in

ONE WOMAN SHOW – NINA

PIŠE: MIA MEDAKOVIĆ
INTERVJU: NINA VUJEVI
Ć
FOTOGRAFIJE: PRIVATNA ARHIVA

NINA VUJEVIĆ, ROĐENA JE 1997. GODINE U BEOGRADU, A ODRASLA U GOLUBINCIMA, MALOM MESTU PORED STARE PAZOVE. ZAVRŠILA JE GIMNAZIJU “BRANKO RADIČEVIĆ” U STAROJ PAZOVI. DIPLOMIRALA JE NA AKADEMIJI UMETNOSTI U NOVOM SADU, U KLASI PROFESORA NIKITE MILIVOJEVIĆA.

Kada je Nina odlučila da bude glumica?

Sa sedam godina sam na nekom takmiče­nju za decu izjavila da želim da budem glu­mica i vrlo brzo sam to zaboravila, ali mala Nina je definitivno znala oduvek. Velika Nina je to odlučila u trećoj godini gimnazije, nakon glavne uloge u dramskoj sekciji. Pre toga sam se bavila folklorom, recitovanjem i teatrom pokreta, ali kada sam sve te ljubavi spojila u jednu, a to je gluma, ozbiljno sam porazgovarala sa samom sobom. Uvek sam bila realna, znala sam odakle dolazim, znala sam da nemam zaleđinu i znala sam da će sve da bude na meni. Skupila sam hrabrost i otišla na prijemni ispit.

One Woman Show – monodrama „Nina“ nikoga ne ostavlja ravnodušnim. Jaka žena na sceni, ujedno i krhka i nežna, igra igru. Igraš, peva, zavodiš, plačeš, gladna si, pospana. Žene se poistove­ćuju sa tobom.

Tako je. Žena sam, samim tim je normal­no da se žene poistovećuju sa mnom, ali smatram da je ovo ipak iznad svega ljud­ska priča. Priča o ličnim borbama, potrazi za smislom i ljubavi kao glavnom pokretaču za sve u životu.

Tvoja diplomska predstava „Nina“ je nastala iz psihoterapijskog procesa. Šta kaže dete u tebi? Šta kaže velika Nina, a šta ona mala?

Mala Nina trenutno skače od sreće jer je uspela u svojoj nameri da veliku Ninu vrati sebi. Dugo sam lutala izgubljena, sa raznim pitanjima u glavi, a sada napokon slobodna letim prihvatajući sebe takvu kakva jesam. To je bio glavni cilj, jer samo tako ću moći na sceni ili u kadru da budem neko drugi.

Ideš na psihoterapiju, intenzivo radiš na sebi. Do kakvih si spoznaja došla?

Najveća spoznaja desila se onog momen­ta kada sam shvatila da radu na sebi kraja nema. To jeste bilo i bolno, ali zaista sma­tram da je važno da se iz godine u godinu, iz sezone u sezonu, rađam neka nova ja, da istražujem i otkrivam nove slojeve svo­je ličnosti. Moj posao to od mene zahteva, zato izuzetno cenim i volim psihologiju i vi­dim njen veliki uticaj u umetnosti.

Kažeš da svaki put kroz predstavu istra­žuješ sebe. Kako reaguje publika?

Svaki put je drugačije. Iako su stvari done­kle postavljene, mnogo prostora ostavljam za improvizaciju. To je po meni najveći i najmoćniji pozorišni čin, kada se u datom trenutku dešava iskrena emocija i razmena energije sa publikom. Ne volim zonu kom­fora, ne volim da ponavljam stvari, u ovom poslu veoma brzo možeš da se zasitiš ili da ti stvari postanu dosadne. Meni je igranje NINE svaki put praznik i uzbuđenje kao da je uvek premijera.

Da li si došla do svoje misije?

Ne znam da li sam došla, ne verujem u krajnju destinaciju. Ovo je put koji nema kraj. Živim svoju svrhu, inspirišem i zabav­ljam ljude, podsećam ih na suštinu i ako je to moja misija, onda je uspešno sprovodim.

Scena je prostor slobode, scena nudi sve. Šta planira Nina u nekim svojim bu­dućim koracima i nastupima?

Ovaj monodramski put me je mnogo puta uverio da planovi postoje da bi se rušili. Moje je da nastavim da budem vredna i da se kao i do sad nadam najboljem, puštam da me mašta i vera vode. Zaista imam po­verenja u život, jer da nije tako, odustala bih mnogo puta u jako teškim trenucima. Ono što je sigurno je da ću nastaviti da stvaram. Samo tako se osećam živom.

U kojim predstavama te publika još može gledati?

U Jugoslovenskom dramskom pozorištu u predstavi BEOGRADSKA TRILOGIJA, u Pozorištu mladih u mjuziklu KOSA i to je za sada to. Prošle godine sam imala 11 pred­stava na repertoaru, letela sam iz grada u grad, sada sam odlučila da se malo više posvetim svom autorskom radu.

Tema decembarskog izdanja RYL ma­gazina nosi naziv „Nova godina, nove priče“. Šta ćeš nam ispričati u 2025. go­dini?

Imam u glavi neku pesmu o proleću, o la­stama i njihovim gnezdima. O slobodi i le­poti povratka, ali ta pesma uporno odbija da mi izađe iz glave i prospe se na papir, možda zato što bi umesto vesele pesme o proleću postala tužna priča o lasti bez gnezda i njenoj želji da pronađe svoj dom. Zato ne uzimam papir, što da ga trošim? Bezveze je, neka prođe i ovo proleće bez te moje pesme i… da sam ja neko i nešto, ja bih ceo svet kupila, pa bi stalno bilo pro­leće i svuda bi se čula… muzika!

ŠTA MISLITE?

СВЕТ У СЛИЦИ – СЛИКА СВЕТА