AMBASADORKA IDEJE MADAME CLICQUOT

PIŠE: ANIMA MUNDI
FOTOGRAFIJE: IZ PRIVATNE ARHIVE

Mila Litvinjenko, direktorica i vlasnica kozmetičke kuće Aura, već 22 godine hrabro i sigurno korača u svetu industrije kozmetike i lepote. Ona ima hrabrost da živi ono što stvara. Decembra 2016. godine osvojila je nagradu “Veuve Clicquot Business Woman Award”, kao jedna od najuspešnijih preduzetnica u regionu. Nagrada ima za cilj da podstiče žensko preduzetništvo i ženski menadžment.

“Veuve Clicquot Business Woman Award” se dodeljuje svake godine poslovnoj ženi iz sveta preduzetništva ili organizacije, ženi koja poseduje kvalitete i odlike gospođe Clicquot: viziju, rukovodeće kapacitete, dinamiku, kreativnost, inovativnost i istrajnost.

Jula 2017. godine, pozvana je u Reims u Francusku i nagrada je izgledala nešto drugačije. Kada joj je prošle godine bila predočena ideja za nagradu, bila je protiv, jer ne pije šampanjac, ali se vremenom zainteresovala za život Madame Clicquot. Godine 1800. Madame Clicquot je sa 27 godina ostala udovica, koja je vrlo hrabro nastavila posao svog pokojnog supruga u proizvodnji vina i uvela nove metode u proizvodnji šampanjca. Učila je od supruga tako što je ćutke išla za njim i posmatrala šta on radi. Ništa nije znala o biznisu, niti o vinima, ali je protiv svih pravila toga vremena, prva uspela da skine talog sa šampanjca, navodi Mila Litvinjenko u opuštenom razgovoru za RYL.

Koje osobine ili kvalitete mora da poseduje žena da bi dobila ovu nagradu?

Kada sam pročitala priču o gospođi Clicquot, bila mi je čast da su me prepoznali i videli sve one kvalitete koje je Madame Clicquot posedovala. Hrabrost, elegancija, smelost, određenost.

To sve i mene opisuje. Meni je bilo drago što sam se našla u tom izboru.  A o nagradi nisam razmišljala. Bila sam finalista za Srbiju. Kada su prozvali moje ime, bila sam iznenađena, jer sam mislila da su neki drugi aršini bili u igri za izbor.

Godinu dana nakon dobijanja nagrade, organizatori vas pozivaju u Provansu i dodeljuju ti, na simboličan način, sa ostalih 6 veličanstvenih žena, čokot loze.

U maju sam dobila mejl od CEO Veuve Clicquot da će okupljanje preduzetnica iz sveta dobitnica nagrade Madam Clicuot biti 4. jula 2017. godine, kada odlazim u Reims, u kuću Veuve Clicquot, i od samog početka kreće priča  o gospođi Clicquot, a o istoriji priča futurista Jean Christophe Bonis.

Nakon njegovog predavanja, žena iz Južne  Afrike postavila je pitanje i konstatovala  kako je teško prodavati robu. Ja sam rekla da ništa nije problem, samo  čoveku/kupcu moramo pružiti pravu emociju. Pozitivno sam odreagovala. Meni je zaista strano da tako javno ulazim u diskusiju, ali morala sam da iznesem svoj stav.

Futurista Jean Christophe Bonis pored istorije pričao je i kako su elektronski mediji/internet zaposeli naš život. Budućnost je da kompjuter prepozna emociju, a to je već u laboratorijama.

Meni je to bilo interesantno, jer sam tradicionalni tip. Gospodin Jean Christophe Bonis nam je pokazao fotografiju na kojoj je prikazano kako će kada stanemo ispred kompjutera, on prepoznati našu emociju.

Šta je bio cilj okupljanja i zašto su izabrali samo sedam žena?

Trebalo je doći iz 60 žena iz celoga sveta dobitnica nagrade, ali su na kraju pozvali samo nas sedam. Sedam žena musketarki. Nas četiri smo bile smeštene u kuću Madam Clicquot. Svaka soba je bila pripremljena unapred. Dobila sam aparmant sa Fornasseti pripremljenim detaljima. Što znači da su se organizatori dobro pripremili za svaku učesnicu da je iznenade.  Nas sedam je odmah uspostavilo komunikaciju, i to veoma blisku priču. Sunday Times je pratio ceo događaj, zabavljale smo se beskrajno. Žene su došle iz Južne Afrike, Finske, Francuske, Kanade Holandije dve iz Engleske i ja iz Srbije. Izuzetne preduzetnice, jedna je svoju firmu prodala Amazonu, sada se bavi video produkcijom, žena iz Južne Afrike pravi vetrenjače. Sa predstavnicom je bila urednica Elle za Južnu Afriku. Devojka iz Engleske ima 30 godina i proizvodi kokice sa 5 ukusa i 5 kesica kokica, prošle godine je prodala 350.000.000 kokica. Kada je završila školu, poželela je svoj biznis. Žena iz Holandije je napravila brend za baby opremu. Najinteresantnija mi je bila žena iz Kanade, Vankuvera. Ima 5.000 socijanih stanova koje iznajmljuje u Americi i nešto u Vankuveru. Bila sam fascinirana što je tako normalna, obična i pristupačna osoba. One su dobile nagradu Madame Clicquot 2016. godine.

