STVORITI BREND

PIŠE: ANIMA MUNDI
FOTOGRAFIJE: IZ PRIVATNE ARHIVE

MILAN MAGLOV OSVAJA NEPOSREDNOŠĆU, ISKRENOŠĆU I DOBROM NAMEROM. U BEOGRADU JE ZAVRŠIO STUDIJE MARKETINGA I MEĐUNARODNOG POSLOVANJA. ROĐEN JE U NOVOJ GRADIŠKI, GDE JE PROVEO DETINJSTVO. RATNI VI­HOR GA JE SA PORODICOM DOVEO U BEOGRAD. INOVATIVAN, FUTURISTIČKI ORIJENTISAN, MILAN MAGLOV U SVETU MAR­KETINGA DAJE SVOJ KREATIVNI DOPRINOS, PROMOVIŠUĆI VELIKE KOMPANIJE. DANAS, U SVOJOJ AGENCIJI, VODEĆI JE STRUČNJAK ZA DRUŠTVENE MREŽE INSTAGRAM I FACEBOOK. PRATIMO NJEGOVE VLOGOVE, KOJE SNIMA SVAKI DRUGI DAN, PRENOSEĆI SVOJ ŽIVOT. VREDAN, AMBICIOZAN I AUTENTIČAN, MILAN NAM POKAZUJE KAKO SE STVARA BREND.

KAKO BI SEBE NAZVAO – MILAN MAGLOV, DIGITALNI EKSPERT, PREDVODNIK, INFLUENSER, ZNALAC…?

Nisam neko ko se veže za titule. Uvek mi je bilo važno da radim posao koji volim, koji je dovoljno dinamičan i u kom dajem rezultate. Mnogi ljudi kod nas bi pre da im titula bude što zvučnija. Svi su eksperti, gurui i slično. Ja se bavim marketingom. To je moja pasija. Igrom slučaja, specijalizovao sam se za marketing na društvenim mrežama. Zovite me „onaj što se stalno smeje“ i ja ću biti najsrećniji.

ŠTA KAŽU OTAC I MAJKA NA TVOJ POSAO?

Moji roditelji su zadovoljni kako se razvija moja karijera. Nikad nisam bio od onih koji je njih iskorišćavao kako bih sebi ispunjavao hirove. Vrlo brzo sam počeo da zarađujem i zahvalan sam što su me naučili da moram da se snađem. Mislim da su srećniji sa ovim razvojem situacije, nego da sam na primer umetnik koji nema za osnovnu egzistenciju. Kao što su u detinjstvu bili upućeni u moj život, tako su i sada. Moja majka se vrlo interesuje kako je prošla svaka moja edukacija, kako ide saradnja sa klijentima, i uvek se šalimo da ona pre izračuna koliko sam zaradio ovog meseca, nego što ja to učinim.

MENI SE NEKAKO ČINI DA U TVOM POSLU NEMA STRESA. MOŽDA JE NAJVEĆI STRES KADA NEMAŠ INTERNET KONEKCIJU?

Uvek nam se trava čini zelenija u tuđem dvorištu. Sad bi ovde savršeno išao jedan smajli, ali ne ide baš da u ozbiljnom magazinu koristim emotikone. Ima dosta stresnih situacija i u mom poslu. Radim sa velikim brojem klijenata, sarađujem sa ljudima, i onda je neminovno da ima i stresa. A na sve to, zavisim od internet konekcije. Ipak, trudim se da stres u poslu, kao i u privatnom životu, svedem na minimum.

ŠTA ZA TEBE PREDSTAVLJAJU DRUŠTVENE MREŽE I KOJA TI JE NAJOMILJENIJA?

Društvene mreže su savršen način da pokrenete nešto. Šta je to nešto? To mogu biti najrazličitije stvari koje možete zamisliti. Možete ispoljiti svoje talente, možete pričati, a da vas mnogo ljudi čuje, možete predstaviti svoj hobi ili biznis, zaraditi, zaljubiti se… A, naravno, možete i protraćiti vreme. Presrećan sam što sam izvukao maksimum pozitivnih stvari iz društvenih mreža, i poslovno i privatno. Ipak, i dalje volim da sedim sa nekim, pijem piće i gledam u oči, a ne u ekran telefona. Opasno je zameniti realan život onim online životom. Trenutno mi je omiljena društvena mreža Instagram.

IMAŠ VELIKE KLIJENTE SA KOJIMA SI SARAĐIVAO. ČIME SI IH OSVOJIO I KOJE IM SAVETE DAJEŠ KAKO BI BILI VIDLJIVIJI?

Mislim da osvajam klijente transparentnošću, demistifikacijom, ali pre svega rezultatima. Ipak, prvi put kada se sastanemo, oni moraju da steknu poverenje, tad volim da pričam jednostavno i da im „plastično“ objasnim šta mogu da očekuju od mene. Nije jednostavno ispisati ovde, u par rečenica, kako da budu vidljiviji na društvenim mrežama, ali svakako prva stvar je kontinuitet i miks sadržaja koji će najbolje predstaviti njihov proizvod ili uslugu. Dobra fotografija, profesionalna komunikacija i pravilno targetiranje njihove ciljne grupe su osnov za uspeh.

