PRIRODNOM KOZMETIKOM DO LEPOTE

PIŠE: ANIMA MUNDI
FOTOGRAFIJE: IZ PRIVATNE ARHIVE

OLGICA SAMOILOVIĆ, DIPL. EKONOMISTA, OSNIVAČ I VLASNIK KOMPANIJE HEDERA VITA, PRIRODNE KOZMETIKE. I DOK JE BILA MALA, PRIVLAČILI SU JE SAPUNI, NJIHOVI DIVNI MI­RISI I NEOBIČNI OBLICI. MAŠTALA JE DA ĆE JEDNOG DANA MEŠATI SASTOJKE, BIRATI OBLIKE I DA ĆE MNOGI BITI ODUŠEVLJENI NA­KON NJIHOVE UPOTREBE. EVO, NAKON TOLI­KO GODINA, NJEN SAN SE OSTVARIO I BAVI SE POIZVODNJOM KVALITETNE PRIRODNE KOZ­METIKE, ČIJE IME JE POSTALO POZNATO I VAN GRANICA SRBIJE.

HEDERA VITA RODILA SE 2011. GODINE, MADA JE KAO IDEJA ŽIVELA DUGO PRE NEGO ŠTO JU JE OLGICA SAMOILOVIĆ SPROVELA U DELO. IAKO JE KOZMETIKA NAJPRE BILA NJEN HOBI, GRAĐENJU BREDA PRISTUPILA JE OZBILJNO I SAVESNO.

SVE JE NAJPRE KRENULO OD SAPUNA. SVAKI JE PROŠAO KROZ OLGIČINE RUKE, KOJA JE U POČETKU RADILA SA MALIM TIMOM TEHNO­LOGA. TAKVA POSVEĆENOST DOVELA JE DO TOGA DA JE BREND VEĆ U PRVE DVE-TRI GO­DINE POSTAO PREPOZNATLJIV, A SA NJIM SE PROŠIRILA I PALETA PREPARATA KOJE HEDE­RA VITA NUDI. JEDNOSTAVNO, KLIJENTIMA SU BILI POTREBNI NOVI PROIZVODI ZA NEGU, A ONI SU BILI REŠENI DA IM ŽELJE ISPUNE.

VELIKI DEO OLGIČINE VIZIJE JESTE DALJE ŠIRENJE NA EVROPSKO TRŽIŠTE. DO SAD JE HEDERA VITA POKORILA ŠVAJCARSKO, NOR­VEŠKO, FINSKO, NEMAČKO, KAO I TRŽIŠTE BIV­ŠIH JUGOSLOVENSKIH ZEMALJA. TRENUTNI PLANOVI POSVEĆENI SU POJAVLJIVANJU NA KINESKOM I RUSKOM TRŽIŠTU. HEDERA VITA KVALITET KOJI OSVAJA. PROIZVODI KOJI VAS VODE U MIRISNU ZEMLJU ETERIČNIH AROMA I BILJA.

Kada je nastao preokret u vašem ži­votu i kada ste se okrenuli sebi i odlučili da budete preduzetnica u Srbiji? Zašto Hede­ra Vita?

Onog momenta kad sam shvatila koliko je pro­izvodnja prirodne kozmetike zaista neophod­na na našem tržištu i koliko upotreba prirodnih sastojaka ima dobrobiti na ljudski organizam, tada sam započela ozbiljno da se bavim ovim poslom. Bršljan je, po predanjima, sveta biljka i drvo ljubavi do smrti, jer se obavija oko drugog drveta, koje se na kraju osuši. Jako je otporno i korisno u medicini. Želela sam upečatljivo i smisleno ime za moju firmu i tada mi je naziv „Bršljan života“ delovao jako zanimljivo, a ispo­stavilo se da mi je napravilo preokret i dalo smer ka uspehu i prepoznatljivosti.

Kako ste došli na ideju da svoje kapacitete usmerite na proizvodnju prirodne kozme­tike?

