KADA NEGDE NE MOŽE, ON NAPRAVI PUT

PIŠU: TANJA MANDIĆ TAKAČ & BORIS CUPAĆ
FOTOGRAFIJE: PRIVATNA ARHIVA

SVESTRAN. SPREMAN NA AKCIJU. VOLI IZAZOVE. NE OSTAVLJA NEREŠEN PROBLEM. USPEŠAN U POSLU. OŽENJEN, OTAC DVOJE DECE. ZA SEBE KAŽE DA JE SREĆAN ČOVEK. NESUĐENI INŽENJER ELEKTROTEHNIKE, PROJEKT-MENADŽER PO POTREBI, DIPLOMIRANI EKONOMISTA GORAN GLOGOVAC, ROĐENI SUBOTIČANIN POREKLOM IZ HERCEGOVINE, DIREKTOR IPG-A (INTERNET PRODAJA GUMA) ČIJI JE VEĆINSKI VLASNIK INTERNET KOMPANIJA “INFOSTUD”, NAKON ŠTO JE, PO SOPSTVENOM PRIZNANJU, DO 30-TE GODINE DVA PUTA BANKROTIRAO, NAŠAO JE NAČIN, REALIZOVAO IDEJU I – ZAPLOVIO. NJEGOV VETAR U LEĐA SU PORODICA, DRAGI LJUDI, POSLOVNO OKRUŽENJE KOJE INSPIRIŠE, ALI I SVAKA BURA KOJA (ZA)PRETI NJEGOVOJ LAĐI. SAMO NEKA SE USUDI…

U TEMELJE KOMPANIJE “INFOSTUD” UTKANI SU POSTULATI – FER I TRANSPARENTNOST. I IPG, KAO “ĆERKA-FIRMA” POSLUJE U SKLADU SA TIM PRAVILIMA. NE PITAM DA LI JE, VEĆ KOLIKO JE TO TEŠKO, DANAS, U OVOJ ZEMLJI?

Dok je Bane (Branimir Gajić – jedan od osni­vača i finansijski direktor kompanije “Infostud” prim. aut.) gurao priču sa “Infostudom”, nisam verovao u nju. Životni putevi su nam se i ra­nije ukrštali, pa sam se iznenadio kada me je kao prijatelja pozvao u “Infostud” da radim, u početku u vezi sa investicijama, berzom, fina­sijama… tu imam nos! Sve je lepo išlo dok nije došla svetska kriza 2008. godine gde nama drastično padaju prihodi. To je trenutak kada se donose strateške odluke, kada širimo port­folio i počinjemo da se bavimo i polovnim au­tomobilima, što će se ispostaviti kao pametan potez. Trgovina nije bila moja primarna sfera interesovanja, ali ako znaš šta hoćeš, sve mo­žeš da naučiš! Tada “Infostud” kupuje i sajt za internet prodaju guma. Bane mi otvoreno kaže: “Ti ćeš tu da plivaš!”, i ja dobijam odre­šene ruke najpre kao prodajni savetnik, direk­tor prodaje pa direktor sajta. U poslednje dve godine projekat IPG doživljava ekspanziju. Da­nas smo najveća onlajn prodavnica guma u Srbiji.

U čemu je tajna? Mi svi igramo fer i otvoreno. Bavimo se suštinom, a ne formom. Ponosni smo na sertifikat oznake poverenja u e-trgovini e-Trustmark, koji nam je dodeljen u okviru projekta „Razvoj elektronskog poslo­vanja“, koji je finansirala Evropska unija. Svrha oznake e-Trustmark je izgradnja poverenja između pružaoca usluga ili roba i korisnika ovih usluga, čime se značajno razvija i podstiče elektronska trgovina. I to je dokaz da se radi po zakonu. Desi se da upadneš u zamku, da bi nešto prečicom uradio, ali to nikada nije opcija i dugoročno nije isplativo. Igramo fer. U prilog tome govori i činjenica da je 2007. godine, kada sam formalno ušao u “Infostud”, bilo desetak, a sada ima oko 170 zaposlenih!

TO ZNAČI DA SU POZITIVNA RADNA KLIMA I POSLOVNO OKRUŽENJE KOJE MOTIVIŠE “RECEPT” ZA VANSERIJSKE REZULTATE?

