SUNCE KAO IZBOR

PIŠE: ANIMA MUNDI
FOTOGRAFIJE: IZ ARHIVE AGENCIJE MEDITERANEO

DEJAN STEVANOVIĆ, MENADŽER AGENCIJE MEDITERANEO KOJA JE VEĆ DUGI NIZ GODINA JEDNA OD NA­ŠIH NAJBOLJIH I NAJPOUZDANIJIH TURISTIČKIH AGENCIJA.

AGENCIJA MEDITERANEO USPEŠNO POSLUJE U SRBIJI OD 1995. GODINE. PRVIH 19 GODINA KAO KOLODOUKAS HOLIDAYS, A OD 2015. JE MEDITERA­NEO HOLIDAYS. JEDNA JE OD PRVIH AGENCIJA KOJA JE POČELA SA ORGA­NIZACIJOM DUHOVNIH PUTOVANJA. SVOJIM KLIJENTIMA STOJI NA RAS­POLAGANJU SA TOP DESTINACIJAMA U GRČKOJ.

KOJE SU NAJTRAŽENIJE DESTINACIJE ZA LETO 2018. GODINE?

Kao i svih prethodnih godina, naši tu­risti najmasovnije posećuju ostrva Ro­dos i Krit, koji imaju velike kapacitete za masovni turizam. To je uopšteno i evropski trend. Međutim, ove godine smo ponovo vratili čarter let za ostrvo Kos, koje je doživelo preporod prošle godine, nakon što se završila priča sa emigrantima 2016. godine. To je ostrvo sa brojnim objektima za porodice, koji primaju 2 ili više dece u sobi. Takođe, grad Kos je veoma aktivan i živ, i po­stoji potpuno drugačija slika gradske plaže u odnosu na druga ostrva. Na plaži se nalazi jako mnogo restorana, kafeterija, klubova za zabavu, što do­prinosi velikoj posećenosti.

MEDITERANEO JE VODEĆA TURISTIČKA AGENCIJA, KOJA IMA SJAJNU SARADNJU I PROMOCIJU GRČKE. ZAŠTO STE ODABRALI GRČKU KAO VAŠU GLAVNU DESTINACIJU?

Agencija Mediteraneo je osnovana 1995. godine, sa većinskim grčkim vlasništvom, pod imenom Kalodoukas Holidays. Kao takva, bila je ćerka firma posto­jeće firme sa Rodosa i, shodno tome, bilo je logično da se postavi jedna firma u Srbiji koja promoviše grčka ostrva. Od prvog dana poslo­vanja, naš moto je bio DOŽIVITE GRČKA OSTR­VA. Počeli smo polako sa dva (Rodos i Simi). Ubrzo, ponudi se priključio i Kos. Zatim smo prešli na Krit, Krf, a danas u redovnoj ponudi imamo preko 30 ostrva i 11 direktnih čarter po­lazaka.

KOLIKO SU DANAS AKTUELNA U SVETU I KOD NAS DUHOVNA PUTOVANJA?

To je veoma aktivan vid putovanja, koji je u sve­tu mnogo više zastupljen nego kod nas. Vero­vatno zbog finansijskih aspekata, jer je često, sem same participacije za učešće, potrebno platiti i troškove prevoza, smeštaja. I tu razli­kujemo putovanja koja se održavaju u grado­vima kada predavači dolaze u goste, i putova­nja kada se putuje u goste kod predavača (kod nekih je to organizovana poseta holističkim centrima, ili organizacija u nekim od kongre­snih centara, spa centara i slično). Kod nas se uglavnom održavaju u Beogradu, pa je glavni grad naše najveće tržište po broju posetilaca i same organizacije.

U APRILU STE U SRBIJU DOVELI NILA DONALDA VOLŠA, KOJI JE IMAO PREDAVANJE U PUNOJ SALI MADLENIJANUMA I HOTELA HYATT U BEOGRADU. KAKO STE ZADOVOLJNI ODZIVOM?