DA LI MISLIŠ DA SI PRETEČA U NEKIM STVARIMA NA OVIM PROSTORIMA? DA LI JE TO DOBRO ILI…?

Ne volim previše sebe da dižem u nebesa i da sebi dajem prevelik značaj. Činjenica jeste da sam bio jedan od prvih ljudi kod nas sa jako popularnom Facebook stranicom, koja je imala preko 250 hiljada pratilaca i da su se ljudi tada počeli interesovati za mene. Potom sam bio jedan od prvih freelancera koji je radio sa klijentima, koji su brojali više od dva miliona fanova na njihovim stranicama. U tom periodu, vodio sam društvene mreže za više klijenata nego što su to imale neke agencije. Doduše, i danas je takva situacija, ali sada imam pomoć svog tima. I među prvima sam počeo sa edukacijama na temu promocije na društvenim mrežama, širom regiona. Danas sam jedini koji je, i nakon četiri godine, opstao u tome, i interesovanje klijenata i ljudi koji dolaze na moje kurseve je sve veće. Tako da ne bih rekao da je to dobro, već odlično. Rekoh da ne volim da se dižem u nebesa, a poprilično se nahvalih, ali zaista su u pitanju činjenice.

KADA SE UJUTRO PROBUDIŠ, DA LI ZNAŠ ŠTA ĆEŠ RADITI ILI TI SE DAN ODVIJA SPONTANO I STIHIJSKI?

Vrlo često su mi dani potpuno isplanirani. Okvirno znam kako će mi izgledati narednih 6 meseci. Naravno, dešavaju se spontane stvari, ali ako želimo da uradimo mnogo stvari, neophodna je dobra organizacija.

TVOJA FORMULA USPEHA?

Red, rad i disciplina. Nema ništa bez akcije i rada. Ukoliko želimo uspeh, potrebna je disciplina, potrebno je da sami sebe motivišemo i da znamo koji nam je cilj. Cilj ne mora biti da zaradimo milion dolara. Dovoljno je da želimo da budemo najbolji u onom što radimo i da nastojimo to da ostvarimo, svako u skladu sa svojim mogućnostima.

TVOJ NAJBOLJI UČENIK(CA) KOJEG BI DA POHVALIŠ?

Jao, ovo je divno pitanje. Sad ne mogu da izdvojim jednu osobu. Na moj prvi kurs u Beogradu, došla je Aleksandra Bezmarević, devojka koja je tada dala otkaz i bila na životnoj prekretnici. Nakon kursa, ostali smo u kontaktu i počeli da sarađujemo. Na neki način, bio sam joj mentor, a kasnije je Aleksandra razvila svoj posao i sada je sjajna poslovna žena, koja ima svoj tim i svoje klijente. Pre godinu dana, počeo sam da mentorišem sjajnog mladog momka, koji se zove Filip Đorović. Fascinantno je koliko je, za godinu dana, on promenio i unapredio svoj život. Danas se uspešno bavi community managementom za mnogobrojne klijente. Oboje ovih ljudi su uporni, radni i spremni da uče i da se usavršavaju. Zato ređaju uspehe. Divno je što mi je moj posao u život doneo sjajne ljude, među kojima su i oni.

KOGA TI PRATIŠ I OD KOGA UČIŠ?

Pratim sve. Nekada pratim i one za koje smatram da ne rade dobro. I od njih može da se nauči time što vas podsećaju kako ne treba. Pratim mnogobrojne strane stručnjake, specijalizovane web sajtove, kolege iz regiona i Srbije. Nisam sujetan i dešava se da posetim edukacije mojih kolega, među kojima ima sjajnih ljudi.

TEMA JANUARSKOG IZDANJA RYL MAGAZINA NOSI NAZIV „ZAVRTI KOMPAS, POKRENI S(V)E“ . KOJA SU TVOJA KRETANJA U 2019. I PUTOVANJE KOJE TI JE OBELEŽILO 2018. GODINU?

Tokom 2018. izdvojila su se dva potpuno drugačija putovanja. Jedno je u Njujork, koji sam posetio više puta, ali jako volim energiju tog grada i tamo se uvek osećam kao u nekom filmu. Drugo je u Jordan. Ta zemlja me je oduševila svojom ponudom – od Mrtvog mora, Crvenog mora, pustinje, do fantastične Petre. Tokom 2019. godine, voleo bih da posetim Singapur, Japan, Amsterdam, neku letnju egzotičnu destinaciju poput Maldiva. Mada, neću se buniti ni ako dođe do nekog spontanog putovanja, nevezanog za ove destinacije.

FOTO: MAJA TOPČAGIĆ