CRISTONATI COUTURE

PIŠE: ANIMA MUNDI
INTERVJU: NATAŠA BODIROŽIĆ

FOTOGRAFIJE: IZ PRIVATNE ARHIVE

NATAŠA BODIROŽIĆ, PO ZANIMANJU DIPLOMIRANI EKONOMISTA, VLASNIK ATELJEA CRISTONATI COUTURE U NOVOM SADU. UDATA, MAJKA TROJE DECE. UBRAJA SE U GRUPU ŽENA KOJE CRPU SNAGU I POKRETAČKI IMPULS IZ SVOJIH ŽELJA. TO JE ONA GRUPA KOJA SE OSTVARUJE I NA LIČNOM I NA PROFESIONALNOM PLANU. ODVAŽILA SE I USPELA. U NJENOM SLUČAJU, TO JE BILO SAMO PITANJE VREMENA.

KAKO SI UŠLA U SVET MODE I KAKO BI OPISALA CRISTONATI COUTURE?

Krojački zanat oduvek je prisutan u mojoj porodici. Želela sam da ga osvojim u najvećoj mogućoj meri, da uđem u njegove tajne i finese. Ovladavanje starim zanatom i potreba da stvaram nešto novo i da menjam poznato, donelo mi je novo zadovoljstvo, priliku da širim znanje u novim pravcima, da izrazim i razvijam svoju kreativnost, koja je i osnova posla i glavni pokretač. Kreativnost je unutrašnji potencijal koji nas goni na stvaranje, u svim okolnostima, i lošim i dobrim. Pored toga, s najvećom pažnjom pratila sam modne trendove, dodatno se edukovala i počela da planiram svoj preduzetnički poduhvat.

Nasuprot preovlađujućem stilu života u kome nema vremena za ono što nam donosi „male životne radosti“, mi u ateljeu negujemo žensko druženje, u kome ima mnogo prostora za kreativnost i radost. Pored odeće, stvaramo zajedničke prilike i događaje na kojima ćemo poneti ono što smo u ateljeu kreirale i stvorile. Atelier Cristonati couture danas bih opisala kao mesto dobre energije u kome na život gledamo kroz “ružičaste naočare”.

KRALJEVSKO IME ZA SJAJNI ŽENSKI MODNI BREND.

Kada biramo ime, na neki način biramo sudbinu. Ime stvara prvi utisak – zvuk koji čujemo, reči koje vidimo u časopisu, na sceni, na naslovnici, etiketi brenda ili modne linije.

Ime Cristonati je kombinacija početka imena moje prijateljice Hristine, sa kojom sam delila snove o poslu i modi, i mog imena, a istovremeno ta nova reč upućuje na kristalno, sjajno, svetlo i čisto.

KAKO SI ODREDILA ILI NAZVALA SVOJ MODNI STIL, DIZAJNERSKI PRAVAC?

Od samog početka sam u radu imala jasan koncept: Cristonati couture treba da istakne ono najbolje i najlepše na ženi, a nedostatak (ako postoji) treba da prikrije. Naše klijentkinje – žene za koje stvaramo odeću, to su brzo razumele i odlično prihvatile. Akcenat je na lepoti ženskog tela i lepoti žena različitih generacija. Modna Cristonati linija je u osnovi elegantna, efektna, smela i zavodljiva.