Investiramo u ljude, ljudi su najveći kapital i to nije fraza. Zaposlene ne otpuštamo, pružamo im sjajne uslove za rad, uslove za lični i profesionalni razvoj. Naš pristup je asertivna komunikacija. To je srž “Infostuda”. Izvlačimo najbolje iz ljudi. U mom je timu šestoro ljudi i svi su ra­zličiti, u različitim životnim fazama i super funkcionišu! U poslu, ako dva čoveka misle isto – jedan je višak. To ne znači da se ne poštujemo. Gledamo istu tabelu, iste bro­jeve, a donosimo različite zaključke. Da svako ima pra­vo na različitost, pravo na grešku, to sam u firmi naučio. “Infostud” ima jako dobru organizacionu kulturu. Puno se ulaže u komunikaciju, u razvoj – grupni i lični. Imamo žurke, tim bildinge, putovanja, plaćamo deci zaposlenih vrtić, sponzorišemo bavljenje sportom, imamo ekskurzi­je – kao srednjoškolci…

Do nedavno, za mesec dana bolovanja nismo morali da donosimo ni jedan papir, i to niko ne zloupotrebljava. I dugoročno gledajući, to je benefit za firmu, a ne trošak. Naši postulati su da stvaramo rezultate i kvalitet; ino­viramo i razvijamo se; otvoreni smo i menjamo se; po­beđujemo timski. Na svaku stvar gledamo sa pozitivne strane. Izdvajamo za bolnicu, škole, dajemo u dobrotvor­ne svrhe. Imamo razvijenu svest da treba da vratimo za­jednici deo kolača. Čak i za bolovanje, koje sam pomenuo važi princip – ako nisi došao, ja tebi verujem, nije opcija da te proveravam. Mi smo IT firma, a u IT firmama su beneficije velike. Za mene je sreća što se kre­ćem u pozitivnoj sredini i to me drži. I kada si okružen takvim ljudima, moraš biti pozitivan. Sve je lako kad hoćeš, i sve je teško kad nećeš!

INTERNET JE BUDUĆNOST, A BUDUĆNOST INTERNET PRODAJE JE…

Internet menja svet, to je činjenica. Što se pro­daje tiče, jedan podatak – nedavno je većinski vlasnik “Amazona” postao najbogatiji čovek na svetu. Sada se stvara “Anti Amazon” koa­licija predvođena Guglom. To su tektonski po­remećaji. U Americi se šoping molovi zatvara­ju, to ljudi ovde ne znaju. Internet jako menja svet, plus kada na sve to nadovežemo veštač­ku inteligenciju, to je vrlo ozbiljna stvar. To će verovatno dovesti do drastičnog raslojavanja društva. Na duži rok veštačka inteligencija tre­balo bi da donese dobrobit čovečanstvu, ali na kratki rok, mnogi poslovi će nestati. Poslovi kojima će se ljudi baviti 2030. godine sada ne postoje, nisu izmišljeni. Zlatno vreme trgovine je tek pred nama. Pogotovo ova vrsta trgovine kojom se mi bavimo – Dropšiping model. Ima­mo uvid u većinu lagera trgovaca guma u zem­lji, prodajemo sve brendove koji su raspoloživi na tržištu Srbije, robu sa tuđih lagera, imamo najveću objedinjenu ponudu. Kupovinom robe od nas štediš vreme, a vreme je resurs koji svi­ma nedostaje.

KONKURENCIJA JE…

Zdrava i tera nas da se pomeramo napred! Ono što je danas vrhunska usluga za par godina postaje standardna i podrazumevana.

SEZONA JE U PUNOJ JEKU, U POSLEDNJA TRI MESECA RADIŠ KAO ZA PRVIH DEVET. TO JE ORGANIZACIONI IZAZOV. ALI IZAZOVE VOLIŠ. JEDAN OD NJIH BIO JE I – SKAKANJE PADOBRANOM.

To je izlazak iz zone komfora. Pomeranje gra­nica. Izazov me pokreće. Kada nešto ne može, ja napravim put! Ne motiviše me da sedim u nekom sigurnom biznisu. Motiviše me izazov. Završio sam kurs padobranstva, ronio sam, bavio se sportom. Poenta je da se izbaciš iz zone komfora. Volim adrenalin, sportski sam tip, iako tako možda ne izgledam. Tu naučiš šta je cilj, šta znači pobediti, izgubiti, da igraš fer plej, da igraš timski, da ti protivnik nije nepri­jatelj – to je suština priče. Što se skakanja pa­dobranom tiče, skačeš sa visine od oko 1.300 metara. Dok si u avionu, sediš i razmišljaš “šta ti je ovo trebalo u životu”. Letiš, letiš, letiš, nije ti dobro… Govoriš sebi – sve smo to mi naučili, nema odustajanja! Otvore se vrata, i – skočiš! Prvi osećaj je – valjda ću preživeti, u mislima se opraštaš sa familijom, a onda se padobran otvori. Raj!

VELIKI SI GURMAN. KUVANJE JE JEDNA, ALI NE I JEDINA TVOJA STRAST.

Volim da kuvam. Za porodicu, prijatelje, naj­češće pravim razne kotliće: gulaš, riblju čorbu i paprikaše. Veliki sam fan naučne fantastike generalno, obožavam filmove iz “Star Wars” serijala. Sa ćerkom (mojom princezom Lejlom) 13. decembra idem na pretpremijeru novog filma u Novi Sad. Volim istoriju, politički sam “lik”, ali nikada nisam hteo da se upustim u po­litiku. Kako deca rastu, želim da im prenesem prave vrednosti. Ja sam srećan čovek.