Iskreno, oduševljeni smo povratnim informa­cijama. Nil je veoma poznat ovdašnjoj publici, prvenstveno kao književnik, jer je njegovih 11 knjiga prevedeno u Srbiji, a mnogi ga prate i preko Youtube kanala. Doživeo je prave ovaci­je, čime je i sam bio iznenađen. On je bio veoma zadovoljan postavljenim pitanjima, koja su bila konstruktivna.

Nama je gostovanje Nila Volša otvorilo velika vrata za organizaciju drugih predavača, jer je njegovo ime jako cenjeno, a od njegovog tima dobili smo veoma pozitivne ocene.

DUHOVNA PUTOVANJA SU PREDVIĐENA I ZA SLOVENIJU KOD ASYE SIROVNIK, A U SEPTEMBRU ZA SANTORINI SA ŽANOM POLIAKOV. KO NAJČEŠĆE IDE NA OVAKVA PUTOVANJA, MUŠKARCI ILI ŽENE?

Žene su dominantnije. Muškarci uglavnom idu kao pratioci uz supruge, retko da se od­luče da posećuju ovakva putovanja sami. Sa druge strane, žene se lakše organizuju sa drugaricama. Čak i ako nisu u mogućnosti da idu sa drugaricama, bez problema dođu same i jako lako i brzo se upoznaju sa ostalima.

DA LI SE LJUDI ODAZIVAJU NA LAST MINUTE PONUDE? DA LI UMEJU NA BRZINU DA IMPROVIZUJU LETOVANJE, KOJE JE SAVRŠENO ORGANIZOVANO OD STRANE MEDITERANEA?

O, da. Doduše, često te last minute ponude i nisu pravi last minute, s obzirom na to da se objavljuju i 7 dana ranije, pa i imaju vremena za spremanje. U svetu se zna da je to 3 dana pre putovanja, ili na 1 dan kao super ponuda. Last minute ponude su uslovljene ponudom i potražnjom, pa ih ljudi sada čekaju i za juli i avgust, kada ih neće biti zbog maksimalne popunjenosti. Nekako, tačno se zna koje su smene kritične za popunjavanje kapacite­ta zbog objektivnih faktora. To su smene od 20. juna do 5. jula. To je period kada oni koji imaju stare godišnje odmore, moraju da se vrate do 30. juna, to je vreme matura, upisa u škole, prijemnih ispita… Već od jula kreću masovniji odmori i tada uglavnom nema last minut ponuda. Tek se posle javljaju za smene od 25. avgusta, kada se porodice vraćaju, jer deca idu u školu, a oni koji imaju odmore, a nemaju decu, uglavnom traže aranžmane od 1. septembra, jer znaju da su oni tada malo povoljniji.

KADA I GDE ĆETE VI OVE GODINE NA ODMOR?

Zbog prirode posla, tek u septembru. Ostrvo Karpatos je neotkriveno blago na našem trži­štu. Prelepo ostrvo sa sjajnim plažama. Kod nas ne mnogo poznato. Imamo ga u ponudi već par godina. Kućica iznad plaže udaljena od grada (NB Studio). Prava idila van urbanog sveta.

DA LI ŽIVITE SVOJ ŽIVOTNI ZEN, KOJI JE TEMA LETNJEG BROJA?

Maksimalno se trudim da se posvetim sebi. Valjda to ide sa godinama i nekim saznanji­ma, koje čovek stekne posle određenih život­nih momenata i iskustava. Trudim se da se smirim, da sve stresne situacije prihvatim na „drugu loptu“ i da sebe ubedim u fenomenal­nu misao:

„AKO NEŠTO MOŽEŠ DA PROME­NIŠ, NEMA RAZLOGA DA SE SEKIRAŠ. AKO PAK NE MOŽEŠ DA PROMENIŠ, NEMA SVRHE DA SE SEKIRAŠ.“

FOTO: PIXABAY.COM