KAKO IZGLEDA KADA JE NEKO ŠEF KUHINJE? DA LI PRATIŠ VEĆ ZASTUPLJENE STANDARDE U IZBORU JELA ILI IMAŠ PRILIKU DA UBACIŠ I NEŠTO SVOJE?
NENAD: Biti šef kuhinje je jako zanimljiv poziv, pre svega, ispunjen emocijama, kreativnošću, umetnošću, a pomalo i psihologijom, filozofijom i matematikom, moram da priznam. Postoje standardi koji služe kao vodilja i koji se mogu pronaći u svakom ugostiteljskom objektu. Kod nas je taj standard definisan i, po mom mišljenju, to je jako dobra stvar, jer se kroz standardizaciju stvara živi mehanizam koji, ako se dobro uklopi, donosi izvanredne rezultate. Standardi ne ograničavaju samu kreativnost kuvara u donošenje novina ukusa, već mu pomažu da usmeri svoju pažnju na pravi način. Kroz dobru organizaciju dolazimo do kreativnijih ideja koje se uklapaju u sam koncept objekta, u ovom slučaju hotela, za tu namenu su i osmišljeni standardi.
ŠTA JE MODERAN TREND U KULINARSTVU?
NENAD: U svetu kulinarstva trenutno vlada jaka težnja za spojem nauke i kuvanja. Ta težnja se javila na zapadu kao rezultat istraživanja samih namirnica i onoga što se dešava na molekularnom nivou vitaminima, mastima, proteinima i ugljenim hidratima obradom namirnice. S tim u vezi je i nastao novi pravac u svetu poznat kao molekularna gastronomija. Taj metod se primenjuje i u Srbiji, ali nailazimo na slabiji odziv konzumera, tj. gostiju. Ta slika će se u budućnosti promeniti, jer smo svedoci da, između ostalog, od hrane zavisi naše zdravlje i sam kvalitet života. Prema tome, izdvojio bih da je spoj nauke i uživanje u hrani koja se priprema korišćenjem modernih tehnologija da bi se sačuvala prirodnost sa svim benifitima, a neophodni su za zdrav, dug i kvalitetan život. Svakako jedan trend koji će nastaviti da se razvija i u budućnosti.
ŠTA BI IZDVOJIO KAO NAJBOLJE I NAJTRAŽENIJE JELO ZA RUČAK, DORUČAK I VEČERU?
NENAD: Na prvi deo pitanju ću odgovoriti iz svog ugla, ono što bih ja preporučio. Porudžbina za doručak bi sadržala domaću proju koju pripremamo uvek svežu, kao i ovsenu kašu, ili kako je Englezi zovu porridge, uz dodatak grožđica, javorovog sirupa i cimeta. Za ručak bih izdvojio teleći vrat sa njokama u sosu od smrčka, a dan bih završio sa laganom večerom koja bi se sastojala od salate sa avokadom i piletinom koja je savršena za sva čula pred spavanje. Sa druge strane, najtraženije jelo za doručak jeste opšte poznat omlet sa dodacima, za ručak sporo pečena jagnjetina sa testeninom od bundeve, a za večeru je uvek trka između dva jela – buša burger, jedan od pečata naše kuće od samog otvaranja hotela sa originalnom recepturom, a drugo jelo je malo laganija varijanta u vidu tartara od tune sa salsom od avokada.
GDE SE NABAVLJAJU PROIZVODI KOJI SU NA JELOVNIKU?
NENAD: Namirnice koje su na jelovniku se nabavljaju od lokalnih dobavljača sa kojima sarađujemo već godinama i koji se maksimalno trude da ispoštuju svaki naš zahtev u pogledu kvaliteta. Možemo se pohvaliti i direktnom saradnjom i sa pojedinim poljoprivrednim gazdinstvima od kojih takođe dobijamo robu najvišeg kvaliteta, a autentična je za ovaj prostor i upotpunjuje sliku naših ambicija – da koristimo staro i autohtono i primenjujemo moderne metode i principe.