Da budem iskrena, koristila sam industrijske sapu­ne i nikada nisam mogla da imam lepu kožu lica. Uvek je bila suva i beživotna, sve dok nisam slu­čajno probala neki prirodni sapun iz kolekcije koju sam čuvala. Oduševila sam se. Mislim da tu leži moja odluka da se ozbiljno bavim proizvodnjom prirodne kozmetike. Tada sam zapravo shvatila da smo se udaljili od svega prirodnog i da bi trebalo naći način da se vratimo prirodi ponovo.

Koja je vaša formula poslovnog uspeha?

Fokusiranost i jasan cilj je ono što bi vam svako odgovorio. Ali ja mislim da je strast ono što me je dovelo na ovu poziciju. Ja volim ovaj posao i volim način na koji me inspiriše svaki proizvod iz Hedera Vita asortimana.

Da li imate nameru da svoje prodavnice otvorite širom Srbije?

Trenutno smo fokusirani na saradnju sa firma­ma van granica Srbije. Za sada imamo samo jednu specijalizovanu radnju u Subotici, a gde će biti sledeća neka ostane tajna.

Po čemu se vaši proizvodi izdvajaju?

Kvalitet na prvom mestu. Biramo najkvalitetnije sastojke za naše proizvode i prilagođavamo ih potrebama potrošača. Ergonomski dizajn pako­vanja i samog proizvoda je još jedna bitna pred­nost po čemu bismo izdvojili naše proizvode.

Kako započinje, a kako završava vaš radni dan?

Telefonom. 🙂

Osmehom moje dece. Svaki dan, iako sam preokupirana obavezama oko firme, jutro i veče je rezervisano za moju decu. To su moji energetski izvori.

Izdvojte nam najtraženiji proizvod za žene i muškarce?

Sapun sa dodatkom magarećeg mleka.

Koje sirovine koristite u kozmetici? Da li su to biljke sa planina Srbije?

Maksimalno se zalažemo i trudimo da nam sirovine budu prirodnog porekla. To su uglav­nom lekovite aromatične biljke, etarska ulja lekovitog bilja, kao i prirodni lekoviti proizvo­di kao što su med, pčelinji vosak, kozje mleko, magareće mleko, soli itd.

Biti mlada i lepa je lajtmotiv mnogih žena. Kako da sa vašim proizvodima po­držimo i negujemo tu mladost kako bi­smo dostojanstveno starile?

Svaka žena mora da se neguje, kako iznutra, tako i spolja. Jedno bez drugog ne ide. Ali, kvalitetna nega kože pre nanošenja omiljene kreme je preduslov za lepo lice i u starosti.

Šta biste poručili ženama koje žele da započnu sopstveni biznis? Kako im biti vetar u leđa?

Intuicija. Osluškivati onaj unutrašnji glas u nama je prva i osnovna stvar koju bi svaka žena trebala da prati. Iskoračiti iz zone komfo­ra znači najčešće zakoračiti u svet uspešnih, samo što žene obično sputava strah u takvim namerama.

Tema magazina RYL su stihovi Mike An­tića „Daljinu dišem, blizinu dišem.“ Šta je trenutno u vašem udahu? Koje su to daljine koje želite osvojiti? Pretpostav­ljam da su to nova tržišta kozmetike He­dera Vita.

Težim ka tome da ljudi prepoznaju kvalitet i da Hedera Vita bude sinonim za to. Zaista mi je kao vlasniku, kao ženi, majci, čoveku, važan kvalitet ne samo Hedera Vita proizvoda, već i drugih robnih marki koje koristim privatno. Nema ništa lepše nego kada me ljudi na ulici zaustavljaju (ili pišu poruke u mejlovima ili na društvenim mrežama) sa pričom o tome kako su prezadovoljni Hederinim proizvodom koji koriste. Tek tada shvatim da želim da Hedera Vita bude sinonim za kvalitet na globalnom ni­vou. Jedino tako mogu daljine nama doći.