Vi ste ambasadorke i širite misiju Madame Clicquot. Da li to imponuje?

Ja iskreno ne volim šampanjac, ali sam probala Gron Damn, šampanjac koji mora da odstoji osam godina i njega volim da pijem. Nas sedam smo dobile svaka svoj čokot u Provansi, to je životna nagrada – na moja čula je uticao taj momenat  da ambasadorke dobijaju svoj vinograd. Ja sam ugledala svoje ime, i pozvali su nas, i svaka je dobila svoj red loze od 300 metara. Vinogradar je zavario moje ime sa pločicom, zazvonila su crkvena zvona, i ja ne mogu da objasnim ugođaj. Ja sam u Francuskoj koju volim, u vinogradu, sunce koje miluje, kao u bajci. Iznenađena, ushićena. Bajke prate hrabre. Čovek, ako se usudi, dobija. Ja učim da pravim prave izbore, slušajući sebe.

Najjači od svih odabira je moć odabira. Svakog dana čovek ima mogućnost korekcije. Da li su tvoji odabiri pravi?

Moji izbori su pravi sada i za budućnost. Smelost, kreativnost, eleganicija postoje u meni i ja živim sa tim, ali moram da se bavim i stvarima koje manje volim. Ja zaista uživam u poslu kojim se bavim.

Putujem i još više stvari vidim oko sebe. Širom otvorenih očiju vidim sve. Uz mene je uvek telefon i fotografišem sve što mi se sviđa. Poslednje dve godine sam spoznala da kako zračiš, tako i privlačiš, i tako sam došla do nekih divnih žena koje sam upoznala koje su anđeli.

Svako ima nekog svog anđela evolucije. Čemu su doprineli manje prijatni anđeli u tvom životu da bi ti odrasla i evoluirala?

Borile su se dve Mile. Kod čoveka je najbitnije da zavoli sebe. Mila jedna uči i dalje i voli sebe. Mila je samo trebala da obrati pažnju na sebe.

Da li misliš da kroz svoj stil i eleganciju i ono što radiš, ti to i živiš?  

Ja živim ovo što radim.  Sa 18-19 godina sam osetila šta mi prija, nosila sam u početku odela misleći da če ljudi ozbiljnije da me shvate. Ali smatram da je najvažnije da lepo govoriš i da se lepo obučeš. Ja sam i na instagramu pustila ono što ja jesam. Jednostavno širim kulturu i pravim neki svoj svet.  Smatram da je to moja društvena odgovornost kao osobe, da postoje lične odgovornosti u životu. Da pokažem druge vrednosti i da ih inspirišem. Dobijam divne poruke i mejlove, u kojima mi se žene zahvaljuju da sam ih inspirisala.  Igra mi srce kada vidim komentar. Ja sam takva na tim slikama. Jako je opasno da pokazujete jednu sliku, a živite drugu. Sada sam bila u Parizu i samo sam delila fotografije koje nisu dorađivane niti ulepšavane u photoshopu.

Koji je tvoj recept za buduće preduzetnice? Šta je ono što prodaje proizvod?

Kvalitet koji se neće odmah prodati. Marketing- nema laži u marketingu. Ja sam se opredelila za kvalitet i usredsređenost na ženu i njene potrebe. Šta je ono što voli, šta joj privlači pažnju, ali da joj i nametnemo dobar kvalitet, stil.

Pravimo, takođe, parfeme. Napravićemo ženski i muški parfem. Jednoj od poznatih parfemijerki u Francuskoj se dopao parfem koji sam osmislila i ona bira sa kim će da radi. Parfem je opisala onako kako sam ja htela da bude.

Najlepše stvari nastaju bez komercijalnog momenta. Želim da taj novi parfem poklanjam za Novu godinu ili će se prodavati samo na jednom mestu. Želela sam parfem koji će biti otmen i aristokratski. A muški parfem je fenomenalan mušarac. To je crta kreativnosti u meni. Posao nije lak, ali je interesantan. Uživala sam u tome da se radi parfem koji može da ima od 30-50 do 300 sastojaka i bitno je koji i kada se sastojak stavlja.

Kako sebe i Auru vidiš za pet godina?

U poslu, Aura je moje dete, ali znam da postoji momenat do kojeg mi možemo da rastemo. Već sada se pojavljuju investitori koji žele da uđu sa kapitalom. Možda se pridružimo nekim vodećim svetskim brendovima.

Mogla bih da vidim Milu za pet godina kako studira medicinu, uređuje enterijere. Nedostajaće joj vremena za sve što je zanima.

Mila Litvinjenko stvara i živi svoj poslovni i privatni život na krilima sopstvenog potencijala, hrabro i sigurno koračajući stazama koje unapred osmisli.  Ambasadroka ideje i misije Madame Clicquot zna da svojim radom, zalaganjem, dobro izabranim fokusom žena na Balkanu može jako puno da uradi i da bude uspešna.