Našu ponudu razvijamo u tri segmenta. Prvi segment predstavlja Brend dress i t-shirt: program u kome dominiraju prirodni materijali, sa finalnom obradom u kojoj se ističe naš identitet i logo, za koji koristimo tehnike štampe, veza, našivanja dekorativnih aplikacija (čipke, kristala, perli i slično). Reč je o odeći u kojoj dominira logo i koja ženi omogućuje da na brzinu izađe iz kuće, a da izgleda moderno i sveže. To je economy deo brenda. Prosperitet u ovom delu ukazuje na uspeh na tržištu. Činjenica da žene rado nose odeću na kojoj dominira Cristonati logo je za mene kao dizajnerku stvar prestiža. Desilo se nedavno da je naša i svetski poznata maneka Tamara Milićević poželela da u svom ručnom prtljagu, na putu za Majami, ponese haljinu na kojoj dominira Cristonati logo i obuče je za „Last day of Miami Swim Week“. To je zaista bio uspeh… ono o čemu kao dizajnerka sanjam. I eto, dogodilo mi se! Drugi segment je onaj u kome klijentima nudimo uslugu izrade odeće po meri (uslužno šivenje). Ovaj deo posla zna biti vrlo stresan. Kako za nas, tako i za klijenta. Potrebno je odgovoriti na postavljeni zahtev u primljenom roku, ugoditi klijentu za kojeg izrađujemo, a ostati dosledan svojim standardima u pogledu kvaliteta i načina izrade. Na kraju – sve mora da bude dobro, a ako nije dobro, onda nije kraj. S druge strane, ovaj segment omogućuje nam da se osvežimo, nadogradimo idejama klijenata koji nam dolaze. I dalje verujemo da su rad sa ljudima, kao i razmena energije i ideja, veoma važni, gotovo neophodni za naš napredak. Konačno, za svaku sezonu izrađujemo posebnu revijsku kolekciju. Ona je determinisana autorskim izrazom i plod je moje inspiracije. Na neki način, objedinjujem svoj impuls, dostignuća u dizajnu, svetske i domaće trendove, ali i potrebe tržišta na kome nastupam.

KOLIKO VOLIŠ DA ŽENU PREDSTAVIŠ SEKSI I ŽENSTVENO U SVOJOJ KREACIJI? PROŠLE GODINE, ČIPKA JE BILA DOMINANTNA.

Smela elegancija je ono što je polazna osnova u dizajniranju odeće u Cristonatiju. Naši modeli u detaljima kao što su dubok šlic, izrez na ramenu ili leđima, smelo ističu ženstvenost i podižu samopouzdanje. Čipka je oduvek bila jedan od mojih omiljenih materijala. Ona je bezvremena, ženstvena i čini poseban detalj na svakoj silueti.

Međutim, ove godine opredelili smo se da čipku koristimo najviše u detaljima, koje ćemo našivati ili u vidu 3D aplikacija, koje će dati zanimljiv efekat i dodati teksturu svakom komadu odeće.

PROŠLE GODINE UČESTOVOVALA SI NA SRPSKOJ NEDELJI MODE U NOVOM SADU (SHOW ROOM U APRILU I REVIJA U NOVEMBRU). KAKVU EMOCIJU I UTISKE NOSIŠ SA REVIJE?

Gledano iz današnje perspektive, odluka da nastupim bila je smela, kao i ideja da se snimi i na reviji prikaže fashion video „Road to Molinete collection“, uključe prijatelji i kolege iz plesne škole, napravi iskorak na „veliku scenu“. Bila je to moja prava revija. Trema me je pratila do poslednjeg trenutka, do izlaska na pistu.

Ono što se dogodilo bio je trijumf i novo, nezamenljivo iskustvo. Osetila sam snažnu podršku i bila sam ponosna na reakcije publike, moje porodice, prijatelja, saradnika, kolega i organizatora. Uloženi trud, velika priprema, kao i dobra koordinacija – to nas je dovelo do uspeha koji se pamti.

KOLIKO JE VAŽNO MLADOM KREATORU DA SE POJAVI NA TAKO ZNAČAJNIM MODNIM MANIFESTACIJAMA?

Nastupi na modnim manifestacijama, poput Fashion Week-a, naročito su važni u fazi kada gradite ime i prepoznatljivost na modnoj sceni, dok se pozicionirate i tragate za svojom tržišnom nišom.[1] Modni dizajner ima odgovornost da zainteresovanoj javnosti i svojoj publici predstavi stvorenu liniju ili novu kolekciju i primi povratnu reakciju. Na kraju, ali ne manje važno, modne manifestacije su mesta na kojima se neposredno informišete, razmenjujete iskustva, ali i upoznajete nove saradnike, ljude koji vas inspirišu, pokreću, one koji će (možda) sutra postati deo vašeg tima.

KAKO BI OPISALA SVOJU KOLEKCIJU? KADA JE ŽENA NAJZAVODLJIVIJA?