SVAKOM RESTORANU DELICIJA SU KOLAČI I SLATKI DEO. KOJA JE KUHINJA ZASTUPLJENA?
ANA: Pored fokusa na našoj tradicionalnoj kuhinji, zastupljena je i francuska kuhinja.
DA LI JE MINIMALIZAM PRISUTAN I U IZGLEDU KOLAČA?
ANA: Sve zavisi koji kolač je u pitanju, neke kolače radimo iz više segmenata, pa zahtevaju više različitih delova na tanjiru, čijim kombinovanjem dostižemo punoću ukusa, a ujedno činimo da kolač izgleda i vizuelno potpunije i interesantnije.
KOJI KOLAČI SU NAJVIŠE ZASTUPLJENI?
ANA: Uglavnom su zastupljeni musevi na bazi čokolade, uz kombinaciju svežeg ili kuvanog voća, kolači na bazi sira ili mlečnih proizvoda. Takođe, u našoj ponudi se mogu naći i kolači iz naše domaće radinosti kao što su koh, baklave, princes krofne i mnoge druge poslastice.
DA LI RADIŠ SVE PO MERI ILI PO OSEĆAJU?
ANA: Uglavnom se poštuju mere.
DA LI SU SVE BOJE I UKUSI ZASTUPLJENI U RADISSON COLLECTION KUHINJI?
ANA: Trudimo se da bude što više prirodnih boja na tanjiru, kao i u samom dezertu.
NENAD: Složio bih se sa Anom. Pri samom osmišljavanju jelovnika, kako slanog, tako i slatkog dela, tražimo najbolje načine da sačuvamo prirodnu boju namirnice. Namirnice uklapamo po bojama zbog vizuelne prezentacije jela, a začini za podešavanja ukusa kojima raspolažemo su raznovrsni. Uvek istražujemo ukuse iz različitih delova sveta, uklapamo ih sa našim lokalnim namirnicama i time dobijamo na objedinjenosti kulinarske ponude. Trudimo se da za goste sa kojima se susrećemo u našem hotelu i koji su uglavnom stranci i imaju određen i definisan stav prema hrani kreiramo osećaj kao da su kod kuće, ali i da im kroz domaće namirnice i lokalnu kuhinju približimo našu kulturu i običaje. Na taj način dobijamo savršen spoj za svačiji ukus.
NEŠTO POSEBNO U HOTELU RADISSON COLLECTION JE ICE LAB. KAKAV SLADOLED SE SPRAVLJA U TOJ ČUDESNOJ LABORATORIJI? IMATE NAJSVEŽIJI SLADOLED U GRADU.
ANA: Ice lab ili kako ga mi zovemo Ledena laboratorija je dezert kojim se ponosimo i po kojem nas prepoznaju još od otvaranja samog hotela, a poseban je doživljaj za goste. Baza je jednostavna, sastavljena od mleka, pavlake za kolače i vanile i daje punoću ukusa. Dodatak tečnog azota zaista čarobnim načinom menja teksturu tečne baze u predivno kremast i ukusan sladoled koji gost može oplemeniti dodavanjem kondimenata i time upotpuniti doživljaj, kreirajući ukus po svojoj želji.
KOJIM DEZERTOM SE GOSTI NAJČEŠĆE ZASLADE NAKON RUČKA?
ANA: Uglavnom je to kolač od sira koji je pun voća ili koh koji osvežava kad je hladan. Kod klijenata je postao popularan i bezglutenski kolač sa prelivom od čokolade i narandže uz dodatak sladoleda od vanile.
DOĐITE U HOTEL RADISSON COLLECTION I U ŽIVAJTE U DIZAJNU, DOBROJ KAFI, ORGANIZUJTE SASTANAK – SVE TO SA SAVRŠENOM USLUGOM.