„Molinete“ revijska kolekcija u osnovi je definisana linijom, bojom, odabirom materijala i inspirisana tangom. Preovladavaju dekorativne linije – nabori, karneri, čipka, ukrasni štepovi, ukrasni zatvarači, trake, paspuli… Burgundi boja je tamna, ležerna i elegantna, ima mogućnost da se preliva u više nijansi, od ljubičaste do braon, i samim tim nije monotona, a i dobro se slaže uz ženski ten, ističe lepotu. Za kolekciju je značajan i odabir različitih tekstura tkanine, jer tekstura izaziva dve vrste senzacije: vizuelnu i taktilnu – može se i videti i dodirnuti. Za mene kao kreatorku je inspirativno i izazovno da žene svoje različite karaktere mogu izraziti i kroz dramatične i kroz svedene odevne kombinacije.

Cristonati couture ženu vidi u pokretu, u bljesku njenog savršenog trenutka, u Molinete pokretu. Baš kao što je Molinete ime jedne od osnovnih figura tanga, tako je i Molinete kolekcija – osnova smele ženstvenosti. A žena je najzavodljivija i najblistavija kada je u večernjoj haljini, pogotovu kada je to model otvorenih leđa i naglašenog struka, koji žensku figuru dodatno akcentuje.

PLEŠEŠ TANGO, KREIRAŠ, SNIMILA SI PAR SPOTOVA KOJI SVE TO OBJEDINJUJU. ŽIVIŠ LI SVOJ SAN?

Plešem tango nekoliko godina. S velikim uživanjem. Tango predstavlja kombinaciju ritma i slobodnih pokreta. Izvodi se u paru, uz puno improvizacije. Vođena inspiracijom i improvizacijom koju je tango doneo u moj život, stvarala sam kolekciju – birala boje, linije, tkanine, teksture i atmosferu. Na kraju je bilo sasvim prirodno da moja prva kolekcija u kojoj je „smelost na ceni“, a elegancija najvažniji adut, ponese ime “Molinete”.

Svoj modni i preduzetnički san živim uz veliku podršku prvenstveno moje sestre, a potom uže porodice, kao i brata, majke, prijatelja, saradnika i kolega. Bez te podrške, uspeh ne bi bio ni celovit, ni moguć. Zato danas bez ograda mogu da kažem – da, zaista živim svoj san.

ŠTA ĆE BITI TREND U SEZONI PROLEĆE/LETO 2019?

Za proleće/leto 2019. Cristonati će ostati veran boji kao ključnom elementu modnog dizajna i osnažiće se jednom iz palete boja, koju za predstojeću sezonu predložio Panton institut za boje. Biramo narandžastocrvenu boju Fiesta. Reč je o radosnoj, snažnoj nijansi, koja zrači energijom, strašću i uzbuđenjem. Akcenat u ovogodišnjoj kolekciji će biti korseti, koji se mogu nositi i preko sakoa, mantila, jakne, majice preko pantalona… već kako nas trenutna inspiracija „ponese“. Upravo zbog atraktivne boje korseta, naš moto za 2019. glasiće “Oslobodi duh, stegni struk”.

Ove sezone će u našem fokusu biti i kombinezoni i dvodelne kombinacije, koje će uključiti kombinacije korseta i pantalona, pantalona i haljina, suknji i majica. Idealnih za formiranje vaše kapsula kolekcije.[2]

Što se tiče modnih dodataka – „preterivaćemo“, pogotovu sa našivanjem detalja od čipke, kristala i eko kože. Ovakvi detalji ostaju deo našeg modnog identiteta.

TEMA FEBRUARSKOG IZDANJA RYL MAGAZINA NOSI NAZIV „SVA LICA LJUBAVI“ KAKVO TI LICE LJUBAVI VOLIŠ? ŠTA JE LJUBAV ZA TEBE?

Za mene ljubav ima samo jedno lice – lice sreće. Sreća je ono što se gradi. U sreću i u ljubav potrebno je stalno, svakodnevno ulaganje – davanje i iskrena posvećenost. To je ono što odlikuje i rad u Cristonati couture: ljubav koju nosimo, kroz naše modele pretačemo u srećne, nezaboravne trenutke naših klijenata.

[1] Tržišna niša predstavlja onaj deo kupaca koji imaju potrebu za specifičnim proizvodom ili uslugom, a konkurencija tu potrebu još nije zadovoljila.

[2] „Capsule Wardrobe“ označava fokusiranje na ograničeni broj odevnih komada (oko dvadesetak), koji se lako međusobno kombinuju i koji bi trebali biti dovoljni za osmišljavanje više staylinga za posao, izlazak i slobodno vreme.